نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

در این مقاله قصد داریم به موضوع نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه بپردازیم.

نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

در این مقاله سعی داریم در مورد مراحلی که یک آرایشگر برای سپری کند تا بتواند مدرک آرایشگری خود را به دست آورد توضیحاتی را برای شما بیاوریم.همچنین در مورد سطح درجه یک و سطح درجه دو در آرایشگری مردانه توضیحات جامع و کاملی را برای شما بیاوریم.

مدرک آرایشگری چیست؟

آیا مدرک آرایشگری درجه بندی دارد؟

مراحل اخذ مدرک آرایشگری به چه صورت است؟

ثبت نام دوره های آرایشگری به چه صورت است؟

مهارت های مورد نیاز در دوره های آموزش آرایشگری مردانه چیست؟

مدرک آرایشگری مردانه درجه دو به چه صورت است؟

اقدامات بعد از گرفتن مدرک آرایشگری برای آرایشگر حرفه ای چیست؟

نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

مدرک آرایشگری

بسیاری از آرایشگران سعی دارند که معتبرترین و بهترین مدرک آرایشگری را برای انجام فعالیت های خود اخذ کنند.به طور کلی هر آرایشگر یک هدف خاصی را برای اخذ مدرک آرایشگری خود دنبال می کند،

ولی در کل تمامی هنرجویان این حرف یک راه مشخصی را برای رسیدن به هدف خود پشت سر میگذارند. بعضی از مردم بر این باورند که مدرک آرایشگری همان مدرکی است که فرد با گذراندن دوره ی فنی و حرفه ای دیپلم آرایشگری خود را از این مرکز معتبر دریافت می کنند که باید به این افراد گفت این طرز فکر در مورد مدرک دیپلم آرایشگری اشتباه بوده است.

افرادی که به این حرفه علاقمند هستند، می توانند با حضور در یکی از شاخه های کاردانش ادامه تحصیل داده تا در این حرفه تمامی اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند تا بتوانند به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه دهند.

این رشته شامل بیست و چهار درس تخصصی و شصت و شش واحد درس عمومی تشکیل شده است که با حضور در کلاسها می توانید بهترین مدرک را برای این حرفه کسب کنید.

افرادی که می خواهند خیلی سریع به فعالیت در این حرفه بپردازند می توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای و حضور در کلاس ها به صورت تئوری و عملی تجربه های زیادی را کسب کرده و با گرفتن مدرک از مرکز معتبر فنی و حرفه ای که این مدرک دارای اعتبار مدرک بین المللی هم است، را اخذ کنند.

دانشجویانی که این حرفه را در دانشکده های کاردانش سپری می کنند، بعد از اینکه دروس تخصصی و عمومی خود را پشت سرگذاشتند باید مدتی به صورت کارآموز دوره های عملی را هم گذراند تا بتوانند در این شغل به صورت یک آرایشگر حرفه ای ایفای نقش کنند.

مدرک آرایشگری

مدرک آرایمدرک آرایشگریشگری

درجه بندی مدرک آرایشگری

آرایشگرانی که تمایل دارند که آرایشگاه مردانه را راه اندازی کنند، باید در اولین مرحله اقدام به اخذ مدرک آرایشگری کنند که این مدرک نیز درجه بندی های خاص خود را دارد، نظیر:

– مدرک آرایشگری از نوع سطح درجه دو است که تمامی مراحل اولیه ی که یک آرایشگر باید از ابتدا به آن آشنا بوده را در این سطح آموزش می بیند.

– مدرک آرایشگری از نوع سطح درجه یک، در این مدرک آرایشگر تمامی مراحل آموزشی پوست و مو را در مراکز معتبر پشت سر گذاشته است و توانسته مدرک آرایشگری درجه یک خود را برای ارائه ی خدمات به مشتریان کسب کند.البته آرایشگران باید در ابتدا سطح درجه دو را سپری کنند، بعد وارد مرحله سطح یک شوند.

مدرک گریم داماد

– یکی دیگر از مدارکی که آرایشگران مردانه باید قبل از تاسیس آرایشگاه به آن توجه کنند و دوره های آموزشی را به طور کامل ببینند مدرک گریم داماد یا همان متعادل سازی چهره در افراد هنرمند و یا فوتبالیست ها که از این هنر زیاد استفاده می کنند.این مدرک کمک زیادی به نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه در آرایشگران می کند.

– به دلیل اینکه بیشتر آقایان موهای نافرمی دارند و یا موی کمی در سر دارند، برای اینکه آرایشگر از پروتز مو برای این افراد استفاده کند باید مدرک ترمیم موی سر را از مراکز معتبر کسب کند تا در روند نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه آنها نقش به سزایی داشته باشد.

– آرایشگرانی که به صورت حرفه ای به این شغل نگاه می کنند و تمایل دارند، تمامی مراحلی که یک آرایشگر مردانه ی خوب و متبحر می تواند انجام دهد، را برای ارائه ی بیشتر به مشتریان کسب کنند، باید حتما مدرک چهره پردازی مردانه و یا گریم سینمایی را که بیشتر هنرمندان از این گریم استفاده می کنند، را کسب کنند.

تمامی این مواردی که در بالا توضیح دادیم درجه بندی مدرک آرایشگری مردانه است که آرایشگران برای اخذ این مدرک باید تمامی مراحل را سپری کنند.

مدرک گریم داماد

مدرک گریم داماد

مراحل اخذ مدرک

مراحلی که برای اخذ مدرک آرایشگری مردانه لازم است، به این شرح میباشد:

اولین مرحله یک آرایشگر باید برای گرفتن مدرک آرایشگری خود اقدام کند، جستجو در مورد یک مرکز معتبری که سازمان فنی و حرفه ای آن را تایید می کند.

دومین مرحله ی که برای اخذ مدرک آرایشگری لازم است، ثبت نام کردن فرد در دوره ی مورد علاقه ی خود که می خواهد در آن بهترین آموزشها را به دست آورده و به عنوان یک آرایشگر مردانه خوب شناخته شود.

سومین مرحله برای اخذ این مدرک به این صورت است که افرادی که در آموزشگاه های معتبر به آموزش می پردازند، بعد از اینکه دوره های تئوری را پشت سرگذاشتند، باید به صورت عملی این مراحل را زیر نظر کارشناسان معتبر انجام داده و سپس تاییدیه آموزشگاه را در مورد جواز کسب خود به دست آورند.

چهارمین مرحله که آرایشگر برای اخذ مدرک خود باید انجام دهد، حضور در کلاسهای تئوری که در مراکز معتبر انجام می شود و باید تمامی اصول و شیوه های آرایشگری را آموزش ببینند.

بعد از گذراندن دوره های کلاسهای تئوری در مراکز معتبر باید حتما در آزمون تئوری آرایشگری شرکت کند.

پنجمین مرحله که یک آرایشگر برای اخذ مدرک آرایشگری خود باید انجام دهد، این است که بعد از گذراندن دوره های کلاسهای تئوری در مراکز معتبر باید حتما در آزمون تئوری آرایشگری شرکت کند.

ششمین مرحله این است که هنرجویانی که در آزمون کتبی شرکت کردند و نمره ی قبولی را کسب کردند می توانند در آزمون عملی که توسط کارشناسان این مرکز صورت می گیرد، شرکت کرده تا با تایید این مرکز بتواند مدرک آرایشگاه مردانه را کسب کنند.

آخرین مرحله ی که برای کسب اخذ مدرک آرایشگری انجام می شود، در صورتی که کارشناسان این مرکز فرد را در آزمون عملی تایید کردند و هنرجو در این آزمون قبول شد می تواند مدرک آموزشی خود را از مرکز دریافت کند. تمامی این مراحل روشهای است که فرد برای دریافت مدرک آرایشگری باید توسط یک مرکز معتبر انجام دهد تا بتواند با کمک این مراحل در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه خود سریعتر اقدام کند.

بعد از گذراندن دوره های کلاسهای تئوری در مراکز معتبر باید حتما در آزمون تئوری آرایشگری شرکت کند.

بعد از گذراندن دوره های کلاسهای تئوری در مراکز معتبر باید حتما در آزمون تئوری آرایشگری شرکت کند.

جستجو در مورد بهترین آموزشگاه

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مسیری که هنرجو باید برای آموزش در حرفه و هنر آرایشگری به آن توجه کند پیدا کردن یک مرکز آموزشگاهی معتبر و کاملا حرفه ای برای این رشته است.از ویژگی های یک آموزشگاه معتبر برای کارآموزان این حرفه باید به موارد زیر اشاره کرد:

– این آموزشگاه معتبر باید مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای را برای ارائه خدمات به هنرجویان و کارآموزان خود را در اختیار داشته باشد تا افراد با اطمینان به این مراکز بتوانند در این حرفه آموزشهای لازم را کسب کنند.

– یکی از ویژگی های اصلی که در انتخاب آموزشگاه باید به آن توجه داشته باشیم این است که این آموزشگاه از استادان و کارشناسان با تجربه و کارآموز برای ارائه ی بهتر به هنرجویان خود در این رشته استفاده کند و با کمک این اساتید بتوانند اطلاعات لازم برای تاسیس یک آرایشگاه مردانه را کسب کنند.

استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز و مدرن

– این آموزشگاه معتبر برای ارائه بهتر به هنرجویان خود که تمایل دارند، به صورت حرفه ای دوره های عملی خود را پشت سر بگذارند پیشنهاد می کند که بهتر است که از ابزارها و تجهیزات به روز و مدرن برای آموزش خود استفاده کنند.

– این آموزشگاه باید با کمک اساتید متبحر آموزشهای عملی و کتبی را به صورت کامل و صحیح به کارآموزان خود ارائه دهد.

– آموزشگاه معتبر باید تمامی مراحل قوانین و ضوابط چارت آموزشی را در آن رعایت کند.

– بعضی از کارآموزان و هنرجویان مجبور هستند، از شهر دیگری به این آموزشگاه معتبر مراجعه کنند که بهتر است، این آموزشگاه تمامی امکانات رفاهی هنرجویان خود را فراهم کند و برای این افراد خوابگاهی را مشخص کند تا این هنرجویان مشکل رفت و آمد و حضور در کلاسهای آموزشی را نداشته باشند.

تمامی این موارد از ویژگی های یک آموزشگاه معتبر و مناسب است که باید تمامی شرایط را برای هنرجویان خود فراهم کرده تا افراد زیادی برای شرکت در این آموزشگاه این مرکز آموزشی معتبر را انتخاب کنند.

استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز و مدرن

استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز و مدرن

ثبت نام دوره های آرایشگری

بعد از اینکه هنرجو آموزشگاه و یا مرکز معتبر خود را برای گذراندن دوره های آموزشی خود انتخاب کرد اقدام به ثبت نام در آموزشگاه می کند.زمانی که هنرجو به آموزشگاه مراجعه می کند کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان به هنرجویان خود میدهند و در مورد مدت دوره و مراحلی که باید سپری کنند، توضیحات کاملی را به آنها ارائه می دهد.در صورتیکه آموزشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید و فنی حرفه ای این آموزشگاه را تایید کرد شرایط ثبت نام هنرجو به این صورت میباشد که:

– این آموزشگاه برای اینکه تعداد هنرجویان خود را به حد نصاب برساند و تمامی افراد شرایط ثبت نام را داشته باشند، این امکان را برای تمامی هنرجویان خود ایجاد کرده است که می توانند به صورت اقساطی هزینه ی دوره ی آموزشی را پرداخت کرده و در این کلاس ها شرکت کنند.

– هنرجویانی که از شهرستانهای اطراف به این آموزشگاه معتبر مراجعه می کنند، باید آموزشگاهی را انتخاب کنند که امکان اقامت هنرجو در خوابگاه را داشته باشد تا در کوتاهترین زمان دوره های آموزشی خود را پشت سرگذاشته و هنرجویان دغدغه ی رفت و آمد را نداشته باشند.

– اگر این آموزشگاه و یا مرکز معتبر خوابگاهی برای هنرجویان خود نداشته باشد، می توانند به این هنرجویان خوابگاه دیگری را برای سکونت خود معرفی کنند.در کل تمامی آموزشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای معتبر از خوابگاه های مناسب برای هنرجویان خود تشکیل شده است که این افراد بتوانند در آنجا سکونت کرده و دوره ی آموزشی آرایشگری خود را در کوتاهترین زمان پشت سر بگذرانند.

ثبت نام دوره های آرایشگریمعرفی به سازمان فنی و حرفه ای

بعد از اینکه هنرجو در آموزشگاه مورد نظر خود ثبت نام کرد و دوره های آموزشی خود را سپری کرد، آموزشگاه فرد را برای اخذ مدرک آرایشگری مردانه به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می کند.

این سازمان برای این مدرک هنرجویان را بدهد از آنها آزمونهای کتبی و عملی گرفته تا از این طریق میزان یادگیری هنرجو را تخمین بزنند.اگر هنرجو از این دو آزمون نمره ی قبولی را گرفتند و به موفقیت رسیدند این مرکز معتبر مدرک آرایشگری هنرجویان را به آنها ارائه می دهد.

آموزشگاه های معتبر که زیر نظر فنی و حرفه ای آموزشهای لازم را به هنرجویان خود می دهند، طبق ضوابط و مقررات که این سازمان برای آموزشگاه در نظر گرفته است، آموزش آرایشگری مردانه از دو سطح تشکیل شده است که آنها را درجه بندی می کنند.

ابتدا باید دوره ی آرایشگری درجه دو را سپری کنید

هنرجویان در ابتدا باید دوره ی آرایشگری درجه دو را سپری کرده و بعد از اینکه مدرک آموزشی را کسب کردند، حالا می توانند به گذراندن سطح درجه یک در آموزشگاه پرداخته و هر دو مدرک را به دست آورند.

اگر بخواهیم در مورد آموزش آرایشگری مردانه از سطح درجه دو آن توضیحاتی را به شما بدهیم باید اینطور گفت که هنرجویانی که می خواهند این دوره ی آموزشی را سپری کنند، در این دوره احتیاجی به پیش نیاز و یا مدرک تحصیلی خاصی ندارد و این افراد با داشتن کمی اطلاعات در مورد این حرفه می توانند در کلاسهای آموزشی آرایشگری مردانه ثبت نام کنند.

شایان ذکر است که هنرجو برای اینکه بتواند در آزمونهای کتبی و عملی شرکت کند باید حدودا حداقل میزان تحصیلات را داشته باشد، یعنی دوره راهنمایی را به طور کامل پشت سر گذاشته باشد.

ابتدا باید دوره ی آرایشگری درجه دو را سپری کنید

ابتدا باید دوره ی آرایشگری درجه دو را سپری کنید

مهارت های مورد نیاز در دوره های آموزش آرایشگری مردانه

کارآموزانی که در دوره ی آموزشی آرایشگری مردانه درجه دو ثبت نام کرده اند، در این راستا مهارتهای لازم را برای انجام فعالیت خود کسب می کنند که این مهارت ها شامل:

۱) در این مرحله به طور کامل در مورد انواع جنس مو و پوست شناخت و آگاهی لازم را کسب می کنند.

۲) تمامی وسایل و ابزارهای که در یک آرایشگاه مردانه به آن نیاز است، را در این دوره آموزش می بینند.

۳) بعد از اینکه با این وسایل آرایشگری کاملا آشنا شدند، حالا نوبت چگونگی استفاده از این ابزارها را به هنرجویان آموزش می دهند.

۴) کارشناسان این آموزشگاه در مورد شرایط محیطی که فرد باید در آن به فعالیت بپردازد، نیز اطلاعات جامعی می دهند و آنها را با این محیط آشنا و آماده می کنند.

۵)در آموزش سطح درجه دو هنرجو مراحل آماده کردن مشتری برای زیبایی پوست و مو را به طور کامل آموزش دیده و با آشنایی کامل می تواند در این حرفه اقدام به فعالیت کند.

۶) کارشناسان این آموزشگاه مراحلی را که هنرجویان باید در محیط کاری خود برای ضد عفونی کردن ابزارهای که به طور مشترک برای تمامی مشتریان استفاده می شود، را به آنها آموزش می دهد.

۷) در این مراکز آموزشی معتبر در مورد انواع مدلهای مختلف کوتاهی مو و همچنین اصلاح سر و صورت اطلاعات و آموزشهای کامل را به تمامی هنرجویان می دهند.

مراحل بعد از گذراندن دوره های آموزشی

بعد از اینکه تمامی هنرجویان در دوره ی آموزشی آرایشگری سطح درجه دو ثبت نام کردند و دوره های آموزشی را به طور کامل یاد گرفتند و در آزمونهای کتبی و عملی شرکت کردند و نمره قبولی را به دست آوردند، حالا می توانند در سالن آرایشگاه خود شروع به انجام فعالیت کنند.

هنرجویان در این مراکز معتبر در مورد مهارت مدلهای مختلف کوتاهی مو و استفاده از تیغ برای بهتر نشان دادن پشت گردن بعد از کوتاهی، اصلاح ابرو، استفاده از سشوار برای حالت دهی مو، استفاده از ژل، واکس مو، اسپری مو برای حالت دادن مو و یا گریم را به طور کامل در این سطح از دوره ی آموزشی را آموزش و به صورت عملی انجام می دهند.

این هنرجویان بعد از اینکه دوره ی آموزشی را به اتمام رساندند، می توانند در حضور کارشناسان این آموزشگاه موهای یک نفر از مدلهای خود را کوتاه کرده تا اگر ایرادی داشتند، مربی این مجموعه ایرد آن را متذکر شده و مدل صحیح آن را به آنها آموزش دهند.

مراحل بعد از گذراندن دوره های آموزشی

مراحل بعد از گذراندن دوره های آموزشی

مدرک آرایشگری مردانه سطح درجه دو

بعد از اینکه کارآموز این دوره را به طور کامل پشت سرگذاشت، مدیر آموزشگاه این هنرجو را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کرده تا این مرکز معتبر آزمونهای کتبی و عملی را از این هنرجویان گرفته و مهارت های آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

بعد از اینکه هنرجو در آزمونها شرکت کرده و نمره ی قبولی را از این مرکز معتبر کسب کرد سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه معتبر آرایشگری مردانه درجه دو را به آنها ارائه می دهد.بهتر است، بدانید که این مدرک آموزشی یک مدرک بین المللی بوده و همچنین قابل ترجمه بوده است و تمامی هنرجویانی که این مدرک را کسب کرده اند، می توانند برای ارائه خدمت به مشتریان کار خود را در سالن های زیبایی آغاز کنند.

آموزش آرایشگری مردانه سطح درجه یک

تمامی هنرجویان باید بدانند برای اینکه دوره ی آموزشی سطح درجه یک را کسب کنند، باید ابتدا دوره ی آموزشی مردانه سطح درجه دو را سپری کرده و در مورد این حرفه تمامی اطلاعات را کسب کرده و آموزش و آگاهی لازم را در این زمینه به دست آورند.در سطح درجه یک هنرجویان اطلاعاتی فراتر از آموزش در سطح دو به دست می آورند از مراحلی که در این سطح از آموزش آرایشگری مردانه کسب می کنند، به این شرح است:

– در این دوره ی آموزشی هنرجو تمامی ضوابط و مقررات بهداشتی و ایمنی که برای سالن زیبایی خود باید به آن توجه داشته باشد، را آموزش می بیند.

آموزش آرایشگری مردانه سطح درجه یک

آموزش آرایشگری مردانه سطح درجه یک

– آرایشگرانی که در سطح درجه یک دوره های آموزشی خود را سپری می کنند، با کمک علم مرفولوژی یک مدل موی مناسبی را برای مشتری خود انتخاب می کنند که با فرم صورت شخص بیشتر هماهنگ تر بوده و به صورت شخص مدل مو بیاید و رضایت مشتری را جلب کند را در این سطح آموزش می بیند.

– در آموزش سطح درجه یک آرایشگر مدل کوتاه کردن لا به لای موی مشتری را با کمک قیچی پیتاژ مو را آموزش دیده علاوه بر این قیچی از ابزارهای دیگری مثل تیغ و یا ماشین اصلاح برای کوتاهی به صورت منظم و یا غیر منظم را آموزش می بینند.

آموزش پیتاژ کردن مو

– آموزشگاه نحوه صحیح و درست پیتاژ کردن مو با انواع مختلف قیچی های که مختص پیتاژ کردن مو هستند، را به هنرجویان خود آموزش می دهد و همچنین آموزشگاه به این هنرجویان استفاده از قیچی معمولی برای پیتاژ کردن مو را به روش اصولی آموزش می دهد.

– بعضی از مشتریان از موهای برخوردار هستند که سایش دارند، آموزشگاه به هنرجویان آموزش برطرف کردن این سایش را با کمک شانه های تیغ دار را یاد و آموزش می دهد.

– در این سطح مدلهای مختلف کوتاهی مو را آموزش می بینند، این هنرجویان انواع کوتاهی موهای بلند را به صورت عملی آموزش دیده و خطوطی که لازم است، فرم و درون فرم در موها ایجاد شود، را به هنرجویان این سطح آموزش می دهند.

اصلاح مو در مدرک درجه دو

– کوتاه کردن مو با زاویه های صفر درجه، چهل و پنج درجه، نود درجه، صدو سی و پنج درجه و همچنین صد و هشتاد درجه را اصولی در سطح درجه یک آموزش می بینند.

– هنرجویان در سطح درجه یک کوتاهی مو با کمک ماشین های اصلاح برقی را هم آموزش می بینند.

– برای زیبایی بیشتر مو در کوتاه کردن از زوایای ترکیبی استفاده می کنند که هنرجویان سطح یک این زوایا را آموزش دیده و در مدل کوتاهی خود آنها را رعایت می کنند.

– اگر در بیشتر سالن های زیبایی توجه کرده باشید، آرایشگران موهای مشتریان را به روش افزایشی و با کمک قرار دادن مو در بین انگشتان کوتاهی را انجام می دهند که این آرایشگران حرفه ای با گذراندن سطح درجه یک می توانند، این قابلیت و توانایی برای کوتاه کردن مو را کسب کنند.

– هنرجویانی که در سطح درجه یک ثبت نام میکنند میتوانند، انواع مدلهای کوتاهی پایه و مدرن را که امروزه بیشتر مشتریان از آن استقبال می کنند، را آموزش بینند و در سالن خود به مشتریان ارائه دهند.

مدلهای فانتزی

– مدلهای فانتزی که امروزه بیشتر مشتریان از آن استقبال می کنند، از مدلهای بی قاعده ی هستند که قوانین و ضوابط این کوتاهی هم همانند نام مدل بی قاعده بوده است که در سطح درجه یک آموزش می بینند.

– هنرجویان در سطح درجه یک در مورد آشنایی با مدلهای که بر روی ژورنال آمده است، آشنایی پیدا کرده و با کمک تصویر می توانند مدل های مختلف مو را کوتاه کرده و رضایت مشتری را نیز جلب کنند.

– این هنرجویان با توجه به مدلی کوتاهی که مشتری انتخاب می کند باید تقسیم بندی قسمت های مختلف مو را یاد داشته باشند تا بتوانند یک کوتاهی زیبایی را انجام دهند که آموزشگاه سعی می کند این آموزش را به طور صحیح و دقیق برای هنرجویان خود آموزش دهد.

– آموزشگاه به هنرجویانی که در سطح درجه یک ثبت نام کرده اند و دوره های خود را سپری می کنند، اصول تطبیق کردن مدل مو با فرم ظاهری صورت و سر و گردن را که همه با هم هماهنگ و در یک راستا باشند، را به هنرجویان خود آموزش می دهد، چون این اصل یکی از اصلی ترین کارهای است که در کوتاهی مو آرایشگر باید به آن توجه کند.

– هنرجویان سطح درجه یک در مورد صافی دائم مو و یا موقت مو برای ارائه به مشتریان تمامی آموزشهای لازم را آموزش دیده و مراحل صحیح و دقیق آن را به طور کامل انجام می دهند.

مدلهای فانتزی

مدلهای فانتزی

ویتامینه کردن مو در مدرک درجه یک

– هنرجویانی که در آموزشگاه معتبر سطح درجه یک را آموزش می بینند، کارشناسان این امر به آنها روشهای ویتامین کردن مو را به طور کامل آموزش می دهند.

– روشهای پاکسازی صورت و بخور دهی ویتامین های لازم به پوست را به طور کامل آموزش می دهند.

– انواع روشهای پاک کننده های پوستی را در این آموزشگاه به هنرجویان سطح درجه یک آموزش می دهند و آنها را با تمامی پاک کننده های پوست که برای سلامتی پوست موثر است، را آموزش می دهند.

تمامی این مراحل روشهای است که هنرجو برای طریقه اخذ مدرک آرایشگری مردانه در سطح درجه یک باید سپری کند و آموزشها تئوری و عملی را برای موفقیت بیشتر کسب کند.

ویتامینه کردن مو در مدرک درجه یک

ویتامینه کردن مو در مدرک درجه یک

مدرک صاف کردن مو

در دوره های آموزشی آرایشگری مردانه هنرجویان باید مراحل صاف کردن دائم و موقت مو را به طور کامل آموزش ببینند که در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه موثر بوده است که این مراحل عبارتند از:

۱)آموزشگاه معتبر در مورد آشنایی با موادی که نقش محافظت مو در برابر حرارت اتو ی مو دارند، را به هنرجویان سطح یک آموزش می دهد.

۲) در روش آیرونینگ آموزش صحیح و مناسب برای اتو کردن مو برای افرادی که تمایل دارند، موهای خود را به صورت موقت صاف کنند، آموزش می دهد.

۳) آموزشگاه به هنرجویان سطح یک خود موادی که برای صاف کردن مو که به صورت دائمی هستند و از مواد اسیدی و یا قلیایی استفاده می شود، را به آنها به طور کامل آموزش می دهد.

۴) آموزشگاه معتبر به تمامی هنرجویان خود متذکر می شود که برای صاف کردن مو باید از روش معمولی، ریباندینگ و همچنین چهار مرحله ی استفاده کنند تا در زمان نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه به مشکل برنخورند و آموزش های لازم را دیده باشند.

آموزش تمام مواد اصلی برای صاف کردن موقت مو

۵) آموزشگاه برای اینکه افراد در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه به مشکلی برنخورند، تمامی مواد اصلی که برای صاف کردن موقت مو استفاده می شود، را به هنرجویان خود آموزش می دهند.

۶) کارشناسان آموزشگاه به هنرجویان سطح یک خود روش صاف کردن مو با توجه به اینکه جنس و تراکم مو در مشتری به چه صورت است، را به طور کامل آموزش می دهند که این هنرجویان در آموزش سطح درجه دو در مورد جنس پوست و مو به طور کامل آموزش های لازم را دیده اند.

۷) هنرجویان این رشته برای اینکه در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه تبحر و اطلاعات کاملی را برای صاف کردن مو و همچنین بعد از اتمام کار روش شست و شو و خشک کردن مو را تا اتمام کار به طور کامل آموزش دیده و در زمان آزمون تمامی این مراحل را به طور کامل در آزمون کتبی و عملی خود انجام می دهند.

۸) افرادی که بعد از مدتی موهای آنها دوباره حالت صافی خود را ازدست داد می توانند، مجددا از این روش برای صافی مو ی خود استفاده کنند که آموزش اصولی این مرحله را در سطح درجه یک در آموزشگاه آموزش می بینند.

۹) کارشناسان آموزشگاه به هنرجویان سطح یک مراحل مراقبت از مو را برای افرادی که از صاف کردن مو استفاده کرده اند، را به طور کامل آموزش می دهند که در آزمون کتبی برای نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشند.

آموزش های مربوط به ویتامینه کردن مو

آموزشگاه های معتبر به هنرجویان خود که تمایل به نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه هستند، آموزش صحیح ویتامینه کردن مو را آموزش و تمامی مراحل را به آنها متذکر می شوند.

کارشناسان آموزشگاه در مورد انواع ویتامین های سطحی و عمقی و همچنین سرم های پوست که به صورت مدت دار هستند، را آموزش می دهد و همچنین در مورد شست و شو مو قبل و بعد از ویتامینه کردن به طور کامل به هنرجویان خود اطلاع و آگاهی می دهند و آنها را با این روشهای سلامتی پوست و مو آشنا می کنند.

آموزش های مربوط به ویتامینه کردن مو

آموزش های مربوط به ویتامینه کردن مو

آموزش های بخور پوست

در آموزش بخاردهی به پوست کارشناسان به هنرجویان خود مراحل لازم را این چنین توضیح می دهند، که:

مراحل استفاده از دستگاه بخور و فاصله ی که باید برای استفاده از دستگاه بخور برای مشتری رعایت شود، استفاده از دستگاه پوست با توجه به نوع پوست فرد، مرحله ی به کارگیری از لوپ و همچنین قرار گرفتن مشتری به طور صحیح و مناسب بر روی تخته سه تکه را به طور کامل آموزش می دهند تا هنرجویان که به این رشته علاقه دارند، تمامی آموزشها را کسب کرده و در زمان نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه به ایراد و مشکلی برنخورند.

هنرجویانی که در سطح یک در آموزشگاه مراحل آموزشی خود را سپری می کنند، این آموزشگاه در مورد انواع پاکسازی پوست به آنها اطلاعات جامع و کاملی را می دهند.

آموزش های بخور پوست

آموزش های بخور پوست

این روش همانند روشهای دیگر آرایشگری از مراحل مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

۱)مدلهای مختلف شیر پاک کن و فوم های پاک کننده برای پوست صورت

۲) روشهای به کارگیری از آنها

۳) استفاده از مدلهای تونیک که به صورت الکل و یا غیر الکلی هستند،

۴) انواع ماسک های کرمی، پودری، پیل آف

۵) نحوه ی گذاشتن صحیح ماسک بر روی صورت

۶) آرایشگر باید این توانایی را داشته باشد که پوست مشتری خود را تشخیص داده و بهترین ماسک مورد نظر را برای آن استفاده کند

۷) پاکسازی ماسکی که بر روی صورت مشتری استفاده شده

۸) استفاده از اسکراب ها برای پاکسازی صورت

۹) روش صحیح گذاشتن اسکراب بر روی پوست

۱۰) آخرین مرحله پاک کردن اسکراب از روی پوست مشتری

تمامی این مراحل برای پاکسازی در آرایشگاه های مردانه مدرن و پیشرفته است که امروز مشتریان خاص خود را دارد و تمامی این مراحل را هنرجو باید در آموزشگاه سپری کند و آموزش های لازم را به صورت عملی تجربه کند.

یک آرایشگر حرفه ای برای دریافت نحوه ی گرفتن مدرک آرایشگری مردانه در سطح یک و دو باید تمامی مراحل آموزشی را در آموزشگاه معتبر و مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای پشت سر بگذارد. بعد از اینکه دوره های آموزشی آرایشگر مردانه را به طور کامل در مراکز معتبر پشت سرگذاشتند و جواز این رشته را از اصناف آرایشگران کسب کردند حالا می توانیم، در این حرفه مشغول فعالیت و ارائه خدمت شویم.

آرایشگر حرفه ای

تمام این مراحل به تنهایی کافی نیست، بلکه برای اینکه حرفه ای تر و ماهر تر در این حرفه انجام خدمت کنیم، باید به موارد زیر هم توجه کنیم، پنج روش از ویژگی های که یک آرایشگر مردانه برای موفقیت بیشتر خود انجام میدهد به این شرح است، که:

چهره شناسی

آرایشگر مردانه ماهر برای رسیدن به این مرتبه از مهارت خود در دو سطح درجه آرایشگری مهارت های لازم را پشت سرگذاشته و آگاهی ها لازم در مورد پوست و مو را به صورت عملی و کتبی کسب کرده است.

آرایشگر در کلاسهای آرایشگری مردانه که در مراکز معتبر سپری کرده است، در مورد روشهای چهره شناسی در افراد مختلف، فرم های صورت، جنس موهای مختلف که در کلاسهای سطح درجه دو این مرحله را پاس کرده است، آموزشهای لازم را به دست آورده است.آرایشگر با تجربه و ماهر در یک نگاه به صورت شخص می تواند تشخیص دهد که از چه کوتاهی مو برای شخص استفاده کند تا بیشتر با صورت آن هماهنگ باشد.

کوتاه کردن مو از روی ژورنال و یا از جدیدترین مدل های سال

البته بیشتر مشتریانی که به آرایشگاه مردانه مراجعه می کنند، سعی دارند که مدل کوتاهی خود را از روی ژورنال و یا از جدیدترین مدل های سال و همچنین کپی از هنرمندان و یا خوانندگان مدل موی خود را انتخاب کنند که آرایشگر حرفه ای و با تجربه با مشاوره به مشتری خود به آن متذکر می شود که این مدل با چهره ی شما همخوانی نداشته و باعث زشت و نافرم نشان دادن صورت می شود و با نظر خود مشتری را متقاعد می کند.

دانشی که آرایشگر در طی چندین سال علاقه در این حرفه به دست آورده است و همچنین قضاوت هوشمندانه و حرفه ای در زمینه ی انواع گوناگون مدل های مو و درخواست های که مشتریان از آرایشگر خود دارند، هر دو امری جداگانه و قابل اجرایی است که با تشخیص آرایشگر صورت می گیرد.

آرایشگرانی که در این حرفه و هنر باتجربه و ماهر هستند، پیشنهادات خاص تری را به مشتریان خود ارائه می کنند و نظر مشتری را در مورد نظر خودشان که به زیبایی آنها بیشتر کمک می کند را متأثر به شیوه و روش خود قرار می دهند. این هنر یک آرایشگر مردانه باعث می شود که نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه وی با موفقیت های بیشتری همراه باشد.

تجربه

در ابتدا یک آرایشگر باید از حرفه و شغل خود رضایت کافی را داشته باشد و با انجام کار خود حس خوبی را در خود ایجاد کرده و از انجام این کار افتخار کرده و لذت زیادی را به دست آورد.

آرایشگری موفق است که مشتری زیادی را به خود جلب کرده و با احترام به مشتری برخورد کرده و تمامی خدمات آرایشی و پیرایشی که مربوط به پوست و مو است، را برای مشتریان خود انجام می دهد.

امروزه بیشتر آقایان سعی می کنند که به آرایشگاه های پیشرفته و مدرن مراجعه کنند که هم کوتاهی مو را انجام داده و هم امور بهداشتی خود را در این سالن های زیبایی انجام دهند.ارائه ی تمامی خدمات نشان دهنده ی این است که آرایشگر از حرفه و تجربه ی بالای برای انجام خدمات برخوردار است.

آرایشگر مردانه با گذراندن سطح درجه یک در دوره های آموزشی خود تمامی مراحل ویتامینه کردن مو به صورت موقت و یا دائم و پاکسازی پوست صورت را به طور کامل به صورت عملی و کتبی در آموزشگاه های معتبر سپری کرده و با قبولی خود در این رشته توانسته اند بهترین و کاملترین خدمات را برای مشتریان خود انجام دهند که نشان دهنده ی مهارت و موفق بودن آرایشگر مردانه است که این مراحل در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه نیز تاثیرگذار بوده است.

تجربه

تجربه

خوش ذوقی

آرایشگر مردانه ی موفق و پیروز است که از صحبت کردن مشتری خود در سالن لذت برده و از این رابطه ی صمیمی دو طرفه احساس خوبی را به دست می آورد.آرایشگر در مدتی که در حال انجام کار بر روی موی مشتری است، از صحبتهای که مشتری برای آن بازگو کرده استفاده می کند و همچنین مشتری هم از استعداد و هنر آرایشگر خود لذت می برد.

در مدت زمانی که مشتری و آرایشگر در سالن هستند، آرایشگر سعی می کند که با احترام و ادب کامل با مشتری ارتباط برقرار کرده و رضایت مشتری را بیشتر به خود جلب کند که این رفتار نشان دهنده ی شخصیت یک آرایشگر است.

آرایشگرانی که در این حرفه علاقه ی زیادی داشته و مراحل زیادی را پشت سر گذاشته اند که به این درجه برسند سعی کردند که به این مورد هم توجه زیادی داشته تا بتوانند در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه برای فعالیت خود سریعتر به نتیجه رسیده و مدرک خود را کسب کنند.

مهارت

آرایشگر برای کار کردن خود از روش و استایل مخصوص استفاده میکند و مهارت را بخشی از سرلوحه ی کار خود قرار می داند تا در این حرفه موفق تر باشد.

زیربنای اولیه ی کار تمامی آرایشگران مردانه روشها و شیوه های است که در آرایشگری باید به آن توجه شود، علاوه بر این در دوره های آموزشی در مورد کوتاهی مو، گریم، پدیکور و مانیکور، پاکسازی پوست صورت، انجام فیبروز ابرو برای فرم دهی ابرو و… آموزشهای را به صورت جامع و کامل کسب کرده اند.

یک آرایشگر با تجربه و متبحر در حرفه و هنر خود کاملا خلاق و نوآور بوده و با استعداد ذاتی خود سعی می کند که بهترین و زیباترین چهره را برای مشتریان ایجاد کند.

آرایشگران خوش سلیقه و ماهر ما توانسته اند با انجام کوتاهی مو و حالت دادن آنها با کمک ژل و واکس مو و اصلاح صورت و گریم های زیبا این امکان را ایجاد کرده اند که دنیای مد و فشن را روز به روز گسترده تر کرده و مدلهای جدید را برای هنرمندان و فوتبالیست های معروف کشورمان ایجاد کنند.

آرایشگر مردانه ی موفق است که بتواند با کمک هنر خود بهترین استایل مردانه را برای مشتریان خود ایجاد کرده و رضایت مشتری را به خود جلب کند.این مهارت هم در کسب نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه بسیار مهم و موثر است.

مهارت

مهارت

نظم و تعهد

تمامی وسایل و ابزارهای که در آرایشگاه مردانه باید استفاده شود، از قبیل: تمامی تجهیزاتی که شامل قیچی، شانه که برای کوتاه کردن مو برای آقایان به کار می رود، انواع لوسیون ها، پاک کننده ها و فوم های پوستی، شامپو های که بعد از رنگ کردن و ویتامینه کردن در آقایان استفاده می شود، و… باید از بهترین و مرغوبترین اجناس باشد که برای ارائه خدمات به مشتریان باید انجام شود.

بهتر است، آقایان به این نکته توجه کنند که تمامی این خدمات با کیفیت مرغوب از هزینه ی بالایی برخوردار بوده و در سالن های که این خدمات را با هزینه ی کمتری انجام می دهند، باید گفت که از اجناس بی کیفیت و نامرغوب استفاده می کنند.

آرایشگر ماهر و موفق باید سعی کند که تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی روز دنیا را شناخته و در مورد کاربرد و روش های استفاده ی آن اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشد تا بتواند از بهترین ها برای مشتریان خود استفاده کند که نشان دهنده ی وفاداری یک آرایشگر موفق و حرفه ای است.

موفقیت آرایشگر

به جزء این موارد عوامل دیگر در موفقیت آرایشگر تاثیرگذار است، مثل آشنا بودن به تمامی مدلهای کوتاهی روز دنیا، به کار گرفتن از لوازم برقی با کیفیت و استاندارد، به کار بردن بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی که برای گریم و پاکسازی استفاده می شود و همچنین از مهم تر نظم و نظافت سالن زیبایی مردانه از اصلی ترین ویژگی های است که یک آرایشگر موفق باید سر لوحه ی کار خود قرار دهد.

نظافت در آرایشگاه نشان دهنده ی این است که آرایشگر به مشتری خود احترام گذاشته و هیچ نهاد نظارتی و یا بازرس در این شغل نمی تواند از محیط کاری آرایشگر ایراد گرفته و یا هشدار به آنها بدهد. نظم و مقررات در حرفه ای آرایشگری یکی اساسی ترین موارد در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه به حساب می آید.

تمامی این موارد باعث شده که آرایشگر به حرفه و هنر خود پایبند بوده و با کسب مهارت های لازم و نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه به عنوان موفق ترین و ماهرترین آرایشگر شهر خود شناخته شود.

موفقیت آرایشگر

موفقیت آرایشگر

سوالات رایج

  • یکی از سوالات متداولی که تمامی هنرجویان این حرفه دارند، این است که فرق سطح درجه یک و سطح درجه دو در دوره های آموزشی آرایشگری در چیست؟

هنرجویان باید بدانند که مهم ترین واصلی ترین اصل دوره ی آموزشی آرایشگاه مردانه آموزش در سطح درجه دو است که افرادی که به این شغل و هنر علاقه دارند و هیچ اطلاعی از آن ندارند، با ثبت نام و شرکت در این دوره ی آموزشی می توانند تمامی آگاهی لازم در مورد آرایشگاه مردانه کسب کنند.

بعد از اینکه هنرجو این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشت و تمایل داشته به صورت حرفه ای و بهتر این هنر را ادامه دهند، می تواند با شرکت در دوره های آموزشی آرایشگری مردانه در سطح درجه یک این حرفه را ادامه دهند و اطلاعات گسترده ای در مورد پیرایش صورت و سر به دست بیاورند.

بعد از اینکه کارآموزان دوره های آموزشی سطح دو را سپری کردند، برای بالا بردن مهارت خود در دوره ی درجه یک ثبت نام کرده که این دوره شامل رنگ کردن مو در آقایان، انواع مش و هایت لایت در آقایان، صاف کردن موهای زبر، کراتینه و ویتامینه کردن مو در آقایان، آموزش ژورنال خوانی، استفاده از قیچی های متعدد نظیر پیتاژ کردن مو و… را در این دوره آموزشی پشت سر گذاشته و با مهارت های که کسب کرده اند، می توانند در تسریع نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه خود هم کمک کند.

  • آیا هنرجویی که به تمامی مراحل آرایشگری آشنایی دارد، می تواند برای گرفتن مدرک خود به آموزشگاه مراجعه کند؟

بله، باید گفت که اگر کارآموز به تمامی شیوه های آرایشگر آشنا بوده و مهارت های لازم را کسب کرده است، می تواند به آموزشگاه های معتبر و مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بعد از اینکه تست به صورت عملی و تئوری گرفته شده اقدام به اخذ مدرک آرایشگری خود بکند.

هنرجو بعد از اینکه در مراکز معتبر ثبت نام کرد می تواند در آزمونهای این آموزشگاه شرکت کرده و بعد از اینکه نمره قبولی را به دست آورد و به موفقیت رسید مدرک آرایشگری مردانه خود را کسب کند.

نتیجه گیری

امروزه تمامی آقایان سعی می کنند که از انواع زیبایی های پوست و مو در سالن های زیبایی استفاده کنند که آرایشگران مردانه باید تمام تلاش خود را انجام دهند که تمامی مراحل آموزشی را برای ارائه بهتر به مشتریان پشت سر بگذرانند.

آرایشگرانی که علاقه به خدمت در این حرفه هستند، باید تمامی مراحل قانونی که برای کسب مجوز و نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه لازم است را سپری کرده و در این رشته مهارت و تجربه ی زیادی را کسب کنند.

آرایشگران باید برای مهارت های لازم تمامی مراحل آرایشگری را پشت سر گذاشته و از ابزارها و تجهیزات این حرفه اطلاعات لازم را کسب کنند و در مورد استفاده از آنها آموزش لازم را به دست آورند.استفاده از بهترین اجناس و مرغوب ترین ابزارها برای مشتریان باعث شده که پیشرفت و موفقیت آرایشگر در این حرفه و هنر روز به روز افزایش یابد.

More Posts

آموزشگاه آرایشگری مردانه تهرانسر

آموزشگاه آرایشگری مردانه تهرانسر

برای پیدا کردن بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه تهرانسر روش های زیادی وجود دارد، نکته مهمی که در مورد آموزشگاه های آرایشگری مردانه وجود دارد، امکاناتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *