آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس

آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس

آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس موضوعی می باشد که در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس

آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس

آرایشگاه مردانه مکانی است که آرایشگر در آن خدمات مربوط به آرایش و پیرایش سر و صورت آقایان را در آن انجام می دهد. در لغت نامه لغت پیراستن به معنای کم کردن و لغت آراستن به معنای افزودن است. شغل آرایشگری آقایان علاوه بر تجربه نیازمند آموزش و تخصص است.

بنابراین افرادی که به این شغل علاقه مند هستند، به مراکز معتبر آموزشگاهی مراجعه می کنند و پس از گذراندن دوره های آموزشی و آزمون های عملی و کتبی و کسب مجوز های لازم کار خود را شروع می کند.

اولین کسی که کار کوتاهی موی رسول گرامی اسلام را انجام داد سلمان بود از این جهت در گذشته به شغل آرایشگری سلمانی هم گفته می شود. آرایشگری را می توان به عنوان هنر دهم محسوب کرد، چرا که نتیجه ی کار علاوه بر تخصص و مهارت به خلاقیت و ذوق و سلیقه ی فرد نیز بستگی دارد. در گذشته آرایشگر ها مانند دلاک ها کارهای پزشکی و کشیدن دندان و شکسته بندی و پانسمان زخم ها را نیز انجام می داده اند.

پیشرفت و گسترش علم پزشکی

با گذشت زمان و پیشرفت و گسترش علم پزشکی آرایشگرها از انجام کارهای فرعی مربوط به پزشکی کناره گیری کردند و امروزه به حرفه ی آرایشگری علاوه بر یک شغل به عنوان یک هنر نیز نگاه می شود.

استفاده از دستگاه های روز و وسایل مدرن روز به روز به این کار گسترش داده است و تمامی اقشار جامعه را نیازمند این شغل کرده است.

با گسترش بهداشت استفاده از وسایل مشترک در آرایگاه ها ممنوع شد و مانند گذشته از وسایل مشترک استفاده نمی شود، چرا که این کار باعث گسترش بیماری های زیادی می شده است.

علاوه بر این آرایشگاه ها به وسایل و تجهیزات مدرن استریل کردن مجهز شده اند و امکان انتقال بیماری های واگیردار از طریق آرایشگاه به صفر رسیده است.

پیشرفت و گسترش علم پزشکی

پیشرفت و گسترش علم پزشکی

در ادامه در مورد موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد:

  1. ابزار و سایل مورد نیاز برای آرایشگری
  2. شغل آرایشگری مردانه
  3. مهارت های آرایشگر مردانه
  4. مدرک آرایشگری فنی حرفه ای
  5. مراحل راه اندازی آرایشگاه
  6. ویژگی های فردی که قصد دارد، به شغل آرایشگری وارد شود.
  7. ویژگی های اخلاقی یک آرایشگر خوب
  8. مجوز های لازم برای ورود به شغل آرایشگری
  9. در آمد شغل آرایشگری
  10. آموزشگاه آرایشگری مردانه
  11. انتخاب آموزشگاه مناسب برای آموزش آرایشگری مردانه
  12. بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت شغل آرایشگری مردانه
  13. مهم ترین اصطلاحات آرایشگری مردانه
  14. سر فصل های آموزشی در آموزشگاه آرایشگری مردانه
  15. مدل های کوتاهی مردانه
  16. ابزار و تجهیزات مدرن آرایشگری مردانه
  17. آشنایی با بیماری هایی که از طریق آرایشگاه انتقال پیدا می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس با ما همراه باشید.

ابزار و سایل مورد نیاز برای آرایشگری

آرایشگری هم مانند هر شغل دیگری علاوه بر مهارت و تخصص نیازمند ابزار و وسایل خاصی است که بدون این ابزار کار کردن غیر ممکن است. شغل آرایشگری با استفاده از قیچی و شانه معنا پیدا می کند و آرایشگر با کمک ابزاری که در دسترس دارد، می تواند مهارت و تخصص و هنر خود را به نمایش بگذارد. قیچی، آب پاش، برس، تیغ و دسته تیغ، شانه، انواع برس و سشوار برای براشینگ کردن، ماشین اصلاح، پیش بند، فرچه برای پراندن مو، حوله برای خشک کردن مو پس از شستشو و کیف مخصوص برای نگه داری این وسایل همگی ابزار اولیه ای هستند که یک آرایشگر برای شروع کار به آن ها نیاز دارد.

برس برای مرتب کردن موها به کار برده می شود و با آب پاش می توان موها را صاف کرد و چیدن آن را راحت تر انجام داد، ماشین اصلاح برای تمیز کردن اطراف موها، پیش بند برای تمیزی کار و فرچه مو پران برای تمیز کردن گردن و صورت از موهای پیرایش شده. همگی این وسایل در کیف مخصوصی نگه داری می شوند که هر فرد برای این که مسائل بهداشت فردی را رعایت کندT می تواند کیف مخصوص به خود را برای آرایشگاه داشته باشد.

وسایل و تجهیزات جانبی مانند انواع صندلی ها, آیینه,وسایل مربوط به تمیزی و بهداشت آرایشگاه, دکوراسیون و وسایل تمیزکردن و استریل کردن همگی تجهیزاتی هستند که به یک آرایشگر کمک می کنند تا بتواند کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

علاوه بر این تجهیزات مدرن روز به روز به این تجهیزات اضافه می شوند و باعث گسترش خدمات آرایشگری آقایان می شوند و آرایشگرها را در داشتن تجهیزات و مهارت های روز به رقابت وا میدارد.

ابزار و سایل مورد نیاز برای آرایشگری

ابزار و سایل مورد نیاز برای آرایشگری

 

شغل آرایشگری مردانه

در آرایشگاه مردانه در زمان گذشته علاوه بر کوتاهی مو و تراشیدن موی صورت در آقایان کشیدن و پانسمان کردن جراحت ها و حجامت کردن و. . . را انجام می دادند و از تجهیزات ابتدایی مانند تیغ و دسته و شانه و قیچی و‌پیش بند برخوردار بودند.

اما امروزه آرایشگر ها انواع خدمات کوتاهی مو بر اساس سبک ها و‌ مدل های مختلف, حالت دادن موها مانند فر کردن و صاف کردن مو رنگ و هایلایت مو,پیرایش ابرو و ریش آقایان با کمک وسایل و تجهیزات مدرن مانند سشوار, قیچی پیتاژ و مواد شیمیایی مربوطه امکان پذیر شده است. علاوه بر این آرایشگرها به مواد ضد عفونی کننده و دستگاه های ضد عفونی کننده ای مجهز شده اند که انتقال بیماری ها از طریق خدمات آرایشگری را کاهش می دهد.

همانطور که می دانید برای انواع مدل کوتاهی مو روش های مختلفی وجود دارد که هر آرایشگر بسته به خلاقیت و سبک خود مدل های مختلف را روی سر مشتری پیاده می کند. از طرفی وسایل ویژه ای برای هر کاری در نظر گرفته شده است،

برای مثال بعضی از انواع کوتاهی مو به وسیله ی تیغ انجام می گیرد و مدل های خاصی هستند که به کمک اسپری آتش زا روی سر مشتری پیاده می شوند و هر کدام مستلزم مهارت و تخصص ویژه ای هستند. مواردی مانند ماسک مو و صورت, فر کردن و رنگ کردن مو و صاف کردن مو نیز همگی مواردی هستند که برای آموختن آن ها آرایشگر دوره های لازم را دیده و کار انجام می دهد. خدمات آرایشگری داماد نیز مستلزم مهارت های ویژه ای است که فرد طی دوران آموزش خود باید این مهارت ها را گذرانده باشد تا بتواند آن را به بهترین نحو انجام دهد,، چرا که در آرایش داماد علاوه بر رضایت داماد رضایت اطرافیان نیز مطرح می شود.

مهارت های آرایشگر مردانه

آرایشگر مردانه باید قدرت تشخیص این مسئله را در خود تقویت کند که برای هر فرم صورت و سر و‌ چهره چه مدل مو و حتی چه مدل ریشی مناسب است تا زیبایی فرد دو چندان شود و در حین این که از نظر مشتری استفاده می کند سعی کند متناسب ترین سبک کوتاهی و رنگ مو را برای او پیاده کند. علاوه بر این که یک آرایشگر باید با حسن خلق و‌ جسور بودن کار کوتاهی مو را انجام دهد.

با برنامه ریزی زمان سعی کند مشتری زمان زیادی را در آرایشگاه الاف نشود، چرا که مهم ترین و غیر قابل برگشت ترین چیز برای هر فرد زمان است. آرایشگر باید بتواند با حوصله و مهارت خود نزدیک ترین چیز که در ذهن مشتری است را به خوبی روی سر او پیاده کند. قدرت تشخیص این که چه مدلی با چه فرم سر و صورتی متناسب است تا حدودی در آموزشگاه آموزش داده نمی شود و مهم ترین گزینه برای جذب مشتری است.

مهارت های آرایشگر مردانه

مهارت های آرایشگر مردانه

تا اینجا با مبحث مهارت های آرایشگر مردانه آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس با ما همراه باشید.

مدرک آرایشگری از مراکز معتبر آموزشگاهی مهم ترین گزینه در جذب مشتری است

مدرک آرایشگری از مراکز معتبر آموزشگاهی مهم ترین گزینه در جذب مشتری است، چرا که در صورتی که فرد در یک آموزشگاه معتبر آموزش دیده باشد، تمام اصول و فنون کار را دوره دیده و آزمون های آموزشگاه با موفقیت قبول شده و در نهایت شروع به کار کرده است. معتبر ترین مدرک آرایشگری که به صورت بین المللی هم اعتبار دارد مدرک آرایشگری فنی حرفه ای است که به صورت درجه یک و درجه دو پس از گذراندن دورههای آموزشی مربوطه و قبولی در آزمون های فنی حرفه ای به فرد داده می شود.

مدرک آرایشگری از مراکز معتبر آموزشگاهی مهم ترین گزینه در جذب مشتری است

مدرک آرایشگری از مراکز معتبر آموزشگاهی مهم ترین گزینه در جذب مشتری است

مدرک آرایشگری فنی حرفه ای

ضروی ترین مرحله برای شروع شغل آرایشگری مردانه گرفتن مدرک آرایشگری از مراکز معتبر آموزشگاهی است. بدون گذراندن دوره های آموزشی گرفتن مدرک غیر ممکن است. در درجه ی اول باید دوره ی مقدماتی آرایشگری را بگذرانید و مدرک درجه ی دو آرایشگری را دریافت کنید و سپس در دوره های تکمیلی آرایشگری ثبت نام کرده و پس از گذراندن دوره ی آموزشی و شرکت در آزمون مدرک درجه یک آرایشگری را دریافت کنید. باید بدانید برای این که بتوانید مدرک درجه یک را بگیرید باید قبل از آن مدرک درجه دو را گرفته باشید.

آزمون های فنی حرفه ای به صورت کتبی و عملی انجام می گیرند که اخیرا آزمون کتبی آن به صورت آن لاین انجام می شود. پس از قبولی در آزمون کتبی از مهارت شما در شغل آرایشگری آزمون عملی گرفته می شود و پس از کسب نمره ی لازم گواهینامه ی مهارت آرایشگری از طرف سازمان فنی و حرفه ای برای شما صادر می شود. این مدرک برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارند، مدرک مناسبی است، چرا که مدرک فنی حرفه ای کد بین المللی دارد و در کشورهای عضو سازمان کار دارای اعتبار است.

برای این که مهارت بیش تری در شغل آرایشگری پیدا کنید، ملزم به گذراندن دوره های کار آموزی در یک آرایشگاه تایید شده از طرف سازمان فنی و حرفه ای هستید. دوره ی کار آموزی فرصت مناسبی برای تقویت مهارت ها و آنچه آموزش دیده اید است تا با دست پر به عرصه ی کار قدم بگذارید. برای اخذ مدرک درجه ی دو شش ماه و برای اخذ مدرک درجه یک سه ماه دوره ی آموزشی لازم است.

مدرک آرایشگری فنی حرفه ای

مدرک آرایشگری فنی حرفه ای

 

مراحل راه اندازی آرایشگاه

پس از این که فرد در دوره ی آموزشی مقدماتی شرکت کرد و مدرک درجه ی دو را در زمینه ی آرایشگری اخذ کرد می تواند در یک آرایشگاه مشغول به کار شود، یا این که برای خودش یک آرایشگاه تاسیس کند. در صورتی که بخواهید در آرایشگاه شخص دیگری مشغول شوید، می توانید بدون هیچ درد سری به صورت در صدی کار کنید و بخشی از در آمد خود را به صاحب آرایشگاه بپردازید،

اما در صورتی که تمایل دارید، یک آرایشگاه از خودتان داشته باشید، در مرحله ی اول باید یک مکان به متراژ دست کم ۱۲ متر مربع تهیه کنید که این مکان مورد تایید مراکز بهداشتی باشد. برای راه اندازی آرایشگاه به سرمایه ی زیادی نیاز ندارید. پس از تهیه ی مکان مناسب باید دکوراسیون و وسایل مناسب را برای آرایشگاه خود تهیه کنید و پس از این که کارت بهداشت و سلامت خود را گرفتید کار خود را شروع کنید.

داشتن مدرک درجه یک برای شروع آرایشگری لازم نیست

داشتن مدرک درجه یک برای شروع آرایشگری لازم نیست و مدرک درجه دو کفایت می کند، اما مدرک درجه یک نشان دهنده ی مهارت در این کار است و باعث اعتماد مشتری به مهارت و کار شما می شود، همچنین نشان دهنده ی مهارت فرد در این کار است و باعث اعتماد مشتری به مهارت و کار شما می شود، همچنین نشان دهنده ی به روز بودن شما در شغل و حرفه ی آرایشگری است.

در آغاز کار شما نیازمند حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون سرمایه برای شروع کسب و کار خود هستید که نسبت به سرمایه ی لازم برای شغل های دیگر مبلغ کمی است. پس از گرفتن مدرک فنی حرفه ای می توانید از امکان وام گرفتن با این مدرک برای شروع کسب و کار خود استفاده کنید،

اما در صورتی که تمایل به این کار نداشته باشید، با کار کردن در آرایشگاه دیگران علاوه بر این که سرمایه ی لازم برای راه اندازی آرایشگاه را به دست می آورید می توانید تجربه ی بیش تری در این کار به دست آورید.

تا اینجا با مبحث داشتن مدرک درجه یک برای شروع آرایشگری لازم نیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس با ما همراه باشید.

ویژگی های فردی که قصد دارد، به شغل آرایشگری وارد شود.

افرادی که دوست دارند، به شغل و حرفه ی آرایشگری وارد شوند و این حرفه را ادامه دهند، باید دارای ویژگی های جسمی و روحی ویژه ای باشند، فرد باید دارای قدرت تشخیص این مسئله باشد که بتواند مدل مناسب برای فرم چهره ی فرد را تشخیص دهد و با ارائه ی بهترین پیشنهاد به مشتری مهارت خود را به خوبی نشان دهد و رضایت نهایی مشتری را جلب کند.

علاقه اولین شرط برای ورود به هر شغلی

اولین شرط برای ورود به هر شغلی مخصوصا شغل آرایشگری داشتن علاقه به این کار است، اما علاقه کافی نیست و فرد باید دارای اخلاق خوب باشد و صبور و باحوصله باشد و قدرت جسمی و روحی بالایی برای مواقعی که تعداد مشتری ها زیاد است، داشته باشد. خوش برخوردی حتی از مهارت در کار هم مهم تر است، چرا که خوش برخورد بودن آرایشگر می تواند مشتری را مجددا به سمت آرایشگاه شما جذب کند.

علاقه اولین شرط برای ورود به هر شغلی

علاقه اولین شرط برای ورود به هر شغلی

در واقع در تمامی شغل هایی که با مردم سر و کار مستقیم دارند، خوش برخوردی اولین شرط موفقیت و جذب مشتری است. تمیز بودن و منظم بودن محیط کار مهم ترین نکته ای است که در هر شغلی باید به آن توجه کرد.

بالا بودن اطلاعات عمومی آرایشگر در زمینه ی مراقبت از پوست و مو نقش مهمی در جذب مشتری دارد. وقت شناس بودن نیز جزء ویژگی هایی است که باید در یک آرایشگر خوب وجود داشته باشد.

آراستگی ظاهری و بهداشت و تمیزی فردی و محل کار اولین مسئله ای است که هر مشتری به آن توجه می کند. کسانی که به شغل آرایشگری وارد می شوند، باید توجه داشته باشند، با شرکت در سمینارها و دوره های آموزشی همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارند.

ویژگی های اخلاقی یک آرایشگر خوب

آرایشگر خوب کسی است که علاوه بر این که در مورد همه ی مسائل اطلاعات درست و کاملی دارد و در مورد مسائلی که به او مربوط نمی شود، اظهار نظر نکند. آرایشگر باید بداند شغل و حرفه ی او آرایشگری است و مشاوره دادن نیاز به تخصص دارد، همچنین ممکن است، اظهار نظر کردن در مورد بعضی از مسائل باعث درد سر و گرفتاری او شود.

شما در حال مشاهده مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس می باشید.

انصاف را رعایت در گرفتن دستمزد

باید برای گرفتن دستمزد انصاف را رعایت کند و هزینه ی اضافه از مشتری دریافت نکند، چرا که با رعایت نکردن انصاف پس از مدت کوتاهی تعداد زیادی از مشتری های خود را از دست می دهد. باید به تمامی روش های کوتاهی مسلط باشد و با تسلط با ابزار مربوط به شغل خود کار کند و مواظب باشد، آسیبی به مشتری وارد نشود.

همچنینی برای همه ی مشتری ها به یک اندازه زمان بگذارد و زمان حضور در آرایشگاه را دادن وقت قبلی به آن ها اعلام کند تا فرد مجبور نشود، زمان زیادی را در آرایشگاه بگذراند. داشتن اخلاق خوب مهم ترین ویژگی یک آرایشگر است، خوش پوش بودن و آراستگی و دقت در انتخاب همکار نیز از عواملی هستند که تاثیر زیادی بر روی کار فرد دارند.

به همان اندازه که دستمزد آرایشگر اهمیت دارد، کیفیت کار او نیز بخش مهمی است که در جلب مشتری تاثیر زیادی دارد، همچنین صحبت کردن در مورد مسائلی که اطلاعات کافی در مورد آن ندارید، باعث می شود، تعداد زیادی از مشتری های خود را از دست بدهید. انتقاد پذیری و کنترل خشم مهم ترین ویژگی است که یک آرایشگر باید در خود تقویت کند در صورتی که فرد نتواند هنگام انتقاد دیگران به خود مسلط باشد و رفتار خشمگینانه از خود بروز دهد، تعداد زیادی از مشتری های خود را از دست خواهد داد.

انصاف را رعایت در گرفتن دستمزد

انصاف را رعایت در گرفتن دستمزد

مجوز های لازم برای ورود به شغل آرایشگری

برای شروع آرایشگری مانند هر شغل دیگری باید سلسله مراتب خاصی را طی کنید و مراحل قانونی را پشت سر بگذارید. اولین مدرکی که یک آرایشگر برای راه اندازی کار خود باید تهیه کند تهیه مجوز آرایشگری است.

برای گرفتن جواز کسب باید درخواست کتبی کسب جواز را به اتحادیه ی آرایشگران شهر خود بفرستید و رسید این درخواست را دریافت کنید. در خواست شما در جلسه ی هیئت مدیران بررسی می شود و پس از جلسه ی اعضای هیئت مدیران موافقت یا مخالفت هیئت مدیران اتحادیه ی آرایشگران به صورت کتبی به فرد اعلام می شود.

مدارک مورد نیاز

در کنار درخواست خود باید کارت بهداشت و کپی مدارک شناسایی، ۱۲ قطعه عکس جدید، گواهی عدم اعتیاد و گواهی عدم سوء پیشینه، کپی سند یا اجاره نامه ی مکانی که قرار است، در آن آرایشگاه خود را راه اندازی کنید، کپی مدرک آرایشگری مقدماتی و کپی کارت پایان دوران خدمت سربازی را به اتحادیه تحویل دهید تا در کنار درخواست این مدارک هم بررسی شود.

در نظر داشته باشید که در صورتی که تابعیت جمهوری اسلامی را ندارید، باید پروانه ی کار و مجوز اقامت را از مراکز معتبر داشته باشید. ارائه ی کپی آخرین مدرک تحصیلی و ارائه ی تاییدیه ی شهرداری برای صادر شدن جواز کسب آرایشگری از طرف اتحادیه نیز جزء مدارکی است که برای گرفتن جواز کسب باید تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز

در صورتی که فرد واجد شرایط گرفتن پروانه نباشد می تواند پروانه ی آرایشگری را به نام شخص دیگری که متخصص است، بگیرد. اتباع خارجی برای گرفتن جواز کسب باید کپی گذرنامه ی خود را به اتحادیه ی آرایشگران تحویل دهند.

در آمد شغل آرایشگری

میزان در آمد شغل آرایشگری به عوامل زیادی بستگی دارد. این که آرایشگاه شما در مناطق شلوغ باشد، یا خلوت و در خیابان های پر رفت و آمد قرار داشته باشد، میزان درآمد شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. درآمد شغل آرایشگری تا حد زیادی به تبلیغات موثر بستگی دارد. باید بدانید زیاد بودن تعداد مشتری های شما در آرایشگاه بر اعتبار شما می افزاید.

هر قدر میزان مهارت و تجربه ی شما در شغل آرایشگری بیش تر باشد، تعدا مشتری های شما و درآمدتان بیش تر خواهد شد، همچنین خوش برخورد بودن و داشتن اخلاق خوب با مشتری ها باعث می شود، تعداد مشتری های ثابت شما افزایش پیدا کنند و به نسبت میزان در آمد شما نیز زیاد تر شود.

در آمد شغل آرایشگری

در آمد شغل آرایشگری

تعرفه ی خدمات آرایشگری

تعرفه ی خدمات آرایشگری طبق تعرفه ی اتحادیه تعیین می شود و چنانچه کسی بالاتر از تعرفه ی تصویبی از مشتری هزینه دریافت کند متخلف محسوب می شود. در مجموع باید بدانید که در آمد یک آرایشگر بستگی به تعداد مشتری های او دارد و تعداد مشتری ها نیز بستگی به تجربه و مهارت، محل آرایشگاه و نحوه ی برخورد با مشتری و. . . دارد و نمی توان در آمد ثابتی برای این شغل پیش بینی کرد،

چرا که در روزهایی از سال ممکن است، مشتری های بیش تری برای خدمات آرایشی به آرایشگاه مراجعه کنند و در روزهایی از سال آرایشگاه مراجعه کننده ای نداشته باشد. در صورتی که خدمات جانبی بیش تری به خدمات آرایشگری خود اضافه کنید، مسلما در آمد بیش تری خواهید داشت، به خصوص اگر خدمات ارائه شده توسط شما توسط آرایشگاه های دیگر ارائه نشود و منحصرا در آرایشگاه شما انجام شود.

تا اینجا با مبحث در آمد شغل آرایشگری آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس با ما همراه باشید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه

طی دوره های متوالی تمامی مشاغل پیشرفت زیادی داشته است، آرایشگری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن تجهیزات در شغل آرایشگری نمونه ای از این پیشرفت ها است. علاوه بر این روز به روز بر تعداد مدل های کوتاهی و خدمات ارائه شده توسط آرایشگرها افزوده شده و انجام شغل آرایشگری مستلزم مهارت و تخصص ویژه ای شد که بدون طی کردن دوره های آموزشی در مراکز معتبر به دست آوردن این مهارت ها و تخصص ها غیر ممکن است.

باید بدانید قدرت تشخیص این که چه مدل مویی با چه فرم صورتی متناسب است، یک مهارت اکتسابی است و طی سال های متوالی و تجارب طولانی مدت به دست می آید، اما آموزش هایی که در آموزشگاه به فرد داده می شود، در این امر بی تاثیر نیست. در واقع اساتید مجرب در آموزشگاه های معتبر می توانند تمام اصول و فنون کوتاهی و سایر خدمات را با ریزه کاری و فوت و فن های لازم به فرد آموزش دهند.

آموزشگاه های بی اعتبار

در صورتی که به آموزشگاه های بی اعتبار مراجعه کنید، علاوه بر این که هزینه ی خود را صرف یک کار بیهوده کرده اید، زمان ارزشمند و طلایی برای تبدیل شدن به یک آرایشگر خوب را از دست داده اید، چرا که مهارت هنر جو تا حد زیادی به سبک آموزش استاد بستگی دارد و بعضی از آموزشگاه ها با ارائه ی خدمات آرایشی به صورت رایگان برای هنر جو این فرصت را فراهم می کنند تا به صورت عملی مهارت خود را تخمین بزند و در صورتی که اشکالی داشت، استاد در آموزشگاه این اشکال را برای او رفع کند.

انتخاب آموزشگاه مناسب برای آموزش آرایشگری مردانه

برای انتخاب آموزشگاه مناسب باید دقت داشته باشید، آموزشگاه از محل زندگی شما زیاد دور نباشد، چرا که ممکن است، به علت مسافت زیاد دیر تر سر کلاس حاضر شوید، یا این که تعدادی از جلسات را از دست بدهید. در صورتی که مسافت محل سکونت شما با آموزشگاه زیاد باشد، هزینه ی زیادی نیز باید برای رفت و آمد پرداخت کنید و این کار از نظر اقتصادی به صرفه نیست، مگر این که آموزشگاه مورد نظر شما دارای امتیاز ویژه ای نسبت به آموزشگاه های دیگر باشد. توجه کنید، زمان انتخاب آموزشگاه آموزشگاهی را انتخاب کنید که امکان کار کردن روی مدل های طبیعی را فراهم کند.

مهارت استاد در آموزش آرایشگری و علاقه و اشتیاق او به یاد دادن تاثیر زیادی در یادگیری هنرجوها دارد. از این جهت توجه کنید، برای آموزش آموزشگاهی را انتخاب کنید که از اساتید با تجربه و ماهر برای آموزش استفاده می کنند.

انتخاب برترین آموزشگاه آرایشگری

برای انتخاب برترین آموزشگاه آرایشگری به چند آموزشگاه بروید و پس از مقایسه ی محیط آموزشی و کادر آموزشی، یک آموزشگاه را انتخاب کنید. توجه کنید، آموزشگاهی را انتخاب کنید که مدرک معتبر از سوی سازمان فنی حرفه ای را برای شما صادر کند. علاوه بر این میزان هزینه ی کلاس ها و تعداد جلسات و سر فصل های آموزشی را قبل از ثبت نام بپرسید.

هر قدر تعداد هنرجویانی که در آموزشگاه مشغول به یادگیری هستند، بیش تر باشد، انگیزه ی یادگیری بیشتری به شما انتقال پیدا خواهد کرد. سعی کنید، آموزشگاهی را انتخاب کنید که آرایشگرهای خوب و معروفی را آموزش داده اند.

سعی کنید، در جلسه ی مشاوره برای تمامی سولاتی که در این مقاله مطرح شد پاسخ پیدا کنید و بعد برای ثبت نام تصمیم نهایی را بگیرید و بدانید یادگیری هر مهارت علاوه بر استعداد مستلزم علاقه است. به یاد داشته باشید، هیچ چیز به اندازه ی علاقه ی شما به یک حرفه باعث موفقیت شما در آن حرفه و فن نمی شود.

انتخاب برترین آموزشگاه آرایشگری

انتخاب برترین آموزشگاه آرایشگری

بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت شغل آرایشگری مردانه

در درجه ی اول باید بدانید که اکثر افراد شغل آرایشگری را به عنوان شغل دوم و سوم انتخاب می کنند، در واقع آرایشگری این ظرفیت را دارد که به عنوان شغل دوم و سوم یک فرد انتخاب شود. میزان درآمد شما در این شغل به طور متوسط بالا است، البته بسته به این که در چه مکانی آرایشگاه خود را تاسیس کنید. در شغل آرایشگری با افرادی زیادی از طبقات مختلف جامعه سر و کار خواهید داشت و بنابراین باعث می شود، سطح معلومات شما در مورد مسائل مختلف بالا برود و امکان آشنایی با اقشار مختلف جامعه را داشته باشید.

مهم ترین حسن آرایشگری به شاد بودن این شغل است، طوری که شادی و سر و کار داشتن با افراد مختلف باعث می شود، خستگی های روزمره ی خود از یاد ببرید. باید بدانید آرایشگرها در انتخاب ساعت کاری خود آزاد هستند و این می تواند یک امتیاز برای تعیین ساعت کاری و زمان استراحت باشد.

معایب و نقاط ضعف جزئی

شغل آرایشگری علی رغم این که مزایای زیادی دارد، دارای معایب و نقاط ضعف جزئی نیز است، یکی از این معایب خطر ابتلا به بیماری های واگیر دار است. آرایشگر با افراد مختلفی سر و کار دارند که بعضی از این افراد ممکن است، ناقل یک بیماری واگیر دار باشند و این بیماری به علت ارتباط مستقیم با فرد به سرعت به آرایشگر و سایر مشتری های آرایشگاه انتقال پیدا کند.

ممکن است، مشتری عدم رضایت خود را به نحو مناسب بیان نکند، در این حالت آرایشگر باید با تسلط بر خشم از انتقادات مشتری استقبال کند و از این انتقادات در راستای بهبود روند کاری خود استفاده کند. مهم ترین نقطه ی ضعف شغل آرایشگری این است که رقابت در این شغل بسیار تنگا تنگ است و در صورتی که امتیاز یا برتری نسبت به رقیبان خود نداشته باشید، مشتری های بالقوه ی زیادی را از دست خواهید داد.

معایب و نقاط ضعف جزئی

معایب و نقاط ضعف جزئی

مهم ترین اصطلاحات آرایشگری مردانه

گریم داماد شاخه ای تخصصی از آرایشگری آقایان است که برای متعادل سازی چهره و زیبایی دامادها استفاده می شود. در گریم داماد بدون این که از آرایش تند و زننده استفاده شود، با استفاده از سایه روشن وضعیت چهره ی فرد را متعادل می کنند و نقاط ضعف صورت را کم رنگ تر از سایر نقاط می کنند، علاوه بر این نقاط قوت چهره را پر رنگ تر می کنند. مهم ترین اصطلاحات به کار برده شده در گریم داماد عبارتند از میکاپ، سایه روشن، زیر سازی، فونداسیون، کاموفلاژ، فید کردن و. . .

براشینگ کردن روشی از حالت دادن مو است که با کمک حالت دهنده ها، برس، اتوی مو، سشوار و. . . انجام می گیرد. براشینگ کردن جزء پر استفاده ترین اصطلاحات آرایشگری است.

اپیلاسیون یا حذف موهای زائد

اپیلاسیون یا حذف موهای زائد شامل تمامی روش هایی است که برای از بین بردن موهای زائد در آقایان و خانم ها انجام می شود. راحت ترین روش اپیلاسیون و رفع موهای زائد استفاده از وکس، شمع و موم است.

اصطلاح دکاپاژ کردن که برای دکلره کردن مو در درجات کم تر است. در واقع در این روش میزان رنگ بری نسبت به دکلره کردن کم تر است. دکلره کردن و دکاپاژ کردن با کمک مواد شیمیایی انجام می شود که باعث جدا شدن رنگدانه ی مو از موها می شود و رنگ پذیری مو را افزایش می دهد.

متعادل سازی چهره شاخه از گریم است که در آن با کمک سایه روشن نقاط ضعف چهره را کم رنگ تر می کنند و نقاط بر جسته و قوت چهره را واضح تر می کنند.

اپیلاسیون یا حذف موهای زائد

اپیلاسیون یا حذف موهای زائد

سر فصل های آموزشی در آموزشگاه آرایشگری مردانه

در دوره ی آموزش آرایشگری هر آموزشگاه طبق سر فصل خاصی پیش می رود و سر فصل ها بین تمامی آموزشگاه ها مشترک است. در مرحله ی اول می آموزید که چگونه با مشتری برخورد کنید و مشتری را برای پیرایش آماده کنید.

در مرحله ی دوم در مورد ویژگی های محیط کار، دکوراسیون محیط کار، ابزار و وسایل ضروری، چگونگی تنظیم نور و مسائل ضروری که برای شروع کار اهمیت دارد، به هنرجو آموزش داده می شود و نحوه ی برخورد صحیح و بهترین عملکرد در زمان بروز حادثه را به او آموزش می دهند.

همانطور که می دانید شغل آرایشگری به صورت مستقیم با پوست و موی افراد سر و کار دارد و احتمال انتقال بیماری های واگیردار در این شغل بسیار بالاست بنابراین آشنایی با بیماری های واگیر دار و انتقالی از طریق آرایشگاه ها مهم ترین سر فصل آموزشی این دوره است. در این سر فصل نحوه ی ضد عفونی کردن ابزار و وسایل و انواع ضد عفونی کننده ها را به هنرجو معرفی می کنند.

یک آرایشگر باید با انواع پوست و مو به خوبی آشنایی داشته باشد، از این جهت یک سر فصل از مباحث آموزشی دوره ی آرایشگری آشنایی با انواع مختلف پوست و مو است.

آخرین سر فصل از مطالب تئوری مربوط به مراقبت از پوست مو و بیماری های رایج پوست و مو است. تسلط به این سر فصل ها باعث می شود، فرد به نحو موثری به کار تسلط داشته باشد و بتواند از این آموزش نهایت بهره را ببرد.

مدل های کوتاهی مردانه

همان طور که می دانید مرتب بودن موها و کوتاهی آن ها در زمینه ی بهبود روابط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس نقش مهمی را ایفا می کند. متناسب بودن مدل مو با اجزای صورت و ریش فرد نقش مهمی در بهبود نقاط قوت چهره ی او دارد.

برای کوتاهی موی آقایان شش مدل پایه وجود دارد که این شش مدل برای حرفه ی آرایشگری مانند حروف الفبا برای زبان هستند، چرا که با تلفیق این مدل ها بقیه ی مدل ها به وجود می آیند.

مدل قارچی، بوکسوری، انواع مدل های کوتاهی کلاسیک، خامه ای، مدل موی ساده، انواع مدل های فشن، مدل موی مردانه ی اسلامی، مدل موی کپ، انواع مدل های آلمانی و. . . همگی مدل هایی هستند که از این مدل ها مشتق شده اند.

مدل موی موهاک

مدل موی موهاک مدلی است که از کشور هند منشا گرفته است و در این مدل موها به سمت عقب حالت داده می شوند و برای فرم صورت گرد بسیار مناسب است. مدل موی نواری نوعی کوتاهی کلاسیک است. مدل موی فرق کج یا یک طرفه که به خوبی با چهره های کشیده سازگاری دارد. مدل موی حلقه ای مدلی است که با انواع فرم صورت تناسب دارد و ظاهری کلاسیک دارد.

مدل موی فرق از وسط که جزء مدل هایی است که از مد افتاده است. مدل موی فشن که برای افرادی مناسب است که موهای ضخیمی دارند. مدل موی بافت گندمی که مدلی است که برای موهای فر بسیار مناسب است. مدل موی سزار که ژولیوس سزار آن را ابداع کرده است و برای افرادی که موهای نازک و کم پست دارند، مناسب است. مدل موی شرقی که برای افرادی که موهای لخت دارند، بسیار مناسب است.

مدل موی ماهوتی که در ناحیه ی بغل سر بسیار کوتاه است و در نهایت مدل موی باز که عالی ترین مدل برای سرباز ها و افرادی که امکان رسیدگی مرتب به موهایشان را ندارند، است.

مدل موی موهاک

مدل موی موهاک

ابزار و تجهیزات مدرن آرایشگری مردانه

افرادی که به شغل آرایشگری علاقه مند هستند، پس از گذراندن دوره های آموزشی و گرفتن مدرک می توانند سالن آرایشی خود را راه اندازی کنند. برای راه اندازی یک سالن آرایشی به تجهیزاتی نیاز است که در ادامه در مورد تجهیزاتی که در یک آرایشگاه نیاز است، صحبت خواهیم کرد.

صندلی برقی آرایشگاه مردانه که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و بسیار زیبا و راحت است. انواع صندلی های انتظار و صندلی میکاپ نیز برای یک آرایشگاه ضروری است. سرشور که انواع مختلفی دارد، سرشور ایستاده، سرشور کاسه متحرک و سرشور مبله از انواع سرشور هستند. آیینه ی آرایشگاه که بسته به دکوراسیون به شکل های مختلفی طراحی می شود.

مخاطب گرامی شما در حال خواندن پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس می باشید.

تخت آرایشگری که برای اپیلاسیون کردن و ماساژ به کار می رود

تخت آرایشگری که برای اپیلاسیون کردن و ماساژ به کار می رود. صندلی انتظار که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است. سشوار، صندلی مناسب برای تاتو، انواع قیچی برای کوتاهی و پیتاژ کردن، پیش بند، آب پاش، انواع اتوی مو، دستگاه وکس، دستگاه بخور، دستگاه لوپ، پک شانه برای ماشین اصلاح، ماشین ریش تراش، تجهیزات رنگ و مش، موپران، هد لایت، تیغ و دسته تیغ،

دستگاه استریل کردن وسایل و تجهیزات همگی وسایلی هستند که برای یک آرایشگاه ضروری هستند و بسته به نیاز می توان آن ها را تهیه کرد و به لیست لوازم آرایشگاه افزود، چرا که مشتری علاوه بر مهارت و تخصص شما به ظاهر وسایل و تجهیزات و دکوراسیون شما نیز توجه می کند.

علاوه بر تجهیزات مواد اولیه ای که برای آرایشگری استفاده می کنید، نقش مهمی در جلب رضایت مشتری دارند. استفاده از برندهای معتبر برای رنگ کردن مو و انواع حالت دهنده ها و فیکساتورها بسیار در جلب رضایت مشتری موثر هستند.

تخت آرایشگری که برای اپیلاسیون کردن و ماساژ به کار می رود

تخت آرایشگری که برای اپیلاسیون کردن و ماساژ به کار می رود

تا اینجا با مبحث ابزار و تجهیزات مدرن آرایشگری مردانه آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس با ما همراه باشید.

آشنایی با بیماری هایی که از طریق آرایشگاه انتقال پیدا می کنند.

آرایشگرها به خاطر شرایط شغلی خود با افراد زیادی در طول روز در ارتباط هستند. احتمال ابتلا شدن به بیماری های واگیر دار در این افراد بسیار بالا است، بنابراین باید تمامی موارد را رعایت کنند تا به بیماری خاصی مبتلا نشوند، چرا که ممکن است، باعث انتقال بیماری بین مشتری ها شود.

بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت از طریق وسایل و تجهیزات آرایشگاهی می توانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. باید توجه کنید که برای استریل کردن وسایل آرایشگاهی استفاده از الکل و مواد ضد عفونی کننده کفایت نمی کند.

آشنایی با بیماری هایی که از طریق آرایشگاه انتقال پیدا می کنند.

آشنایی با بیماری هایی که از طریق آرایشگاه انتقال پیدا می کنند.

دستگاهی به نام اتوکلاو برای ضد عفونی کننده ی کلیه ی وسایل آرایشگاه وجود دارد که به وسیله ی اشعه ی لیزر فرایند استریل کردن را انجام می دهد. در صورتی که از مواد ضد عفونی کننده استفاده می کنید، باید این مواد ضد عفونی کننده را زود به زود جایگزین کنید تا مواد ضد عفونی کننده باعث انتقال ویروس ها و باکتری ها نشوند.

شما در حال خواندن پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس هستید.

بیماری های عفونی و ویروسی

علی رغم این که وسایل و تجهیزات ضد عفونی کننده وجود دارند، احتمال دارد، بیماری های عفونی و ویروسی از راه مراجعه به آرایشگاه به فرد انتقال پیدا کنند. از این جهت بهتر است، کیف شخصی برای مراجعه به آرایشگاه تهیه کنید.

در این کیف باید انواع برس ها و شانه ها، مو پران، تیغ و دسته تیغ، قیچی و پیش بند شخصی وجود داشته باشد تا با خاطری آسوده از خدمات آرایشگری استفاده کنید و امکان انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر نزدیک صفر شود.

با توجه به این که آرایشگری به عنوان حرفه و شغل دوم محسوب می شود، لزوم آموزشگاه هایی برای آموزش این مهارت یک مزیت محسوب می شود. برای آموختن این حرفه دو راه وجود دارد، اول این که در آرایشگاه یک آرایشگر مشغول شوید و به صورت عملی و به مرور زمان این مهارت را یاد بگیرید و روش دوم این که به آموزشگاه های آرایشگری معتبر مراجعه کنید و به صورت اصولی طی یک دوره ی چند ماهه تمام اصول و فنون آرایشگری را یاد بگیرید و مدرک معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت کنید که یک مدرک بین المللی است، است،

البته در صورتی که به صورت سنتی بخواهید به این شغل وارد شوید، نمی توانید جواز کسب بگیرید، چرا که برای گرفتن جواز کسب باید مدرک درجه دو آرایشگری را داشته باشید، اما می توانید از جواز کسب دیگران استفاده کنید.

امیدواریم تا اینجا از مطالعه مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

شروع کار آرایشگری

برای شروع کار آرایشگری در صورتی که سرمایه ای در اختیار ندارید، می توانید روی صندلی آرایشگاه های دیگر مشغول شوید و به صورت درصدی به صاحب آرایشگاه مبلغی برای اجاره ی صندلی بپردازید و سرمایه شروع کار را برای خود پس انداز کنید و مهارت ها خود را گسترش دهید.

باید بدانید قبل از این که آموزشگاه آرایشگری را انتخاب کنید، به چند آموزشگاه سر بزنید و شرایط را مقایسه کنید و سپس یک آموزشگاه را انتخاب کنید.

از اینکه تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در فردیس بهره کافی را کسب کرده باشید.

More Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *