آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت

آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت

در این مقاله سعی داریم در مورد ویژگی های یک آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت به شما توضیحاتی را بدهیم.

آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت

آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت

آرایشگاه مردانه باید از چه ابزار و یا وسایلی برای ارائه ی خدمات به مشتریان خود استفاده کند نیز توضیحات جامع و کاملی را به شما می دهیم. آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت تمامی اطلاعات و آگاهی های که فرد برای راه اندازی آرایشگاه مردانه باید به آن توجه کند را توسط کارشناسان این امر به شما ارائه می دهیم.

آرایشگاه مردانه به چه صورت است؟

خدمات در آرایشگاه مردانه به چه صورت انجام می شود؟

آیا در آرایشگاه های مردانه خدمات تاتو و فیبروز ابرو انجام می شود؟

راه اندازی آرایشگاه مردانه به چه صورت است؟

مراحل اخذ جواز آرایشگری به چه صورت است؟

مدارک مورد نیاز برای آرایشگری چیست؟

هزینه های راه اندازی آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت به چه صورت است؟

ویژگی های یک آرایشگاه مردانه خوب چیست؟

ابزار مورد نیاز در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت چیست؟

ویژگی های ماشین های اصلاح در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت به چه صورت است؟

چه قوانین و مقررات در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت آموزش داده می شود؟

دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی برای بهداشت آرایشگاه مردانه چیست؟

 

آرایشگاه مردانه

قبلا آرایشگاه مردانه فقط مختص به کوتاهی مو بود و یا کوتاه کردن ریش مردان را برعهده داشت ، اما با گذشت سالها خدمات آرایشگاه مردانه همانند آرایشگاه های زنانه متنوع تر شده و بیشتر خدمات زیبایی و انواع مدلهای موی مردانه در این مرکز انجام می شود.

طبق آماری که امروزه از آرایشگاه های مردانه به دست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که تمامی گریم های دامادی و یا غیر داماد، انجام خدمات مانیکور و پدیکور که مختص به ناخن های دست و پا میباشد، تاتوی ابرو در مردان، ویتامینه کردن مو، پاکسازی و ماساژ پوست صورت، انواع رنگ مو و ریش از خدماتی هستند که در تمامی سالن های آرایشگاه مردانه انجام می دهند به خصوص تمامی این آموزشها در مرکز آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت صورت می گیرد.

قبلا کاری که در آرایشگاه های مردانه انجام می شد فقط در حد یک کوتاهی مو برای مردان بود، اما جدید این سالن ها خدمات خود را گسترده تر و متنوع تر کرده اند و فقط با یک شانه و قیچی مو را کوتاه نکرد و خدمات دیگری نظیر پاکسازی صورت در مردان، انواع لکه برداری، ماساژ های متعدد که با روغن های مخصوص انجام می شود، قرینه سازی ابرو در مردان و همچنین استفاده از دستگاه سولاریوم را در کنار کوتاهی مو آن هم در مدل های مختلف صورت می گیرد.

افرادی که علاقمند به انجام خدمات زیبایی برای پوست و موی خود هستند بهتر است به سالن های آرایشگاه مردانه که از ابزارها و وسایل پیشرفته و مدرن برای ارائه ی بهترین خدمات را دارند مراجعه کنند.

آرایشگاه مردانه

آرایشگاه مردانه

خدمات در آرایشگاه مردانه

در آرایشگاه مردانه خدمات متعددی انجام می شود، به همین دلیل در زمانی که فرد قصد دارد آرایشگر شود و به آموزشگاه های مربوطه مراجعه می کند ابتدا از او می پرسند که آیا می خواهند تنها یک حرفه را بیاموزد و یا اینکه قصد دارد به عنوان یک ارایشگر مردانه همه فن حریف معرفی شود.

خدمات در آرایشگاه مردانه

خدمات در آرایشگاه مردانه

از این رو با توجه نیاز هنرجو آموزش های متنوعی به فرد داده می شود. ادامه به خدماتی که در سالن آرایشگاه مردانه انجام می شود اشاره کرده ایم:

انجام خدمات پدیکور، ریباندینگ و کراتینه تراپی برای آقایان

یکی از هدف هایی که در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت برای خدمات خود به مشتریان دنبال می کنند این است که هرچه سالن آرایشگاه لاکچری و پر مشتری باشد خدمات بیشتر انجام شده و تجربه ی آرایشگران هم در انجام خدمات بیشتر و بهتر صورت می گیرد.

در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت برای تقویت و رشد مو در مردان خدماتی نظیر اولاپلکس، بوتاکس تراپی، کراتینه تراپی، گلت، پروتئین تراپی، ریباندینگ مو، آگاوه تراپی، آرگان تراپی، تریپل تراپی به افرادی که علاقمند به یادگیری این خدمات زیبایی هستند آموزش داده و با ارائه ی مدرک به کارآموزان خود این مجوز را می دهد که در سالن زیبایی خود بتوانند این خدمات را برای مشتریان انجام دهند،

البته در بیشتر سالن های زیبایی مردانه یکی از خدماتی که بیشتر ارائه می شود و آقایان از آن استقبال کرده اند، کراتینه تراپی مو است که بیشتر آقایان برای تقویت موی خود از این روش استفاده می کنند. آقایانی که علاقمند به انجام این خدمات هستند باید همانند آرایشگاههای زنانه برای انجام کارهای زیبایی خود از قبل وقت رزرو را گرفته تا در سالن آرایشگاه بتوانند از این خدمات زیبایی استفاده کنند

البته باید گفت که سالن های آرایشگری که این خدمات را انجام می دهند از با تجربه ترین و حرفه ای ترین آرایشگران از نظر حرفه و مهارت برای انجام این خدمات زیبایی استفاده می کنند. پدیکور و مانیکور ناخن بیشتر برای آقایانی استفاده می شود که جزء مدل های عکاسی هستند و یا مدلینگ بوده و برای زیبایی کاملتر از این خدمات استفاده می کنند.

انجام خدمات پدیکور، ریباندینگ و کراتینه تراپی برای آقایان

انجام خدمات پدیکور، ریباندینگ و کراتینه تراپی برای آقایان

پروتز مو

یکی از خدماتی که در آرایشگاه های مردانه صورت میگیرد و بخشی از زیبایی محسوب می شود پروتز مو است. انجام پروتز مو برای پر نشان دادن مو و همچنین حالت دادن به موهایی که لخت هستند استفاده می شود.

برای انجام این کار فرد باید قبل از اینکه پروتز مو را انجام دهد به آرایشگاه مردانه مراجعه کرده تا آرایشگر متبحر و کاربلد جنس و رنگ موی فرد را تشخیص داده و برمبنای جنس موی فرد پروتزی که مناسب برای مو است را انجام دهد.

افرادی که تمایل دارند از پروتز مو استفاده کنند، باید بدانند که انجام این خدمات در سالن زیبایی بسیار زمان بر بوده و آرایشگر باید مدت طولانی را برای این زیبایی زمان گذاشته تا بهترین و با کیفیت ترین پروتز را بر روی موی مشتری انجام دهد.

خدمات تاتو ابرو

امروزه یکی از خدماتی که در سالن های زیبایی مردانه بیشتر دیده می شود و مشتریان زیادی را داشته است انجام تاتوی ابرو به متد ها و شیوه های جدیدی است که در این سالن ها انجام می شود.

آرایشگرانی که می خواهند این خدمات زیبایی را آموزش بینند و در سالن خود استفاده کنند با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت می توانند تمامی مراحل انجام کار و همچنین استفاده از اجناس با کیفیت و مرغوب که باعث می شود کار به بهترین شکل انجام شود آموزشهای لازم را بینند.

انجام تتوی ابرو با شیوه ی فیبروز برای مردانی که تمایل دارند ابروهای خود را پرپشت تر نشان دهند و یا در ابروهایشان تغییر ایجاد کنند پیشنهاد می شود. انجام خدمات زیبایی پاکسازی صورت به شیوه ی میکرونیدلینگ، از خدمات دیگری است که در سالن های زیبایی مردانه صورت می گیرد.

در این روش بر روی پوست صورت فرد خراش سطحی ایجاد کرده و سپس لایه برداری انجام می شود، بعد از این مراحل آرایشگر اقدام به استفاده از ماسک های که به عنوان تقویت کننده برای بهتر شدن پوست استفاده می کنند.

برای اینکه آرایشگران ما در استفاده از ماسک های متعدد که برای چه پوست های این ماسک ها مناسب و کارساز است، باید دوره های خدمات پاکسازی را در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت پشت سر گذاشته تا بتوانند بهترین خدمات و اقدامات لازم را برای مشتریان متقاضی انجام دهند.

خدمات تاتو ابرو

خدمات تاتو ابرو

گریم آرایش داماد

امروزه همان طور که بانوان برای زیبایی خود در روز عروسی از خدمات گریم استفاده می کنند آرایشگاه های مردانه برای دامادان عزیز هم از این خدمات استفاده می کنند.

گریم در آقایان باعث شده که عیب و نواقصی که در صورت آنها نمایان است و باعث کاهش زیبایی آنها شده با استفاده از گریم آنها را پوشانده و یک روز خاطره انگیزی را برای آنها به وجود بیاورد.

گریم آرایش داماد

گریم آرایش داماد

بهتر است بدانید که بیشتر هنرمندان و فوتبالیست های ما برای اینکه از زیباترین چهره برخوردار باشند از گریم استفاده می کنند حتی در بعضی مواقع دیده شده است که این افراد معروف حتی به صورت روزانه برای حضور داشتن در اجتماع از گریم صورت استفاده می کنند.

گریمی که برای مردان مورد استفاده قرار میگیرد از معمولی گرفته تا گریم VIP که مختص داماد بوده است در سالن های مجهز و پیشرفته برای آقایان انجام می شود.

گریم ویژه

در گریم ویژه از خدماتی نظیر ویتامینه کردن مو، پروتز مو، به کار بردن از ماسک های که سبب می شود پوست درخشان و شفاف تر نشان داده شود، انجام متعادل سازی صورت و انجام گریم جزئی از خدماتی است که در گریم VIP انجام می شود.

برای آقایانی که تمایل دارند از گریم ویژه استفاده کنند، از دو مرحله ی پکیچ که به صورت لایه برداری و آبرسانی برای صورت است انجام میدهند و بعد از انجام این پکیج با کمک دستگاه ویتامین های که به عنوان شفاف کننده ی پوست استفاده می شوند نظیر C، B، E را به زیر پوست فرد تزریق کرده و پوست را برای انجام گریم آماده می کنند.

بعضی از آقایان هستند که برای انجام خدمات گریم تمایل دارند که از انواع مش و هایلایت برای زیباتر شدن خود استفاده کنند که این کار با تشخیص آرایشگر برای گریم این افراد صورت می گیرد.

برای اینکه آرایشگر به انجام خدمات گریم در آقایان تسلط و آگاهی کامل داشته باشد، قبل از انجام این کار میتواند با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت تجربه و علم کامل را کسب کرده و همچنین در مورد اینکه کدام ویتامین ها و یا لایه برداری ها برای پوست بسیار مناسب و کارساز است آموزشها و آگاهی های لازم را توسط کارشناسان این آموزشگاه کسب کنند.

گریم ویژه

گریم ویژه

راه اندازی آرایشگاه مردانه

مواردی که برای راه اندازی آرایشگاه مردانه باید به آن توجه داشته باشیم تا بعد از تاسیس سالن به مشکل برنخورند و تمامی مراحل قانونی را در آن انجام دهند را به افرادی که تمایل به انجام خدمت در این حرفه را دارند می توانند با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت اطلاعات لازم برای راه اندازی آرایشگاه را کسب کنند.

افرادی که به این حرفه علاقه ی زیادی دارند برای راه اندازی و تاسیس آرایشگاه مردانه باید تمامی موارد قانونی را رعایت کرده و دستورالعمل های که برای این سالن زیبایی لازم است را پیروی کنند.

افرادی که این چنین تصور می کنند که برای راه اندازی سالن زیبایی مردانه به مجوز و یا جواز کسب نیاز ندارند، باید بدانند که کاملا اشتباه فکر می کنند و این حرفه هم مانند مشاغل دیگر باید مجوز لازم را از اصناف گرفته و مراحل قانونی را کاملا انجام داده بعد شخص اقدام به تاسیس سالن زیبایی کند.

افرادی که برای گذراندن دوره های آموزشی به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند این مرکز علاوه بر آموزش های لازم در مورد انجام مراحل راه اندازی و مجوزهای که برای این سالن زیبایی لازم است آگاهی و اطلاعات لازمی را در اختیار کارآموزان خود می دهد و تمامی مراحل و ضوابط قانونی را به آنها متذکر می شوند.

راه اندازی آرایشگاه مردانه

راه اندازی آرایشگاه مردانه

مراحل اخذ جواز کسب آرایشگری

آریشگری یک هنر است و باری اینکه این هن را بیاموزید باید بتوانید جواز آرایشگری را کسب کنید از این رو مانند هر کسب و کار دیگر باید مراحل اخذ کسب جواز را مو به مو اجرا نمایید. مراحلی که برای جواز کسب آرایشگری به آن نیاز داریم عبارتند از:

برای اینکه بخواهیم سالن زیبایی مردانه را تاسیس کنیم و جواز آرایشگری را بگیریم باید شخص تمامی مراحل قانونی و ضوابطی که برای این سالن لازم است را اطلاع داشته و بعد اقدام به جواز کسب کند. یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهای را که برای راه اندازی آرایشگاه مردانه به آن نیاز داریم، اخذ جواز سالن زیبایی است که این مراحل شامل:

اولین مرحله برای گرفتن جواز آرایشگری انجام درخواست به صورت کتبی و آماده کردن مدارک کامل به اتحادیه آرایشگران شهر مربوطه ی خود برای گرفتن جواز کسب آرایشگاه مردانه است.

دومین مرحله

دومین مرحله برای گرفتن جواز کسب انجام دادن ثبت درخواست فرد به اتحادیه آرایشگران و بعد از اینکه درخواست خود را ثبت کرد، رسید را از اتحادیه آرایشگران شهری که در آن سکونت دارند دریافت می کنند.

سومین مرحله که برای اخذ جواز آرایشگری لازم است اتحادیه آرایشگران از یک واحد به عنوان کمیسیون بازرسی تشکیل شده است که این افراد اجازه ی بازرسی برای بازدید و سرکشی از بخش صنفی را برعهده دارند تا با تایید کامل مجوز گرفتن آرایشگاه مردانه را به فرد بدهند.

چهارمین مرحله که برای اخذ جواز کسب باید صورت بگیرد، به این صورت است که هیئت مدیره ی که در اتحادیه آرایشگران شهر مربوطه قراردارد جلسه ی را برقرار کرده و در این جلسه درخواست کتبی که شخص برای گرفتن جواز کسب به این اتحادیه داده است را مورد بررسی قرار می دهد و سپس نتیجه ی این جلسه را با یک نامه ی کتبی به شخص ارسال کرده و متقاضی را از انجام مراحل قانونی مطلع و آگاه می کند.

آخرین مرحله برای گرفتن جواز کسب این است که شخص تمامی مدارک لازم را که برای گرفتن جواز کسب لازم است را در اختیار اتحادیه قرار داده تا با انجام مراحل قانونی و تایید اتحادیه جواز کسب صادر شود. این مرحله از اساسی ترین و مهم ترین بخشی است که شخص باید برای گرفتن جواز کسب آرایشگری انجام دهد.

دومین مرحله

دومین مرحله

ارائه مدارک

مدارک مهمی که برای گرفتن مجوز آرایشگاه مردانه لازم است عبارتند از:

۱) اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات که باید به اتحادیه آرایشگاه مردانه تحویل داده شود.

۲) اصل کارت ملی و کپی پشت و رو از آن برای ارائه دادن به اتحادیه صنف آرایشگاه مردانه.

۳) برای اینکه این اتحادیه از سوء پیشینه ی کیفری فرد اطلاع داشته باشد با گواهی مرتبط به سوء پیشینه را از اداره ی مربوط گرفته و به اتحادیه تحویل دهد.

۴) برای اینکه فرد اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشد، باید آزمایشات لازم را انجام داده و با تایید آزمایشگاه گواهی مربوطه را به اتحادیه صنفی آرایشگاه های مردانه ارائه دهد.

کپی از اجاره نامه و یا سند مالکیت

۵) محلی که فرد می خواهد در آنجا اقدام به فعالیت کند، باید یک کپی از اجاره نامه و یا سند مالکیت به اتحادیه مربوطه ارائه دهد.

۶) برای تاسیس آرایشگاه مردانه و اخذ مجوز فرد باید از کارت پایان خدمت خود یک کپی تهیه کرده و آن را به اتحادیه آرایشگران مردانه ارائه دهد.

۷) افرادی که برای یادگیری در این حرفه به آموزشگاه و یا مراکز فنی و حرفه ای مراجعه کرده اند و آموزشهای لازم را دیده اند و مدرک دیپلم آرایشگری خود را از مراکز رسمی کسب کرده اند، باید یک کپی از مدرک آرایشگری خود تهیه کرده و به اتحادیه مربوطه برای اخذ مجوز ارائه دهند.

۸) یکی از مدارکی که برای اخذ جواز کسب از اتحادیه آرایشگاه مردانه نیاز است کپی گواهی بهداشت است که باید به این اتحادیه ارائه شود.

بهتر است بدانید که افرادی که برای ارائه ی این حرفه آموزشهای لازم را دیده اند و مدرک خود را کسب کرده اند، این مدرک از سمت اداره ی کار و فنی و حرفه ای برای شخص صادر می شود که شخص باید تمام مراحلی برای انجام این فعالیت لازم دارد را پشت سر گذاشته و همچنین مهارتهای لازم را کسب کرده باشد.

کپی از اجاره نامه و یا سند مالکیت

کپی از اجاره نامه و یا سند مالکیت

هزینه های راه اندازی آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت

هزینه هایی که برای راه اندازی آرایشگاه مردانه صورت می گیرد عبارتند از:

– برای اینکه شخص عضویت در اتحادیه صنف آرایشگران مردانه را داشته باشد و برای گرفتن پروانه کسب از این اتحادیه باید مراحلی را انجام داده و هزینه هایی را متقبل شود که این هزینه بخشی از هزینه ی است که برای تاسیس سالن زیبایی مردانه فرد باید بپردازد.

– برای راه اندازی سالن زیبایی شخص باید لوازم ها و ابزارهای که مرتبط با سالن زیبایی است را تهیه کند که این لوازم شامل صندلی استاندارد که مختص به سالن زیبایی است، سشوار، شانه، قیچی، لوازم بهداشتی یکبار مصرف، کلیه لوازمی که برای تمامی سالن های زیبایی مردانه لازم است را تهیه کند که این لوازم بخشی از هزینه هایی است که برای راه اندازی آرایشگاه مردانه صورت می گیرد.

– بعضی از آرایشگران مردانه برای اینکه بهترین و جدیدترین متدها را برای مشتریان خود ارائه دهند، باید از ابزارها و تجهیزات با کیفیت و مرغوب استفاده کنند که این وسایل جدید هزینه هایی را در بردارد که متاثر با هزینه ی تاسیس آرایشگاه مردانه است.

اجاره و رهن سالن

– یکی از مهم ترین هزینه هایی که برای تاسیس سالن زیبایی بر عهده ی فرد است اجاره و رهن سالن است که بر هزینه ی راه اندازی سالن مردانه اثر می گذارد.

– بعضی از سالن های زیبایی مردانه که بزرگ هستند و مشتریان زیادی به آن مراجعه می کنند، شخص برای نیاز مشتریان خود و تسریع در کار سالن از یک شاگرد استفاده می کنند که ماهانه باید هزینه ای را به عنوان دستمزد به این فرد بدهد که یکی دیگر از هزینه هایی است که برای راه اندازی سالن به عهده ی شخص است.

افرادی که علاقمند به تاسیس آرایشگاه مردانه را دارند برای اطلاع داشتن از تمامی شرایطی که باید برای این واحد صنفی انجام دهند، می توانند با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت و پرسیدن تمامی سوالات از کارشناسان این بخش آگاهی و اطلاعات لازم و کافی را کسب کنند.

اجاره و رهن سالن

اجاره و رهن سالن

ویژگی های یک آرایشگاه مردانه خوب

ویژگی هایی که برای یک آرایشگاه مردانه خوب باید در نظر داشته باشیم شامل موارد زیر میباشد:

– یکی از ویژگی هایی که در یک سالن زیبایی مردانه به آن توجه میشود چیدمان مبلمانی است که در سالن به کار می رود. افرادی که به سالن های زیبایی مردانه مراجعه می کنند اگر این آرایشگاه مبل و صندلی برای انتظار نداشته باشند ترجیحا سالن را ترک می کنند، پس بهتر است که تمامی این سالنها از صندلی هایی استفاده کنند که در زمان انتظار نیاز فرد را تامین کند.

بهتر است که برای سرگرم کردن افراد در زمان انتظار از چندین مجله که بر روی میز گذاشته شده است، استفاده کنند تا مشتری زمان انتظار را متوجه نشده و از حضور در این سالن زیبایی احساس رضایتمندی داشته باشند.

وسایل مورد نیاز در آرایشگاه مردانه

وسایل و ابزاری که برای یک آرایشگاه مردانه لازم است شامل موارد زیر است:

صندلی مخصوص آرایشگاه مردانه

افرادی که تمامی مراحل راه اندازی سالن زیبایی مردانه را پشت سر گذاشته و جواز کسب و مراحل قانونی را کسب کرده اند، برای تهیه لوازم آرایشگاه از قبیل صندلی باید به این نکته توجه کنند که صندلی آرایشگاه باید دارای یک نشیمنگاه مناسب و راحت بوده و اینکه سر مشتری در شرایط استانداردی قرار بگیرد،

چون مشتریانی که به این سالها مراجعه می کنند از مرغوب و با کیفیت نبودن صندلی ناراضی بوده و احساس نارضایتی می کنند، چون در این زمان افراد دچار گردن درد شده و از آرایشگر می خواهند که زودتر کار آنها را تمام کند چون در شرایط مطلوبی نیستند.

آیینه

آینه هایی که در سالن زیبایی مردانه به کار می رود،تمام سالن های زیبایی مردانه و زنانه باید حتما از آینه های مرغوب و باکیفیت استفاده کنند چون آرایشگاه بدون آینه بسیار زشت و ناپسند بوده و معنایی نداشته ندارد. آرایشگر باید برای تهیه ی آینه از آینه های مرغوب و باکیفیت استفاده کند و در تمامی قسمت های مختلف آرایشگاه آنها را بر روی دیوار نصب کند.

بهترین مکانی که آرایشگران می توانند آینه را بر روی دیوار سالن نصب کنند، دیوار پشت صندلی است که مشتری بر روی آن قرار دارد، چون در این حالت فرد کوتاهی موی سر خود را از پشت مشاهده کرده و اینکه آرایشگر به چه صورت موها را کوتاه می کند تسلط کامل داشته است.

پادری

یکی دیگر از ابزارهایی که در سالن زیبایی مردانه به کار میرود، داشتن پادری در ورودی سالن است. آرایشگرانی که دوست دارند سالن زیبایی آنها همیشه تمیز و مرتب باشد، باید حتما از یک پادری در جلوی درب سالن استفاده کنند تا زمانی که مشتری وارد سالن می شود، در صورتی که کفش آنها کثیف باشد می توانند با کمک این پادری ها کف کفش خود را تمیز کرده و بعد وارد سالن شوند.

مبلمان

یکی از اساسی ترین ابزاری که در تمامی آرایشگاه ها مورد استفاده بوده و جلوه ی سالن زیبایی را بیشتر می کند، استفاده از مبلمان زیبا، شیک و مدرن و در عین حال کاملا راحت برای حال مشتریان باید استفاده شود. مبلمانی که برای سالن زیبایی مردانه استفاده می شود، باید هماهنگ با سبک طراحی داخلی باشد که در آرایشگاه مردانه به کار رفته است تا زیبایی سالن را بیشتر کرده و مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

طراحان داخلی برای سالن های زیبایی که صندلی آرایشگاه، سینک های که برای شست و شوی مو استفاده می شود و همچنین سایر ابزارهای دیگری که برای سالن مورد استفاده قرار می گیرد را از رنگ مشکی به کار میبرند، توصیه می شود که بهتر است که در کنار این رنگ از رنگ قرمز استفاده کنند، این کار باعث شده که جلوه ی سالن زیبایی دو چندان شده و مشتریان که به این سالن مراجعه می کنند از نظر روانشناختی حس بهتر و آرام بخشی را داشته باشند.

مبلمان

مبلمان

صندلی

یکی دیگر از الزامی ترین ابزاری که در آرایشگاه های مردانه ضروری بوده و حتما باید وجود داشته باشد، قرار دادن صندلی و سینک سرشور برای افرادی که موهای خود را رنگ و یا ویتامینه کرده اند بسیار مفید و موثر است.بهتر است برای استفاده از این ابزاری ضروری بهترین و با کیفیت ترین جنس را برای سالن زیبایی خود انتخاب کنیم که هم از دوام بالایی برخوردار بوده و هم رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

ماشین های اصلاح

یکی از اصلی ترین وسایلی که در سالن های زیبایی مردانه بیشتر به کار می رود، استفاده از ماشین اصلاح برای کوتاهی مو و ریش در مردان می باشد. امروزه با کمک ماشین های اصلاح آرایشگر هر مدلی را که مشتری بخواهد، می تواند برای آن انجام دهد و رضایت آنها را جلب کند.

ماشین های اصلاح

ماشین های اصلاح

انواع ماشین اصلاح

ماشین های اصلاحی که در آرایشگاه های مردانه به کارمی رود را می توان به سه دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

انواع ماشین اصلاح

انواع ماشین اصلاح

ماشین های اصلاح مکانیکی

امروزه استفاده از ماشین اصلاح مکانیکی به ندرت دیده می شود و آرایشگران که در سالن های شیک و مدرن فعالیت می کنند دیگر از این ابزار برای کوتاهی مو استفاده نمی کنند.

ماشین های اصلاح برقی

این ماشین های اصلاح دارای یک سیم هستند که با اتصال به برق آرایشگر می تواند کار خود را انجام دهد. می توان گفت که از معروفترین ماشین های اصلاح برقی به مدل موزر آن اشاره کرد. در تمامی سالن های زیبایی مردانه برای کوتاهی مو از یک موزر استفاده می کنند.

ماشین های اصلاح شارژی

همانطور که از نام این ماشین های اصلاح پیداست این ماشین ها از یک استند یا آداپتور تشکیل شده که آن را شارژ می کند. از قابلیت این ماشین های شارژی می توان گفت که تا چندین ساعت می توان با آن کار کرد و هیچ سیمی به آن متصل نیست.این ماشین های اصلاح شارژی بیشترین کاربردی که دارند برای تراشیدن صورت در آرایشگاه های مردانه به کار می رود.

ماشین های اصلاح شارژی

ماشین های اصلاح شارژی

قیچی

یکی از ابزارهای اصلی که حتما باید در تمامی آرایشگاه ها موجود باشد قیچی است که از این ابزار برای کوتاهی مو استفاده می کنند. آرایشگران حرفه ای و با تجربه برای کوتاهی موی مشتریان باید ست کامل قیچی را که هم نیز و هم با کیفیت است را در اختیار داشته باشند تا با این ابزار یک کوتاهی خوب و بدون ایرادی را برای مشتری انجام دهد.

استفاده از این ابزار با کیفیت باعث می شود که مشتریان از کوتاهی این آرایشگر رضایت داشته و یکی از مشتریان همیشگی این سالن باشند.

تیغ

در تمامی سالن های زیبایی یکی از ابزارهایی که برای کوتاهی مو بیشتر به کاربرده می شود استفاده از تیغ آرایشگری می باشد چون معمولا آقایان نمی توانند کارهایی را که یک آرایشگر با تجربه می تواند، انجام دهد را برای زیبایی خود انجام دهند و از آرایشگر خود درخواست می کنند.

آرایشگر با کمک تیغ آرایشگری کار های درخواستی مشتری را انجام میدهد و با کمک تیغ آرایشگری، آرایشگر بعد از کوتاهی دور گردن فرد را با کمک تیغ خط می اندازد تا اصلاح سر خیلی تمیز تر دیده شود.

بعضی از مشتریان از آرایشگر خود می خواهند که برای اصلاح ابرو و صورت آنها از تیغ استفاده کنند که این کار توسط آرایشگر متبحر صورت می گیرد،

بنابراین تیغ و دسته ی تیغ هم باید از جنس باکیفیت و مرغوب باشد.آرایشگران برای اینکه تسلط کامل برای استفاده از تیغ را داشته باشند در زمان آموزش در آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت تجربه و تبحر کامل را کسب می کنند.

تیغ

تیغ

حالت دهنده های مو

معمولا آقایان بعد از اینکه کوتاهی مو را انجام دادند آرایشگر از ژل مو و واکس مو برای آنها استفاده می کند. بیشتر داماد هایی که به سالن زیبایی مراجعه می کنند، آرایشگر برای اینکه موهای آنها زیباتر دیده شود و خوش حالت باشد از ژل مو و واکس مو استفاده می کنند. باید گفت که ژل و واکس مو ابزار دیگری است که در سالن مردانه باید موجود باشد.

شانه

شانه ابزاری است که برای تمامی آرایشگاه های مردانه و زنانه اساسی است، زیرا برای کامل شدن یک سالن زیبایی استفاده از شانه بسیار کارساز است. آرایشگران ما برای اینکه بتوانند بهترین کوتاهی را انجام دهند باید از انواع مختلف شانه استفاده کنند که این شانه ها باید با کیفیت و مرغوب باشند، زیرا هر شانه مختص به یک کوتاهی است.

شانه رنگ، شانه ی است که برای پر کردن تمام سطح سر با رنگ و برداشتن رنگ از روی مو کاربرد دارد، شانه پوش که در تمامی سالن های زیبایی مردانه وجود دارد، برای مدل دار کردن مو و همچنین شانه ی تقسیم برای تقسیم کردن موی سر که کوتاهی را می خواهیم انجام دهیم استفاده می شود.

آرایشگران ما زمانی که به مراکز فنی و حرفه ای برای گذراندن دوره ی آرایشگری مراجعه می کنند، کارشناسان در ابتدا تمامی ابزارها را به آنها معرفی می کنند که یکی از این ابزارها که از انواع مختلفی هم تشکیل شده است شانه است که آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت کاملترین و بهترین اطلاعات و آگاهی را در مورد انواع شانه برای این حرفه در اختیار هنرجویان و مشتریان خود قرار می دهد.

شانه

شانه

اتوی مو

یکی دیگر از ابزارهایی که در آرایشگاه مردانه به کار می رود اتوی مو است که این اتو باید از نوع مدل باریک باشد به دلیل کوتاهی مو در آقایان که مورد استفاده قرار می گیرد. آقایانی که تمایل دارند موهای خود را صاف کنند آرایشگر با کمک اتوی مو این خدمات را برای مشتریان خود انجام می دهد.

سشوار

در تمامی سالن های زیبایی استفاده از سشوار بسیار مهم بوده و به عنوان ابزار اصلی که بعد از کوتاهی مو به کار می رود شناخته شده است.سشوار هم مانند شانه که در سالن استفاده می شود دارای انواع مختلفی است که بهترین نوع سشوار، سشواری است که قدرت زیادی داشته و از نظر کیفیت بسیار عالی و مرغوب باشد.

آبپاش

امروزه در بیشتر سالن های زیبایی مردانه از آبپاش های پرقدرت که در تمامی قسمت های مو پخش شود استفاده می کنند. افرادی که جنس موهای آنها زبر و خشک است آرایشگر برای اینکه راحت تر بتواند موهای فر را کوتاه کند از این ابزار استفاده می کند. آرایشگران باید از آبپاش های مخصوص که مختص سالن های زیبایی است برای انجام خدمات خود به مشتریان استفاده کنند.

تمامی این ابزارهایی را که در بالا به شما معرفی کردیم، ابزارهایی هستند که در تمامی سالن های زیبایی مردانه مورد استفاده قرار می گیرند که آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت قبل از اینکه افراد اقدام به تاسیس آرایشگاه مردانه کنند اطلاعات کاملی را در مورد این ابزارها به شما می دهد.

آبپاشآبپاش

آبپاش

قوانین و مقررات اخلاقی آرایشگر

– یک آرایشگر حرفه ای زمانی که در سالن زیبایی خود در حال انجام فعالیت است نباید با صدای بلند حرف بزند، زیرا شخصیت این فرد زیر سوال میرود، بهتر است با ملایمت و با صدای معمولی با مشتریان صحبت کرد.

– آرایشگران نباید زیرآب همکاران خود را بزنند و یا پشت سر آنها از حرف های نامربوط استفاده کنند، زیرا این کار باعث شده که محیط کاری خود را به یک محیط ناامن تبدیل کرده و مشتریان هم به هیچ سالن دیگری اعتماد نکنند.

– برای اینکه اعتماد و اطمینان مشتریان را به آرایشگاه جلب کنید، بهتر است که از غیبت و شایعه پراکنی بپرهیزید.

– آرایشگران در محیط کاری خود نباید از گوشی همراه استفاده کنند، زیرا انجام این کار بسیار ناپسند و غیرحرفه ای است.

– سه موضوعی که نباید به هیچ وجه در سالن زیبایی مطرح شود و در مورد آن با افراد صحبت کرد شامل دین، سیاست و روابط جنسی است که غیرمجاز و ممنوع بوده است و نباید در این مکان به صحبت در مورد این موارد پرداخت.

– آرایشگرانی که سیگاری هستند باید سعی کنند در زمانیکه در سالن هستند اصلا سیگار نکشند، زیرا سیگار کشیدن باعث می شود که آرایشگر بوی بد بدهد و این بوی بد برای مشتری آزار دهند و ناخوشایند است و همین علت سبب شده که این شخص دیگر به این سالن زیبایی مراجعه نکند.

– یکی از قوانین و مقرراتی که در آرایشگاه مردانه باید به آن توجه شود نظافت سالن است که باید روزانه انجام شود.

– آرایشگر در سالن نباید تنبلی کرده و کار مشتریان را در کوتاهترین زمان انجام دهد.

اخلاق خوب و مشتری پسند

– یکی دیگر از ضوابطی که جزء ضوابط اخلاقی در سالن زیبایی مردانه است اخلاق خوب و مشتری پسند است که آرایشگر باید با مشتریان خود داشته باشد.

– در زمانی که مشتری در سالن حضور دارد از الفاظ زشت و ناپسند استفاده نکنید، زیرا شخصیت آرایشگر را نشان می دهد.

– یکی دیگر از ضوابط اخلاقی که باید در سالن زیبایی به آن توجه شود، این است که در مورد زندگی و مشکلات شخصی خود با مشتری صحبت نکرده و همچنین در مورد زندگی آنها هم کنجکاوی نکرده، زیرا برخلاف قوانین و ضوابط این مکان زیبایی است.

– یک اصل در قوانین و ضوابط آرایشگاه های مردانه که بسیار کاربردی است احترام گذاشتن به مشتریان است این کار باعث می شود که آنها هم به شما احترام بگذارند.

– آرایشگران باید در آرایشگاه مردانه ی خود از مسئولیت پذیری بالایی برخوردار باشند که این امر سبب می شود که به ضوابط اخلاقی خود هم پایبند باشند.

– آرایشگر باید سعی کند که از بهترین و مناسب ترین لباس که مناسب با سالن زیبایی است را استفاده کند که این پوشش جزئی از ضوابط اخلاقی فرد در آرایشگاه مردانه به حساب می آید.

استفاده از لوازم شخصی و یا ضدعفونی شده

– یکی دیگر از ضوابط و مقررات اخلاقی در سالن های زیبایی مردانه استفاده از لوازم شخصی و یا ضدعفونی شده برای هر مشتری است، زیرا این نکات بهداشتی باعث شده که فرد به آرایشگر خود اعتماد و اطمینان بیشتری داشته باشد.

– بهتر است که آرایشگر از عطرهای زنند استفاده نکنند چون این کار ممکن است که برای مشتری آزار دهنده باشد و شاید هم فرد به این عطر آلرژی داشته باشد. ، بنابراین یکی دیگر از ضوابط اخلاقی که باید در آرایشگاه های مردانه به آن توجه شود همین مورد بوده تا از این طریق رضایتمندی مشتری را بیشتر به خود جلب کنند.

تمامی مواردی را که در بالا توضیح دادیم قوانین و مقرراتی اخلاقی است که آرایشگر باید در آرایشگاه ها مردانه ی خود انجام دهد و از این ضوابط پیروی کند که آرایشگرانی که به آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت مراجعه می کنند، کارشناسان این بخش به آنها تمامی این ضوابط اخلاقی را متذکر می شوند.

دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی برای بهداشت آرایشگاه مردانه

– اولین دستورالعمل اجرایی رعایت کردن بهداشت فردی تمامی پرسنل است.تمامی افرادی که در این مجموعه ارائه خدمات میکنند باید قبل از انجام فعالیت کارت بهداشت و همچنین گواهینامه ی پایان دوره آموزشی معتبر خود را از آموزشگاه و یا اداره ی بهداشت و اصناف برای آغاز فعالیت خود اخذ کنند.

– اگر تمامی پرسنل این بخش، کارت بهداشت و کارت گواهینامه ی پایان دوره ی خود را به همراه نداشته باشند سازمان بازرسی این مورد را به عنوان نقص در موارد بهداشتی می شناسند.

طبق ماده دو – تبصره هشت قانون سازمان بازرسی فقط صندوقدار در سالن زیبایی که ارتباط زیادی با مشتری ندارد از این تبصره مستثنی بوده و نیازی به ارائه ی کارت بهداشت نداشته است.

دریافت کارت بهداشت و گواهینامه ی معتبر 

-طبق دستورالعمل اجرایی سازمان بازرسی تمام آرایشگاه های مردانه باید کارت بهداشت و گواهینامه ی معتبر را از اصناف آرایشگران دریافت کرده و در سالن خود نصب کنند، زیرا وجود این دو کارت در سالن الزامی و ضروری بوده است.

– طبق دستورالعمل اجرایی سازمان بازرسی کارت بهداشت و گواهینامه ی آموزشی حتما باید کد رهگیری معتبر از سامانه ی مربوطه را دریافت کنند.

-طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت باید کارت بهداشت، گواهینامه ی دوره آموزشی و همچنین اعتبار آن باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان بازرسی باشد.

– آرایشگران موظفند که بعد از اینکه مدت اعتبار کارتها به اتمام رسید اقدام به تمدید مجدد آنها بکنند.

دریافت کارت بهداشت و گواهینامه ی معتبر 

دریافت کارت بهداشت و گواهینامه ی معتبر

– طبق دستورالعمل های سازمان بازرسی اگر آرایشگر به بیماری پوستی مثل زخم باز،کچلی ناخن، جوش چرکین مبتلا بود در زمان ارائه ی خدمات حتما باید از دستکش یکبار مصرف استفاده کند و یا ارتباط مستقیمی با مشتری نداشته باشد.

– اگر مشتری به آرایشگاه مردانه مراجعه کرد و به بیماری شپش مبتلا بود، طبق دستورالعمل اجرایی سازمان بهداشت نباید خدمات این مشتری را انجام دهند و از انجام خدمت به این مشتری صرف نظر کنند.

– یکی از توصیه های جدی که سازمان بازرسی بهداشت برای این صنف دارد این است که به دلیل استفاده از ابزارهای نوک تیز و برنده این گروه از افراد باید حتما از واکسن هپاتیت برای سلامتی خود استفاده کنند.

دستورالعمل های اجرایی سازمان بهداشت

یکی دیگر از دستورالعمل های اجرایی سازمان بهداشت طبق ماده سه برای این صنف استفاده از لباس خوب برای انجام خدمات است که برای حفاظت و سلامتی فردی صورت می گیرد و این چنین متذکر شده اند که:

– تمامی آرایشگران باید از روپوش های مخصوص کار خود که به رنگ سفید هستند استفاده کنند.

– در این مجموعه تمامی پرسنل باید از لوازم شخصی و اختصاصی خود استفاده کنند.

– هر پرسنلی که در آرایشگاه مشغول خدمت است باید از یک کمد شخصی مخصوص برای نگهداری وسایل خود استفاده کند.

– تمامی پرسنلی که در آرایشگاه مردانه به انجام خدمات می پردازند، باید در زمان انجام کار از دستکش استفاده کنند.

– آرایشگران در آرایشگاه مردانه خود باید در موارد زیر از دستکش استفاده کنند مثل: در صورتی که در حین انجام کار دست آرایشگر با خون ارتباط باشد، زمانی که وسایل آلوده به خون را آرایشگر می خواهد دور بریزد، در صورت استفاده از مواد شیمیایی که به موی سر فرد استفاده می شود، مشتریانی که پوست بیمار دارند حتما آرایشگر باید از دستکش استفاده کند.

این مورد از مواردی بود که باید آرایشگر حتما از دستکش استفاده کند و بعد از انجام کار دستکش را بیرون انداخته و دست خود را کاملا با آب و صابون شست و شو دهند.

استفاده از پیشبند ضد آب

یکی دیگر از دستورالعمل هایی که سازمان بازرسی برای این صنف متذکر شده است این است که تمامی آرایشگران در زمان انجام کار باید از پیشبند ضد آب استفاده کنند تا در صورت آلودگی این پیش بند به لباس و یا بدن آرایشگر تماس نداشته باشد.

طبق ضوابط و دستورالعمل های سازمان بازرسی آرایشگران در زمان انجام کار باید از ماسک برای محافظت بیشتر از سلامتی خود استفاده کنند.

طبق ماده چهار که در دستورالعمل های سازمان بازرسی و بهداشت آرایشگران آمده است آرایشگر موظف است قبل و بعد از انجام کار برای هر مشتری دست های خود را کاملا شسته و ضدعفونی کند.

طبق ماده پنج دستورالعمل های سازمان بازرسی و بهداشت آرایشگاه های مردانه این چنین آمده است که استعمال سیگار، قلیان و یا مواد مخدر در این سالن های زیبایی ممنوع بوده است. طبق این ماده و بر مبنای ماده سی و شش آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده سیزده هر نوع مصرف از این دخانیات در آرایشگاه های مردانه تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

بر اساس دستورالعمل های سازمان بازرسی و بهداشت برای آرایشگاه های مردانه در مورد دستگاه هایی که برای انجام خدمات زیبایی به کار می برند باید دارای مجوز لازم از این سازمان باشد.

طبق این دستورالعمل آرایشگاه های مردانه ی که کار رنگ را برای مشتریان خود انجام می دهند باید بدانند که ظرف های یکبار مصرف برای رنگ سر مشتری استفاده کنند و اگر رنگی در ظرف باقی مانده است آن را دور ریخته و برای شخص دیگری استفاده نکنند.

ماده نه دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی و بهداشت آرایشگاه مردانه

طبق ماده نه دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی و بهداشت آرایشگاه مردانه، سالن های زیبایی که کار خدمات ناخن مانیکور و پدیکور برای آقایان را انجام می دهند، قبل از اینکه خدمات خود را آغاز کنند بهتر است که ناخن های دست و پای مشتری را کاملا شسته و ضدعفونی کرده بعد اقدام به خدمات زیبایی کنند.

در این بخشنامه آمده است که زباله های هر آرایشگاه مردانه باید روزانه به بیرون از سالن برده شود و سالن را کاملا تمیز و ضدعفونی کرده تا این مکان هم از نظر بهداشتی ایمن بوده و هم مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

طبق ماده یازده دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی و بهداشتی آرایشگاه های مردانه در مورد لوازم و ابزارهای آرایشگاه این چنین آمده است که همه وسایلی که برای انجام خدمات مشتریان استفاده می شود کاملا سالم، بهداشتی و بدون شکستگی باشد. ، همچنین آمده است که وسایلی که در طی روز چندین بار برای هر مشتری استفاده می شود، برای هر بار استفاده باید کاملا ضدعفونی و تمیز شود تا از نظر بهداشتی مشکلی را برای مشتری به وجود نیاورد.

باید وسایل و تجهیزاتی که در سالن های مردانه وجود دارد کاملا ضدعفونی شوند

باید وسایل و تجهیزاتی که در سالن های مردانه وجود دارد کاملا ضدعفونی شوند. بهتر است که برای اینکه از نظر بهداشتی تمامی موارد رعایت شود از لوازم یکبار مصرف برای ارائه ی خدمات به مشتریان استفاده شود.

ابزارهای مانند قیچی و ماشین های اصلاح اگر آرایشگر در حین انجام کار به مشتری با پوست شخص تماس پیدا کرده و آلوده شده باشد، قبل از اینکه مجددا از آنها برای شخص دیگری استفاده کنیم باید آنها را کاملا ضدعفونی و تمیز کرد و یا از گندزدایی سطح بالا استفاده شود.

تیغه های که در آرایشگاه های مردانه به کار برده میشود، یکبار مصرف بوده و باید برای هر شخص از یک تیغ استفاده شود. ، همچنین در این ماده آماده است که مشتریانی که در آرایشگاه های مردانه کوتاهی مو و یا رنگ دارند حتما باید از حوله شخصی خود استفاده کنند و این امر برای تمامی سالن ها الزامی و ضروری بوده است.

طبق ماده دوازده که در دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی و بهداشتی آرایشگاه ها آماده است لوازم و ابزارهای که در آرایشگاه های مردانه استفاده می شود، بر مبنای نوع کار و همچنین احتمال انتقال عفونت به شخص دیگر به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

۱) ابزار بحرانی که در تمامی آرایشگاه های مردانه موجود است مثل تیغ. ۲) ابزار نیمه بحرانی مثل سشوار. ۳) ابزارهای غیر بحرانی مثل شانه، برس مو، ماشین اصلاح هستند. تمامی این دستورالعمل های جزء مقررات و ضوابط در آرایشگاه های مردانه است که باید حتما آرایشگر به آن توجه داشته باشد.

باید وسایل و تجهیزاتی که در سالن های مردانه وجود دارد کاملا ضدعفونی شوند

باید وسایل و تجهیزاتی که در سالن های مردانه وجود دارد کاملا ضدعفونی شوند

مشخصه های پوشش دیواری در آرایشگاه های مردانه برای انجام خدمات به مشتریان

از نظر پوششی که برای دیوارهای اطراف سینک های روشویی، سرویس بهداشتی و همچنین شستن وسایلی که بعد از هر بار استفاده باید شست و شو شود، باید حداقل از کف سطح تا ارتفاع صد و شصت سانتی متر و همچنین از عرض هم صد و بیست سانتیمتر از جنس کاشی، سنگ و یا سرامیک های که در ابعاد بزرگ هستند استفاده شود تا در برابر رطوبت مقاوم بوده و نم زدگی در ساختمان ایجاد نشود.

برای پوشش کف سالن در آرایشگاه های مردانه باید از مصالحی استفاده شود که مقاوم در برابر رطوبت بوده و قابل شست و شو و یک سطح کاملا صافی را داشته باشد. سالن های که هر روز شست و شوی کف را انجام می دهند باید حتما از کفشور برای اینکار استفاده کنند.

سقف آرایشگاه مردانه

سقف آرایشگاه مردانه ای که در حال انجام خدمات به مشتری است باید سالم و تمیز باشد و از یک نورپردازی زیبا و مناسب استفاده شود. همانطور که می دانید تمامی آرایشگاه ها باید از نور کافی برخوردار باشند و حداقلی نوری را که برای سالن های زیبایی در نظر گرفته شده است پانصد تا سیصد لوکس و در سالن های کوچک تر هم از صد لوکس برای روشنایی بهتر محیط به کار گرفته می شود. بهتر است نور در آرایشگاه طوری نصب شده باشد که سبب خیرگی نشود.

آرایشگاه های مردانه ی که سرویس بهداشتی دارند کف این سرویس ها بهتر است که از جنس سرامیک، سنگ و یا موزاییک به کار برود و شیب مناسبی هم داشته باشد تا آب جمع نشود و رطوبت را در سالن به وجود نیاید.

یکی از موارد بهداشتی که در سالن آرایشگاه مردانه حتما باید به آن توجه شود نصب سیستم تهویه هوا است که بوی نامطلوب را از سالن خارج می کند و در تمامی سالن ها از زمان شروع کار تا پایان کار باید سیستم تهویه یکسره روشن باشد.

سقف آرایشگاه مردانه

سقف آرایشگاه مردانه

نتیجه گیری

افرادی که تمایل دارند خدمات زیبایی و کوتاهی را به طور کامل آموزش ببینند، با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت تمامی مدلهای کوتاهی و اصلاح در مردان را آموزش دیده و کلیه فعالیت های دیگر نظیر گریم داماد، ویتامینه کردن مو، پاکسازی و… را آموزش می بینند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه پاکدشت در مورد مراحل قانونی جواز کسب به هنرجویان خود اطلاعاتی را می دهد و همچنین به آنها در مورد لوازم و ابزارهای که در یک سالن باید همیشه موجود باشد آگاهی های لازم را می دهد. این افراد بعد از اینکه آموزش های لازم را دیدند و کارت بهداشت و گواهینامه ی پایان دوره ی خود را از اتحادیه گرفتن می توانند اقدام به راه اندازی آرایشگاه مردانه کنند.

آرایشگاه مردانه همانند تمامی مشاغل دیگر از دستورالعمل های اجرایی سازمان بازرسی و بهداشت پیروی می کند که در صورت رعایت نکردن هر کدام از این ضوابط بهداشتی اتحادیه این سالن زیبایی را جریمه و یا پلمپ می کند.

ضد عفونی کردن

آرایشگران برای اینکه نکات بهداشتی را رعایت کنند بهتر است بعد از هر بار استفاده از لوازم و ابزارهای کار خود آنها را کاملا ضدعفونی کرده و تا جایی که امکان دارد از لوازم یکبار مصرف برای مشتریان خود استفاده کنند. یک آرایشگر باید سعی کند که بهترین خدمات را برای مشتریان خود ارائه دهد تا رضایت مشتری را جلب کرده و مشتریانی زیادی به سالن او مراجعه کنند.

More Posts

آموزشگاه آرایشگری مردانه تهرانسر

آموزشگاه آرایشگری مردانه تهرانسر

برای پیدا کردن بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه تهرانسر روش های زیادی وجود دارد، نکته مهمی که در مورد آموزشگاه های آرایشگری مردانه وجود دارد، امکاناتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *