آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر

آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر

در این نوشتار به بحث در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر خواهیم پرداخت.

بدون شک یکی از عناصر مهم و غیر قابل انکار در جذابیت هر مردی مدل مو و آرایش موهای اوست. در برخورد اول با هر مردی اولین چیزی که به چشم طرف مقابل می افتد، تیپ ظاهری هر فرد است. طبیعی است که مدل مو و نوع آرایش موهای یک مرد نیز جزء غیر قابل اغماز تیپ ظاهری او می باشد.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر

آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر

بنابراین اینکه موهایتان را درکجا اصلاح کرده اید؟ و آرایشگرتان چه کسی بوده است؟ در داشتن ظاهری آراسته و موجه تاثیر به سزایی دارد.

امروزه و با پیشرفت روز افزون صنعت مد و تبلیغات بیشمار شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی درباره مد و نوع مدل موی مردانه رغبت و اشتیاق جوانان به تنوع در مدل مو و اصلاح سر رشد فزاینده ای داشته است.

همیشه در فیلم ها و سریال های پربیننده فردی که به عنوان نقش اصلی و عاشق پیشه فیلم بازی می کند و از نظر پارتنر فیلم جذابیت دارد، کسی است که نوع پوشش و لباسش و همچنین نوع آرایش و مدل موهایش زیبا بوده و تاثیر زیادی در چشم بیننده و مخاطب فیلم می گذارد.

تبلیغات گسترده

همین تبلیغات گسترده باعث شده که جوانان و نوجوانان زیادی رغبت پیدا کنند که ماهانه و حتی بعضی به شکل هفتگی به سالن های آرایش مردانه رفته و خدمات آرایش و اصلاح سر و مدل مو دریافت کنند.

اما گروه دیگری از مردان را در نظر بگیرید که اصلا علاقه ای به مد و فشن نداشته باشند. به نظر آنها اصلا نباید به آرایشگاه مردانه مراجعه کنند، در حالی که اصلا به این شکل نیست، مردان به دلیل هورمون های جنسی مردانه شان نسبت به خانم ها از رشد بیشتر موها برخوردارند و حتی اگر مردی نخواهد برای زیبایی ظاهری به آرایشگاه مردانه برود مجبور است، برای کوتاه کردن و اصلاح موهای طبیعی اش حداقل ماهی یک بار را به آرایشگاه مردانه مراجعه داشته باشد.

پس با مقدمه ای که گفته شد شغل آرایشگری یکی از مشاغلی است، که افراد چه مرد و چه زن به آن نیاز دارند. یعنی اینکه تا فرد زنده است، و نفس می کشد یکی از اصلی ترین احتیاجاتش کوتاه کردن موی سر و به دنبال آن رفتن به آرایشگاه می باشد.

آرایشگری مردانه چیست؟

آیا آرایشگری مردانه تحصیلات دانشگاهی می خواهد؟

مزایای یادگیری آرایشگری مردانه در آموزشگاه چیست؟

چه آموزشگاهی را برای یادگیری آرایشگری مردانه باید انتخاب کرد؟

طول یک دوره آموزشی در یک آموزشگاه چقدر است؟

برای اینکه یک آرایشگر حرفه ای شویم، چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

 

آرایشگری مردانه چیست؟

در ابتدای بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص آرایشگری مردانه می پردازیم.

شغل آرایشگری اگرچه که در نزد عموم مردم به شکل یک کار هنری تلقی می شود، و صد، البته که این نگاه تا حدودی درست است؛ اما آرایشگری در اصل مثل یک علم می باشد.علمی که هر روزه چیزهای جدیدی در آن ابداع و اختراع می شود. از انواع تولید مواد آرایشی و بهداشتی و مراقبتی گرفته تا انواع تجهیزات و وسایل آرایشی که هر روزه وارد دنیای هنر آرایشگری می شود.

آرایشگری مردانه چیست؟

آرایشگری مردانه چیست؟

پس کسی که وارد این عرصه می شود، بر او لازم و واجب است، که هر روزه علم خود را به روز کرده و همگام با پیشرفت های جدیدی که در این وادی خلق می شود، حرکت کند. در غیر این صورت خیلی زود از دنیای آرایشگری کنار گذاشته خواهد شد.

اگر مثالی در این زمینه بزنیم می توانیم یک آرایشگر را مثلا با یک معلم قیاس کنیم، معلمی را تصور کنید، که با همان علوم اولیه چند سال قبل آشنا می باشد، و از اخبار و علوم جدید و دستاورد های جدیدی که هر روزه وارد دنیای علم و تکنولوژی می شود، بی خبر باشد. آیا این معلم می تواند پاسخ گوی نیازها و سوالات ذهن های پویا و خلاق کودکان حال حاضر باشد؟ طبیعی است، که چنین معلمی جایی در سیستم آموزشی نداشنه و خیلی زود از سیستم امروزی خط خواهد خورد.

آیا آرایشگری مردانه تحصیلات دانشگاهی دارد؟

شغل آرایشگری از معدود مشاغلی است، که به مدرک و تحصیلات دانشگاهی نیازی ندارد. این شغل یک شغل کاملا مهارتی و تجربی است، اما کسی که می خواهد از این کار امرار معاش کند و به درآمد بالایی دست پیدا کند لازم است، که حتما در کلاس های ویژه ی آموزش آرایشگری در موسسات آموزشگاه آرایشگری مردانه ثبت نام کرده و دوره های عمومی و تخصصی آرایش و پیرایش مردانه را بگذراند.

یکی از بهترین موسسه های آموزش آرایشگری، آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک در گلشهرکرج است، که با بهره گیری از کادری با تجربه و حرفه ای ارائه دهنده انواع خدمات آموزش آرایشی و پیرایشی به هنرجویان مستعد و علاقمند می باشند.

فردی که می خواهد وارد این حرفه شود، می تواند با کار کردن در آرایشگاه های تحت نظارت اتحادیه آرایشگری مهارت ها و فنون لازم را کسب کرده و بعد از آن با گرفتن مجوز از سازمان فنی حرفه ای و همچنین اتحادیه صنف آرایشگری اقدام به اشتغال و درآمدزایی نماید.

اما امروزه که به آرایشگری به عنوان یک علم توجه می شود، برای آماده کردن افراد متخصص و باسواد در این حرفه دانشگاه های علمی و کاربردی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو در رشته های آرایشگری می کند. یکی از شاخه های دانشگاه علمی کاربردی مربوط به رسته ی پیرایش مردانه است. در این دوره روش های متفاوت کوتاه کردن مو، شکل دادن به مو و رنگ زدن مو به افراد آموزش داده می شود.

مراقبت و زیبایی پوست

از دیگر گرایش های رشته آرایشگری در دانشگاه، مراقبت و زیبایی پوست است. فردی که در این رشته دانش آموخته می شود، می تواند با کسب مهارت در این زمینه به اشتغال زایی برسد و درآمد زیادی از این رشته کسب کند.

همچنین افرادی که در این رشته درس می خوانند و از این رشته فارغ التحصیل می شوند، می توانند مشاغلی مثل مدیر انجمن ها، سالن ها و آرایشگاه ها، کارشناس طراحی مو، کارشناس تولید کننده و فروشنده محصولات آرایشی و بهداشتی و مربی آموزشی را انتخاب کرده و در آن مشغول شوند.

مراقبت و زیبایی پوست

مراقبت و زیبایی پوست

اما باز هم تاکید می کنیم، به دلیل اینکه آرایشگری یک شغل هنری است، علاقه و استعداد در موفقیت این شغل تاثیر زیادی دارد و هستند، افرادی که خودشان با آموزش آرایشگری مردانه در خانه با جستجو در اینترنت و یا با دیدن فیلم های آموزشی این مهارت را کسب کرده اند، البته شایان ذکر است، که در فراگیری هر چه بهتر این حرفه این تکرار و تمرین است، که حرف اول را می زند.

یادگیری این رشته در آموزشگاه آرایشگری گامک بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه گلشهرکرج یکی از پیشنهادات ماست، چرا که در آین آموزشگاه واحدهای تئوری دانشگاه ها کمتر تدریس می شود، و بیشتر کار به شیوه علمی و عملی می باشد.

مزایای یادگیری آرایشگری مردانه در آموزشگاه چیست؟

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص مزایای یادگیری آرایشگری مردانه در آموزشگاه می پردازیم.

مزایای یادگیری آرایشگری مردانه در آموزشگاه چیست؟

مزایای یادگیری آرایشگری مردانه در آموزشگاه چیست؟

درآمد خوب یک آرایشگر مردانه

اگر بخواهیم درآمد یک آرایشگر مردانه در ایران را نسبت به آرایشگران دیگر در سراسر دنیا تخمین بزنیم، این کار به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور ما و مهم تر از همه آنها به دلیل مسائل فرهنگی و قوانین کشور ما کار اشتباهی است؛ پس بهتر است، که درآمد این شغل را با دیگر مشاغل ایران مقایسه کنیم.

در مقایسه با دیگر مشاغل آزاد موجود در ایران و با توجه به اینکه شغل آرایشگری یکی از مشاغل مورد نیاز مردان می باشد، و به طور میانگین یک فرد در طول یک سال حداقل ۱۲ بار نیاز پیدا می کند تا به آرایشگری برود، بنابراین یک آرایشگر هیچ گاه بیکار نمی ماند. چون رویش مو و روند سفیدی مو و و دیگر کارهای مربوط به پیرایش مو و جوان سازی پوست و مراقبت آن از جمله کارهایی است، که تا انسان زنده است، بدان نیاز دارد.

کوتاه سخن اینکه اگر به دنبال شغلی می گردید، که در کنار آن امنیت شغلی داشته و به آسانی معیشت خود و خانواده تان را تامین کنید، یادگیری و آموزش آرایشگری حرفه ای شغلی مناسب و درآمد زا برای شماست. با داشتن شغل آرایشگری شما هیچ گاه بیکار نیستید، چراکه شغل آرایشگری مانند بعضی دیگر مشاغل خدماتی، حرفه ای است، که نیاز به سرمایه گذاری و خرید اجناس و کالاهای گران قیمت ندارد. سرمایه شما همان هنر شماست که به مرور رنگ کهنه گی و فرسودگی نمی گیرد، بلکه با کار بیشتر و تجربه اندوزی بیشتر درآمد بیشتری نصیب تان خواهد کرد.

درآمد خوب یک آرایشگر مردانه

درآمد خوب یک آرایشگر مردانه

آرایشگری سرمایه هنگفت و کلان نمی خواهد

همان طور که در بالا نیز گفته شد آرایشگری از جمله مشاغلی است، که نیاز به سرمایه فراوان ندارد. در ابتدا شما با پرداخت هزینه ای می توانید با ثبت نام در یک آموزشگاه آرایشگری اصول اولیه آرایش و پیرایش مردانه را بیاموزید.

این هزینه در قیاس با بعضی کلاس های آموزشی و شهریه هایی که بعضا برای بعضی رشته هایی که هر ساله فارغ التحصیلان بیکار زیادی را روانه جامعه می کند، بسیار کمتر و کم خرج تر می باشد. اگر بخواهید درآمد بیشتری داشته باشید، می توانید با شرکت در کلاس های تکمیلی این رشته و آموزش آنها به درآمد خود بیافزایید.

بعد از پایان دوره آموزشی اگر سرمایه خرید یا اجاره یک فضای مستقل و مناسب را برای خود داشتید که درآمد بسیار خوبی عایدتان می شود. در غیر این صورت نگران نباشید، شما می توانید برای شروع با همکاران دیگر به صورت اجاره کردن صندلی به صورت درصدی شروع کرده و با پرداخت درصد کمی به آنها خود را به درآمدزایی برسانید و بعد از گذشت مدت کوتاهی بتوانید به شکل مستقل، برای خودتان کار کنید.

شما می توانید علاوه برکار آرایشگری با گرفتن مدرک مهارتی آموزشی کار تدریس این حرفه را ادامه داده و بردرآمد خود بیافزایید.

آرایشگری سرمایه هنگفت و کلان نمی خواهد

آرایشگری سرمایه هنگفت و کلان نمی خواهد

مزیت های شغل آرایشگری چیست؟

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص مزیت های شغل آرایشگری می پردازیم.

آرایشگری شغلی بین المللی است

یکی از مزایای حرفه آرایشگری این است، که بعد از اینکه آرایشگری یاد گرفتید و توانستید مدرک خود را از سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت کنید، اگر سودای رفتن از ایران را دارید، می توانید خیلی راحت از طریق این مدرک اقدام کنید. این گواهینامه قابلیت ترجمه دارد، و در کشورهایی که از اعضای سازمان جهانی کار هستند، از اعتبار بالایی برخوردار است.

وقتی کسی تصمیم به مهاجرت می گیرد، اولین دغدغه اش پیدا کردن شغل مناسب در کشوری که به آن مهاجرت کرده می باشد، اما با داشتن مدرک آرایشگری مردانه از سازمان فنی و حرفه ای شما با داشتن مهارت و تخصص در این حرفه در دیگر کشورها نیز می توانید به راحتی کار کرده و برای خود کسب درآمد کنید. مضاف بر اینکه آرایشگری در دیگر کشورها یکی از مشاغل پر طرفدار است، که در آمد بالایی نیز نسبت به برخی حرفه های دیگر دارد.

آرایشگری شغلی بین المللی است

آرایشگری شغلی بین المللی است

شروع در سنین پایین

یکی دیگر از مزایای شغل آرایشگری ملاک نبودن سن در این حرفه می باشد. یعنی اینکه شما می توانید خیلی زود در دوره های آموزشی آموزشگاه های مردانه آرایشگری مثل گامک که بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه می باشد، شرکت کنید، و با داشتن علاقه و پشتکار و تمرین های طولانی و مدام خیلی زود وارد بازار کار شوید، و برا ی خودتان کسب درآمد کنید، و از این راه بتوانید امرا ر معاش کنید، و به زندگی خود سر و سامان بدهید.

تصور کنید، وقتی یک آرایشگر از سنین پایین شروع به آموختن و یادگیری می کند در اوایل جوانی تبدیل به یک آرایشگرحرفه ای و با تجربه شده و می تواند در این حرفه تبدیل به یک برند شود.

متنوع بودن حرفه ی آرایشگری مردانه

تنوع در این شغل یک از مزایای کار در این حرفه می باشد. یکی از مزیت های دیگر این حرفه علی الخصوص امروزه، این است، که با پیشرفت علم و تکنولوژی و بروز شدن دنیای مد و فشن و توجه بیش از پیش مردان به ظاهر و چهره شان شاخه های متفاوتی از کار در این رشته ایجاد شده که می تواند خیلی هم پول ساز باشد.

در این جا به برخی از خدماتی که یک آرایشگر مردانه می تواند در آرایشگاه خود به مشتریان ارائه دهد، اشاره می کنیم:

پاکسازی پوست مردان:

پوست مردان هم مثل پوست خانم ها نیاز به مراقبت دارد. مردان به دلیل اینکه کمتر به پوست خود می رسند معمولا پوست شان زودتر پیر و چروکیده می شود. پاکسازی پوست نیز یکی از زیر شاخه های آرایشگری است، که در آموزشگاه آرایشگری مردانه گلشهر کرج آموزش داده می شود.

پاکسازی پوست در آرایشگاه توسط آرایشگر مجرب انجام می شود، اما اگر خودتان قصد دارید، این کار را در منزل انجام دهید، بهتر است، ابتدا پوست خود را به خوبی شست و شو دهید. برای شست و شوی پوست از مواد مناسب استفاده کنید.

پاکسازی پوست مردان:

پاکسازی پوست مردان:

مرحله بعد بخور دادن است، شما می توانید با روش سنتی صورت خود را بخور دهید، برای این کار در یک قابلمه مقداری آب ریخته و درون آن گلاب یا نعنای تازه یا آبلیموی تازه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بخور بدهید. حواس تان باشد، فاصله صورت تا آب جوش را رعایت کنید، تا دچار سوختگی و التهاب پوست نشوید.

مرحله بعدی لایه برداری است. اگر در خانه اید می توانید برای برداشتن لایه های مرده از روی پوست ترکیب قهوه و عسل را به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کنید.

بعد از لایه برداری نوبت به گذاشتن ماسک خانگی می شود. بر اساس نیاز شما به انواع ماسک شما باید از ماسک های مختلفی استفاده کنید.

در مرحله آخر مرحله ای است، که باید آبرسانی به پوست صورت بگیرد. چون بعد از شست و شو و لایه برداری پوست رطوبت خود را از دست می هد، برای جبران خشکی پوست باید از کرم ها یا لوسیون های آب رسان پوست استفاده کنید، و آنها را روی پوست ماساژ دهید.

کانتورینگ انواع صورت:

یک از آموزش های پایه و مهم برای یک آرایشگر مردانه شناخت انواع صورت و بهدنبال آن کانتورینگ آن می باشد. انواع صورت با توجه به ابعاد آن ها به ۴ دسته تقسیم می شود. ۱) صورت کشیده ۲) صورت مربعی ۳ ) صورت گرد ۴ ) صورت قلبی شکل هر کدام از این صورت ها کانتورینگ مخصوص به خود دارند، که تمامی آنها به هنرجوی آرایشگری مردانه آموزش داده می شود.

اما بد نیست، بدانیم کانتورینگ چیست؟ کانتورینگ در حقیقت پوشاندن عیوبی در صورت مثل لک، سیاهی و یا تیرگی است، همچنین اگر در صورت قسمتی نازیبا به نظر بیاید با عمل کانتورینگ که با استفاده از کرم پودرهای تیره و روشن انجام می شود؛ قسمت های ناموزون صورت را به شکل موزون جلوه می دهند، و نقاط ضعف صورت را کم رنگ تر جلوه می دهند.

اصلاح صورت با موم:

یکی از پر طرفدارترین امور آرایش که در آرایشگاه های مردانه انجام می شود، اصلاح صورت با موم است. مردان به دلیل تر شح هورمون های جنسی شان موهای زائد ضخیمی دارند، که رشد آنها نیز بسیار با سرعت انجام می گیرد.

مردانی که دوست نداشته باشند، تا موهای زائد روی بدنشان باشد، بعضی مجبورند هر روز موهای صورت شان را با تیغ بتراشند. همین تراشیدن با تیغ خودش باعث ضخیم تر شدن موها و رشد بیشتر آنها می شود.

یکی از راه های خلاص شدن از این دردسر اصلاح صورت با موم است. موم موهای زائد را از ریشه می کند و برای رشد مجدد مو ۲ تا ۶ هفته زمان نیاز است. اگر می خواهید موهایتان را با موم اصلاح کنید، باید موها به اندازه ۵ میلی متر رشد کرده باشند.

دو نوع موم در بازار ایران موجود است، موم های سرد که به شکل نوارهای باریک و پهن در بازار موجود است، و استفاده از آن ها راحت تر است، و شما می توانید آنها را خودتان در منزل استفاده کنید. موم گرم یا داغ که قبل از استفاده باید داغ شود.

برای استفاده از این موم ها حتما از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید چون اصول و نکات ریزی دارد، که در صورت عدم رعایت احتمال آسیبب به پوست و یا سوختگی در پوست وجود دارد. بعد از اینکه موم بر روی پوست گذاشته می شود، باید در جهت خلاف رویش مو با سرعت کشیده و برداشته شود.

پرپشت کردن مو:

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص پرپشت کردن مو می پردازیم.

خیلی از افراد روزانه میزان زیادی از موهای خود را از دست می دهند، و این جای نگرانی ندارد. نگرانی از جایی شروع می شود، که تناسبی میان ریختن مو و رویش مجدد آن وجود نداشته باشد. به زبان ساده تر ریزش مو از رویش آن بیشتر باشد. در چنین مواردی به اصطلاح مو کم پشت می شود.

یک آرایشگر حرفه ای که در یک آموزشگاه آرایشگری مردانه ی خوب آموزش دیده حتما شیوه ی مراقبت از مو روش های پر پشت کردن مو را بلد است.

پرپشت کردن مو:

پرپشت کردن مو:

در اینجا ما نیز به برخی از راهکارهای موثر در کاهش ریزش مو و به دنبال آن پر پشت شدن مو اشاره می کنیم. بعد از حمام کردن سعی کنید، زیاد از سشوار استفاده نکنید چون باد گرم باعث خشکی موها و شکنندگی موها می شود. بهتر است، از حوله ی نرم پنبه ای برای خشک کردن موها استفاده کنید.

استفاده از شامپو و صابون های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

استفاده از شامپو و صابون های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو عامل مهم دیگری در کاهش ریزش مو می باشد. بهتراست با شناخت از جنس موها و پوست سر خود شامپوی مناسب برای شست و شوی آنها را بیابید. اگر خودتان نمی توانید آن را تشخیص دهید، از یک متخصص پوست یا از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید.

شانه زدن به مو و تحریک غدد چربی در پیاز مو باعث جلوگیری از ریزش مو می شود، اما انتخاب برس و شانه ی خوب در کاهش ریزش مو نیز نقشی اساسی دارد. استفاده از برس های چوبی برای جلوگیری از مو خوره و ریزش مو بسیار اهمیت دارد.

استفاده از ماسک ها می تواند مکمل درمانی خوبی برای پر پشت کردن موها باشد. استفاده از انواع ماسک های خانگی و بی ضرر در این زمینه توصیه شده است.

تغذیه مناسب یکی دیگر از عوامل کاهش ریزش مو و پر پشت شدن مو ها می باشد. استفاده از ویتامین ها و پروتئین های لازم برای رشد مو در برنامه ی غذایی یکی از روش های پیشگیرانه ی ریزش مو است. باید در رژیم غذایی افراد به میزان لازم پروتئین ها و ویتامین های گروه C و B و عناصری مثل روی و آهن گنجانده شود.

مالیدن روغن های مغذی مثل روغن دانه ی انار، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آرگان برای درمان ریزش مو و پر پشت شدن آن سفارش می شود.

استفاده از شامپو و صابون های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

استفاده از شامپو و صابون های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

و در پایان خواب مناسب و ورزش و دوری از استرس های روانی نیز از عوامل تاثیر گذار بر کاهش ریزش مو و رشد مجدد موها و در نتیجه، پر پشت شدن موها می باشد.

ترمیم مو:

برای افرادی که ریزش مو دارند، کاشت یا ترمیم مو روشی است، که امروزه مورد استقبال قرارگرفته است. آنچه که درباره ی ترمیم مو در آرایشگاه مردانه می تواند انجام شود، روش غیر پزشکی ترمیم مو است. در این روش آرایشگر از پوستیژ یا پودرهای پوشاننده مو برای ترمیم قسمت هایی از سر که مو ندارند، استفاده می کند.

روش پزشکی ترمیم مو یا همان کاشت مو بهتر است، در محیط کلینیکی و توسط پزشک انجام شود، توضیح درباره ی این روش در این مجال نمی گنجد.

مراقبت از پوست:

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص مراقبت از پوست می پردازیم.

پوست آقایان نسبت به خانم ها دارای الاستین و کلاژن بیشتری می باشد. پوست آقایان ضخیم تر است، ولی این نوع پوست نیز نیاز به مراقبت دارد. دوره های مراقبت از پوست را یک هنرجو در دوره های تکمیلی آموزشگاه آرایشگری مردانه می گذراند. برای مراقبت از پوست نکاتی را باید در نظر گرفت:

مراقبت از پوست:

مراقبت از پوست:

کرم ضد آفتاب

یکی از راه های مراقبت از پوست، کاربرد کرم ضد آفتاب به صورت روزانه در زمان هایی که در معرض تابش اشعه خورشید قرار داریم. SPF موجود در کرم های ضد آفتاب باید هماهنگ با پوست صورت باشد. در شرایطی که باید ساعات طولانی تری در معرض آفتاب باشید، بهتر است، کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

بر روی پوست خود انواع ماسک و اسکراب و آبرسان ها را قرار دهید. بهتر است، از ماسک های طبیعی و میوه ای که خودتان در منزل درست می کنید، استفاده نمایید. سعی کنید، خود را از استرس های روزانه و تنش های عصبی دور کنید. مراقبه و مدیتیشن کنید، و به ورزش های یوگا و ریلکسیشن بپردازید.

تغذیه سالم برای داشتن پوستی شاداب و سرزنده اجتناب ناپذیر است. سعی کنید، در رژیم غذایی تان بیشتر از سبزیجات و میوه های تازه و غلات و حبوبات استفاده کنید. غذاهای سرخ کردنی و فست فودها را کمتر بخورید. آب زیاد بنوشید. نوشیدن حدود۸ لیوان آب در دفع سموم بدن بسیار اهمیت دارد.

از نوشیدن الکل اجتناب کنید. از استعمال دخانیات و سیگار بپرهیزید و مصرف شکر مصنوعی را به حداقل برسانید.

بی رنگ کردن مو:

امروزه در بیشتر آرایشگاه های مردانه نیز به همان اندازه ی آرایشگاه زنانه مشتری برای بی رنگ کردن مو وجود دارد، بنابراین با استقبال جوانان از این سری کارهای زیبایی یک آرایشگر حرفه ای مردانه باید بی رنگ کردن مو را نیز یاد بگیرد.

بی رنگ کردن مو:

بی رنگ کردن مو:

بی رنگ کردن مو چیست؟

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص بی رنگ کردن مو می پردازیم.

در بی رنگ کردن مو که در اصطلاح آرایشگری به آن دکلره هم گفته می شود، آرایشگر رنگدانه های مو را بی رنگ می کند. در این عمل رنگدانه ی مو یا همان ملانین مو اکسید می شود.

این یک عمل شیمیایی است، و از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. طبیعی است، که این مواد شیمیایی باعث آسیب به مو می شود. یک آرایشگر حرفه ای بعد از این عمل راه های مراقبت از پوست و کاهش آسیب دیدگی مو را نیز به مشتری آموزش می دهد.

پیرایش مردانه:

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص پیرایش مردانه می پردازیم.

پیرایش در اصطلاح به زدودن چیزهای زائد می گویند. پیرایش مردانه آموزش هایی را در بر می گیرد، که در دو سطح درجه بندی می شود. این دو سطح، سطح درجه ۱ و سطح درجه ۲ هستند. هنر جویی که در رشته پیرایش مردانه شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک آن می شود، می تواند بدون نیاز به هیچ تجربه و تخصصی آرایشگاه خودش را افتتاح کرده و شروع به کار کند.

پیرایش مردانه:

پیرایش مردانه:

برای موفقیت بیشتر در رشته پیرایش مردانه هنرجو باید اطلاعات خودش را در این زمینه بالا برده و با دنیای جدید همگام سازد. برای بیشتر دانستن و کار بیشتر می تواند با جست و جو در اینترنت و دیدن فیلم ها و نکات آموزشی بیشتر اطلاعات خود را بالا ببرد و بتواند به مشتری خود با هر نیاز و سلیقه ای پاسخ بدهد.

پیرایش مردانه:

پیرایش مردانه:

نکته ی دیگر در موفقیت بیشتر هنر جو در پیرایش مردانه آشنایی کامل و کافی او با لوازم پیرایش مردانه که شامل: ابزار کوتاهی مو، ابزار آرایشی، انواع شانه، ماشین های کوتاهی و اصلاح، انواع تیغ ها و….می باشد.

نکته ی مهم دیگر انتخاب یک آموزشگاه با اساتید حرفه ای و بهره گیری از بهترین و به روز ترین اطلاعات آرایشگری، عامل بسیار مهمی در پیشرفت حرفه ای هنر جو می باشد. آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک یکی از این آموزشگاه هاست.

آموزش گریم داماد:

این روزها گریم داماد به یکی از پول ساز ترین بخش در آمدی در آرایشگاه مردانه تبدیل شده است. داماد هم که برای یک روز در زندگی اش دوست دارد، زیباترین چهره خود را داشته باشد، بنابراین به دنبال یک آرایشگر ماهر و یک آرایشگاه حرفه ای می گردد.

بنابراین امروزه بر هر آرایشگری لازم و ضروری است، که این رشته را نیز در کنار دیگر رشته های آرایشگری فرا بگیرد. برای گریم داماد مراحلی وجود دارد، که به اختصار توضیح آن را می آوریم.

در ابتدا باید پوست داماد را پاکسازی کرد، چرا که زیر سازی پوست نتیجه نهایی گریم را درخشان تر و زیباتر می کند. هر چقدر برای زیر سازی پوست بیشتر وقت بگذارید نتیجه ی مطلوب تری خواهید داشت. در گام بعدی آماده سازی پوست است، که در این مرحله برای فیکس نگه داشتن آرایش داماد یک لایه چربی به پوست او زده می شود.

گام آخر هم متعادل سازی چهره یا همان کانتورینگ است، که نقایص چهره را با استفاده از کرم پودرهای تیره و روشن می پوشاند و ناموزون بودن چهره را نیز بر طرف می کند.

صاف کردن ساقه مو:

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص صاف کردن ساقه مو می پردازیم.

صاف کردن ساقه مو:

صاف کردن ساقه مو:

روش های مختلفی برای صاف کردن ساقه مو وجود دارد. در بافت پروتئینی مو پیوندهایی وجود دارد، که باعث می شود، مو فر خورده و یا گره بخورد. خیلی از مردان موهای فرفری دوست ندارند، و ترجیح می دهند، موهای لخت و صافی داشته باشند. یکی از خدماتی که می توان در یک آرایشگاه حرفه ای مردانه دریافت کرد صاف کردن مو می باشد. برای صاف کردن مو کافی است، پیوندهای موجود در بافت پروتئینی مو را از بین ببریم.

صاف کردن مو را می توان به متدهای گوناگون مثل: ریباندینگ مو، گلت نمودن مو و کراتینه کردن مو انجام داد. تمام این آموزش ها در آموزشگاه آرایشگری مردانه در گلشهر کرج تدریس می شود.

چه آموزشگاهی را برای یادگیری آرایشگری مردانه باید انتخاب کرد؟

اولین و مهمترین فاکتور برای انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری مناسب، قطعا قیمت خوب شهریه های آن آموزشگاه می باشد. البته این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است، اما انتخاب نباید صرفا براساس قیمت مناسب باشد.

برای انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری مردانه علاوه بر قیمت باید نکات دیگری مثل تجهیزات پیشرفته و بروز، تجربه و دانش آرایشگری استادان، تعداد هنر جویان در آموزشگاه، به روز بودن آموزشگاه، مکان و موقعیت مناسب و….را باید در نظر داشت.

امکانات آموزشگاه باید به گونه ای باشد، که شما توانایی تمرین و ممارست در آن را داشته باشید، و بتوانید هر مهارتی را که می خواهید بیاموزید، در آموزشگاه به راحتی اجرا کنید.

طول یک دوره آموزشی در یک آموزشگاه چقدر است؟

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص طول یک دوره آموزشی در یک آموزشگاه آرایشگری می پردازیم.

طول یک دوره آموزشی در یک آموزشگاه چقدر است؟

طول یک دوره آموزشی در یک آموزشگاه چقدر است؟

طول دوره آموزش در آموزشگاه: با توجه به اینکه هر آموزشگاه برنامه ها و پروتکل های خاص خود را دارد، طول دوره آموزشی در هر آموزشگاه متفاوت است، ولی آنچه که معمولا مرسوم است، برای یادگیری آرایشگری مردانه ی معمولی مدت زمانی در حدود یک تا سه ماه لازم می باشد.

حداقل مدرک تحصیلی جهت یادگیری آرایشگری مردانه: برای شرکت در آموزشگاه آرایشگری مردانه و یادگیری حرفه ای آرایشگری مردانه حداقل مدرک تحصیلی که نیاز است، سیکل یا همان سوم راهنمایی که معادل پایان کلاس نهم در دوره اول متوسطه در نظام جدید تحصیلی می شود، البته همانطور که می دانید آرایشگری چون یک مهارت است،

و مهمترین فاکتور در یادگیری هر مهارتی انگیزه و علاقه شخصی و پشتکار می باشد، بنابراین با داشتن این عوامل و صرف نداشتن مدرک تحصیلی نیز می توان در این دوره ها شرکت کرد.

برای اینکه یک آرایشگر حرفه ای شویم چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص آرایشگر حرفه ای می پردازیم.

درست است، که برای یادگیری آرایشگری باید علاقه ذاتی در فرد باشد؛، اما به این معنی نیست، که شخصی که علاقه‌‌ی ذاتی ندارد، نمی تواند یک آرایشگر مردانه موفق شود. اصول آرایشگری اصولی اکتسابی هستند، که از راه تمرین و تجربه کردن به دست می آیند. پس نگران نباشید اگر جبر زمانه شما را به این سمت سوق داده باز هم می توانید یک آرایشگر ماهر و یا یک استاد با دانش زیاد آرایشگری مردانه شوید.

اما چه اصولی برای یادگیری آرایشگری مردانه باید آموخته شود:

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص اصول لازم برای یادگیری آرایشگری مردانه می پردازیم.

اما چه اصولی برای یادگیری آرایشگری مردانه باید آموخته شود:

اما چه اصولی برای یادگیری آرایشگری مردانه باید آموخته شود:

آموزش دائم و بدون وقفه

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص آموزش دائم و بدون وقفه می پردازیم.

صرف گرفتن مدرک معتبر از یک آموزشگاه آرایشگری مردانه یا از مراکز فنی و حرفه ای و یا فارغ شدن از دانشگاه علمی و کاربردی در رشته آرایشگری مردانه نمی تواند ضامن این باشد، که دیگر یادگیری و آموزش در این حرفه متوقف شده است.

این آموزش تا زمانی که شما در این کار هستید، و به آن مشغول می باشید، ادامه دارد. دلیل این امر این است، که مدل های مختلف پیرایش و آرایش مو و صورت هر روز دچار تغییر می شود، و با توجه به مد روز، مدل های جدیدی وارد دنیای آرایشگری می شود. شما با بروز کردن خود و مهارت آرایشگری تان همیشه می توانید در این حرفه حرفی برای گفتن داشته باشید،

ولی اگر دانش حرفه ایتان را با سلیقه مردم و مد روز هماهنگ نکنید خیلی زود در این حرفه کم رنگ شده و مشتریان خود یا لااقل آنهایی را که تابع مد و تبعات آن هستند، از دست خواهید داد.

رعایت تناسب چهره:

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص رعایت تناسب چهره می پردازیم.

در کوتاه کردن مو و اصلاح سر و صورت افراد، یک آرایشگر باید رعایت تناسب چهره فرد با مدل موی او را در نظر بگیرد. این وظیفه ی آرایشگر است، که این تناسب چهره با مدل مو را به مشتری توضیح دهد، و به او تمام گزینه های مطلوب و شایسته را که چهره فرد را زیبا تر و نتیجه کار خودش را بهتر جلوه می دهد، ارائه دهد. اگر مشتری پذیرفت که مراد حاصل شده است، اما اگر مشتری نپذیرفت و مدلی را که خودش دوست داشت، از آرایشگر طلب کرد، این جا آرایشگر هیچ مسئولیتی ندارد، و تبعات آن به عهده خود مشتری می باشد.

یک آرایشگر با دانشی که در آموزشگاه آرایشگری مردانه آموخته است، تناسب بین رنگ مو، حالت استخوانی یا پر بودن و فرمی که صورت فرد دارد، جنسی که مو دارد، سایز گردن، گرد بودن یا کشیدگی سر و سایر گزینه های دیگر را در نظر می گیرد، و بر اساس آنها مدل موی مشتری را می زند و یا ریش او را اصلاح می کند.

محیط تمیز و دلنشین

یکی از اصولی ترین نکات در آرایشگری مردانه رعایت بهداشت و نظافت محیط آرایشگاه و طراحی فضای دانشین و مناسب با آرایشگاه برای مشتریان است. برای اینکه در بدو ورود مشتری به داخل سالن آرایشگاه، این تاثیر محیط آرایشگاه است، که این اطمینان را به مشتری می دهد، که در محیط تمیز و عاری از هر گونه میکروبی پا گذاشته یا در یک محیط آشفته و شلوغ و بی سر و سامان و مملو از آلودگی و ناپاکی.

امروزه با بروز بیماری های واگیر دار و مسری و شناختن سالن های آرایشگری به عنوان یکی از محیط های انتقال دهنده این ویروس ها، رعایت بهداشت و نظافت از سوی صاحب آرایشگاه یکی از محاسن در جلب تعداد مشتریان است.

استفاده از ماسک، حوله شخصی، کلاه و پیش بند یکبارمصرف،ضدعفونی کردن مدام وسایل آرایشگری و رعایت تمام نکات بهداشتی یکی از فاکتور های اصلی در جلب مشتری است، و می تواند به عنوان عاملی برای سود دهی بیشتر در نظر گرفته شود.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه با به کار گیری به روزتررین و مدرن ترین تجهیزات آرایشی و نیز خلاقیت صاحب آرایشگاه مردانه در نوع چیدمان فضای داخلی سالن و فراهم آوردن امکانات رفاهی و سرگرمی برای مشتریانی که لازم است، گاها ساعت های طولانی در این فضا به سر ببرند، یکی دیگر از فاکتور های جلب نظر مشتریانی است، که بودن در چنین فضاهایی را به آرایشگاه مردانه ی شلوغ و درهم و برهم قدیمی و کهنه ترجیح می دهند.

محیط تمیز و دلنشین

محیط تمیز و دلنشین

تجربه اندوزی و مهارت لازم

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص تجربه اندوزی و مهارت لازم می پردازیم.

شغل آرایشگری از جمله حرفه هایی است، که نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد. شما با داشتن بالاترین مدرک حتی در سطوح بین المللی اگر تجربه و مهارت کافی در این حرفه را نداشته باشید، آرایشگر موفقی نخواهید بود.

برای کسب مهارت و تجربه اندوزی در این شغل بهتر است، همراه آموزش به صورت عملی نیز کار کنید، و صرفا به دروس تئوری اکتفا نکنید. شما می توانید در کنار استادان ماهر و با تجربه به کار مشغول شوید؛

حتی در ابتدای امر بهتر است، زیاد به فکر درآمد نباشید و به بعد مالی قضیه توجهی نکنید و بیشتر وقت خود را به بالا بردن تجربه و مهارت معطوف کنید. داشتن تجربه ی بالا در این حرفه یکی از اساسی ترین اصول لازمه ی آرایشگری می باشد.

مشتری مداری و برخورد مناسب با مشتری:

امروزه در دنیای پر از رقابت کسب و کارها آنچه حرف اول را می زند موضوع مشتری موری و جذب رضایت مخاطبین است. برای اینکه بتوانید همیشه رضایت مشتریان خود را جلب کرده و آنها مشتری اولین و آخرین بار شما نباشند اصول و نکاتی را باید رعایت کنید.

یکی از اساسی ترین عامل ها در جذب مشتری و کشاندن آنها به آریشگاه مردانه ی شما برخورد مناسب شما با مشتری است. این برخورد باید همراه با احترام و تکریم مشتری باشد.

شما باید بتوانید با روی باز و گشاده با مشتری ارتباط برقرار کنید.از علت های  اصلی از دست رفتن یک مشتری، برخورد نامناسبی است، که یک آرایشگر با مشتری می کند. مشتریان، نحوه‌ی برخورد شما را به خاطر می‌سپارند و این روزها به کمک فیسبوک، اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی، آنچه را که دیده اند با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

بد رفتاری آرایشگر

پس، بد رفتاری آرایشگر و یا حتی یک پرسنل که برخورد شایسته ای با مشتری نداشته باشد، کافی است، تا نه تنها یک نفر، بلکه جمعی از اطرافیان او، برای همیشه، تصویر بدی از نوع خدمات شما از آرایشگاه، در ذهن‌شان ثبت و ضبط کنند. توقعات و معیارهای  مشتریان نسبت به گذشته، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چون اساسی ترین سرمایه‌ ی کار آرایشگری مشتریان آن است.

بد رفتاری آرایشگر

بد رفتاری آرایشگر

هنگام برخورد با مشتری، آرایشگر باید با دقت به حرف‌های او گوش ‌دهد، این گوش دادن فعال پیام مهمی را به او منتقل می‌کند و نشان دهنده احترامی است که برای مشتری قائل هستید، و ارزش خودتان و جایگاه محیط کاری‌تان را هم به او نشان می‌دهید.

هیچ گاه حرف مشتری را قطع نکنید و سعی کنید، هیچ گاه سوالات منفی از او نپرسید. سعی کنید، به خواسته های مشتری اهمیت بدهید و طبق خواسته ی خود او موها و صورتش را اصلاح کنید. در جایی هم که از نظر فنی فکر می کنید، مشتری اشتباه می کند در نهایت احترام و تواضع برایش توضیحات کافی و لازم را بدهید.

با انصاف و عادلانه رفتار کنید:

اگر می‌خواهید آرایشگاه تان پر از مشتری باشد، لازم نیست، که قیمت خدماتی را که ارائه می دهید، از حد معمول پایین تر نگه دارید، و متحمل ضرر و زیان‌ شوید. همیشه این مطلب را در ذهن داشته باشید، مشتریان به دنبال کیفیت مناسب و عالی هستند، و حاضرند به خاطر آن پول زیاد تری را بپردازند.

همین طور این را نیز در نظر داشته باشید، که مشتریان درک می کنند، که خدمات ارائه شده چه قدر می ارزد. اگر خدماتی را که ارائه می دهید، تناسبی با قیمت دریافتی نداشته باشد؛ در نهایت مشتریان ناراضی می شوند، و دیگر مشتری دفعه ی بعد شما نخواهند بود.

پس جانب انصاف را نگه دارید، تا این کار خودش تبلیغی برای شما و کارتان باشد. کار منصفانه خودش هزینه های تبلیغ برای رونق بخشیدن به کسب و کار را نیز کاهش می دهد!!

برآورده کردن انتظارات مشتری

در ادامه ی بحث اصلی در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر به آشنایی و ارائه مطالبی در خصوص برآورده کردن انتظارات مشتری می پردازیم.

این شمایید که باید این توانایی را داشته باشید، که صدها مشتری را که به آرایشگاه شما می آیند از خود راضی نگه دارید. برآورده کردن خواسته های مشتری یعنی اینکه بتوانید با توجه به امکاناتی که دارید، خواسته های مشتری را در نظر بگیرید و برای انجام آنها اهتمام به خرج دهید.

بی تفاوت بودن به سلیقه ی مشتری ممکن است، در نگاه او توهین محسوب شود.اگر مشتری چنین دیدی نسبت به شما پیدا کند، احتمالا این آخرین باری است، که به آرایشگاه شما می آید.

اگر به آنچه که مشتری می خواهد از نوع پوشش تان، نوع چیدمان آرایشگاه، نوع پذیرایی که در محل کارتان از مشتری دارید، هزینه ای که بابت خدمات دریافت می کنید، نظافت و بهداشت محیطی و فردی و مسائل گوناگون دیگری که مشتریان ریزبین آنها را زیر نظر دارند، اهمیت دهید، این برخورد، خودش تبلیغی برای شما می شود، حتی ممکن است، شما و آرایشگاه تان را به یک برند معتبر و قابل اطمینان در بین مشتریان تبدیل کند.

جمع بندی

در این مقاله شما با یکی از مشاغلی که با کمترین سرمایه می توانید، بیشترین درآمد را داشته باشید، آشنا شدید. این حرفه آرایشگری مردانه بود. برای یادگیری این حرفه بهتر است، به یکی از آموزشگاه های آرایشگری مردانه ی خوب در گلشهر کرج بروید.

آموزشگاهی که تمام مهارت ها و هنرهای روز دنیا در آنجا تدریس می شود. کادری مجرب دارد، و با اساتید بنام و معروف کار می کند. در این آموزشگاه شما می توانید تجربه و مهارت خود را بالا برده و کار حساس و پیچیده آرایشگری را به ساده ترین و بهترین شیوه ی ممکن بیاموزید. برای همیشه بهتر و پیروز بودن و پول پارو کردن به آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک بروید.

در این بخش به انتهای نوشتار خود با موضوع آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر رسیدیم. امید داریم که موارد مطرح شده در خصوص آموزشگاه آرایشگری مردانه در کرج گلشهر برای شما مفید بوده باشند.

More Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *