آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری

آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری

در این مقاله قصد داریم به موضوع آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری بپردازیم.

داشتن یک شغل و پیدا کردن نوع دلخواه و مورد علاقه ی آن یکی از با اهمیت ترین چالش ها در زندگی هر انسان است. در نتیجه فرد باید با یک برنامه ی معین و با دقت فراوان برای پیدا کردن شغل مورد علاقه ی خود یا باقی ماندن در سمت فعلی اش که آن را می پسندد و یا تغییر در کاری که آن را دوست ندارد، به این امر دست پیدا کند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری

آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری

راه شغلی همواره برای هر شخص عموما از نخستین دفعه ای که به شغل دلخواه خود می اندیشد آغاز می شود و تا زمان تمام شدن دوران کاری وی ادامه پیدا می کند.

برای حرکت درست و اصولی در این مسیر و رسیدن به هدف نهایی شخص باید در مورد شغل مورد نظر خود اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده و از دانش و همچنین تجربه های افرادی که در آن موضوع تخصص دارند و برای خود شخص مهمی در حوزه ی مورد نظر محسوب می شوند، بهره بگیرد.

وقتی شما برای راهی که در شغل خود می خواهید طی کنید، برنامه ی معینی داشته باشید، این امر به شما کمک میکند تا خصیصه های خود، توانایی ها و قابلیت های درونی خود را کشف کرده و آن ها را در جهت شغل رویایی خود پرورش دهید و مسیر موفقیت را قدم به قدم طی کنید.

آرایشگری چیست؟

وظیفه های آرایشگری چیست؟

چه توانایی هایی در آموزشگاه آرایشگری مردانه آموزش داده می شود؟

چگونه می توان به دنیای آرایشگری وارد شد؟

فرصت های کاری موجود برای پیدا کردن شغل در رشته ی آرایشگری به چه صورت است؟

اندازه ی درآمد آرایشگر ها به چه صورت است؟

برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه چه شرط هایی وجود دارد؟

چه مرحله هایی برای گرفتن جواز آرایشگری باید طی شود؟

چه مدرک هایی برای گرفتن جواز کسب آرایشگری مورد نیاز است؟

چه میزان هزینه ای برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه مورد نیاز است؟

مزیت ها و عیب های اشتغال به کار در حوزه ی آرایشگر آقایان به چه صورت است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

آرایشگری

در دنیای امروز آرایشگری مثل دوران قدیم نیست و از مدل قدیمی اش تنها همان قیچی و شانه اش پا برجا است و کلا آرایشگری از حالت سنتی خود کم کم خارج شده و به شکلی مدرن در حال جریان است.

همین امر در مورد آموزش دیدن در این حوزه هم صادق است و تقریبا می توان گفت آموزش آرایشگری از حالت استاد و شاگردی و بر دست ایستادن آرایشگر اگر نگوییم کاملا در آمده است،

اما تا حد زیادی این روش منقضی شده است و جای خود را به آموزشگاه های ریز و درشت آرایشگری داده است. این روش جدید راه را برای کسانی که به این هنر علاقه دارند، آسان تر کرده است و به صورت روشی میانبر و اصولی برای پیشرفت و رشد عاشقان این هنر مهیا شده است.

آرایشگری

آرایشگری

آرایشگری هنر دهم

آرایشگری هنر دهم نام گرفته است. این هنر سمبل زیبایی است، زیبایی که خودش مفهومی گسترده و گوناگون دارد. با به وجود آمدن آموزشگاه ها و موسسه های آموزش آرایشگری و به وجود آمدن تغییر در نیازهای مردم، کارخانه ها و تولیدی های لوازم آرایشی و بهداشتی هم رفته رفته مسیر خود را به این جهت تغییر دادند و وسایل کار مدرن و مختلفی در این زمینه به بازار وارد کردند.

این وسیله ها در شکل ظاهری مردم جامعه تغییرات شگرفی ایجاد کرد و باعث به وجود آمدن صورت ها و حتی ویژگی های شخصیتی متفاوتی شد، البته که موسسه های آموزشی و نوآوری هایی که آنها در این زمینه به وجود آوردند، هم سو با این وسایل جدید در به وجود آمدن این تغییرات نقش اساسی را ایفا کردند.

آرایشگری هنر دهم

آرایشگری هنر دهم

همان گونه که همگی ما شاهد بوده ایم این دوره، دوره ی گسترش فناوری و اطلاعات است و این گسترش بر نوع آموزش افراد هم تاثیر گذاشته و با توسعه ی فضای مجازی نوع آموزش ها هم دستخوش تغییر شده و فضای رقابتی بین موسسه های آموزشی هم داغ تر شده است.

این رقابت فقط در حد صحبت نیست، بلکه بیشتر در مورد سطح کیفی کاری است که ارائه می شود. در زمان های قدیم که فضای مجازی نبود و یا تا به این حد توسعه پیدا نکرده بود، بیشتر آرایشگرهای سابقه دار مورد توجه بودند و مردم از آنها مشورت می گرفتند،

آرایشگرهای خلاق

اما در دنیای امروزه بیشتر افراد جامعه پیگیر کارهای آرایشگر هایی هستند که در کار خود خلاقیت دارند و از چارچوب های قدیمی خارج شده اند.

اگر فردی از تعامل داشتن با اشخاص مختلف و ارتباط گرفتن با آن ها خشنود می شود و علاوه بر این به پیرایش و زیبایی هم اهمیت بدهد، یکی از رویایی ترین انتخاب های شغلی برای وی آرایشگری خواهد بود.

همه ی افراد یک جامعه از گذشته تا به امروز زیبایی و مرتب بودن را دوست داشته و آن را ستایش کرده اند. علاوه بر این صورت ظاهری اشخاص به نوعی بازتابی از ویژگی های شخصیتی آنها است و در نحوه ی برقراری ارتباط شان در جامعه نیز تاثیر زیادی دارد. یکی از مهم ترین علت هایی که افراد به آرایش رو می آورند پنهان کردن نقیصه های ظاهری و بهتر دیده شدن از نظر شکلی است.

آرایشگری از آراستن می آید و همان طور که از نام آن پیدا است، حرفه ای است که به بهتر نشان دادن ظاهر افراد و عدم نمایش عیب ها کمک می کند. اگر از نظر معنای لغوی بخواهیم دو واژه ی آرایش و پیرایش را مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه میرسیم که آراستن به مفهوم افزودن و پیراستن به مفهوم کاستن است. در نتیجه عموما اولی در مورد خانم ها و دومی راجع به آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

آرایشگرهای خلاق

آرایشگرهای خلاق

تا اینجا با مبحث آرایشگری آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

آرایشگری برای خانم ها

آرایشگری برای خانم ها جنبه های مختلفی را شامل می شود که از جمله ی آنها می توان به رنگ کردن و کوتاهی موها، اصلاح صورت، پاکسازی پوست، کاشت و طراحی ناخن، میکاپ صورت و آرایش و غیره را نام برد. در مقابل آرایشگری برای آقایان اعمالی مانند اصلاح کردن مو، اصلاح صورت، و. . . و به تازگی انجام کارهای مراقبتی روی پوست و غیره را هم در بر می گیرد.

انجام آرایشگری امروزه به صورت حرفه ای به یک دانش تبدیل شده و مبانی و اساس مخصوص به خودش را دارد. اگر بخواهیم یک نمونه از این اصول را بازگو کنیم، میتوان به کوتاه کردن مو توسط یک آرایشگر زبده و دوره دیده اشاره کرد.

برای این منظور آرایشگر ابتدا شکل هندسی صورت را مورد بررسی قرار میدهد و بعد شخص را از نظر جنس مو، بلندی گردن و بقیه ی فاکتورها ارزیابی می کند و در نهایت به این نتیجه میرسد که چه نوع مدل مویی برای این شخص خاص مناسب است و با شکل ظاهری او همخوانی دارد و در نهایت با مشورت با مشتری و گرفتن تاییدیه از وی مدل مورد نظر را پیاده می کند،

اما در کشور خودمان متاسفانه این میزان از توجه به نظر آرایشگر به چشم نمی خورد و عموما مشتری خودش تصمیم میگیرد که چه مدل مویی برای او پیاده سازی شود.

آرایشگری برای خانم ها

آرایشگری برای خانم ها

برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای در نخست لازم است، به یک آموزشگاه فنی و حرفه ای مراجعه کرده و پس از پشت سر گذاشتن دوره های مخصوص مدرک خود را دریافت نمایید،

مدتی نزد یک آرایشگر کار بلد کار کنید

سپس برای تکمیل آموزش خود بهتر است، به کار کردن نزد یک آرایشگر کار بلد برای مدتی بپردازید. به این صورت هم علم و هم تجربه را توام با هم به دست می آورید. علاوه بر این توانایی برقراری ارتباط خوب و صمیمی با مشتری هم از الزام های این کار است و شما باید قادر باشید، برترین خدمات رسانی را برای مشتریان خود داشته باشید.

یکی از دیگر نکات قابل توجه در این رشته داشتن خلاقیت و نوآوری و همچنین عطش یادگیری و به روز بودن است. هر چقدر شما با آخرین متدهای روز دنیا همگام باشید و آنها را با خلاقیت های خود تلفیق کنید، درصد رضایت مشتری ها بالاتر میرود و به طبع تعداد مشتریان شما هم بیشتر شده و در نهایت به بالا رفتن میزان درآمدتان منجر می شود.

در بعضی از تحقیقات در مورد شغل های مختلف آمده است که آرایشگری یکی از با نشاط ترین شغل های جهان است، البته آرایشگرها هم با مشکلاتی درگیر بوده که در بلند مدت خود را نشان می دهند، مانند دردهای مزمن در ناحیه ی گردن، کمرو پشت و غیره.

شخصی که این کار را به عنوان حرفه ی اصلی خود برمی گزیند باید اطلاع داشته باشد که این کار تمام وقت را طلب میکند و عموما تعطیلی بردار نیست و حتی ممکن است، در روزهای تعطیل و یا مناسبت ها تا پاسی از شب هم کار ادامه داشته باشد

البته این در مورد کارفرماها و افراد صاحب سالن های آرایشی خیلی صادق نیست و آن ها قادر هستند، تایم های کاری دلخواه خود را داشته باشند. در مورد محل کار آرایشگرها هم می توان به سالن های متعدد آرایشی که مجوزهای لازم را دارا باشند، اشاره کرد.

مدتی نزد یک آرایشگر کار بلد کار کنید

مدتی نزد یک آرایشگر کار بلد کار کنید

وظیفه های آرایشگران

عموما وظایف یک فرد حرفه ای با شخصی که به تازگی وارد دنیای آرایشگری شده است، کاملا متفاوت است. در زیر تعدادی از کارهایی که به یک آرایشگر مبتدی در ابتدای شروع کار خود می سپارند آورده شده است.

از نمونه های این وظایف می توان به خوش آمدگویی به مشتری ها در بدو ورود و استقبال از آنها، در صورت نیاز شست و شوی موهای مشتری، کوتاه کردن هایی که مدل چندان پیچیده ای ندارد،

آماده کردن وسایل کار آرایشگر اصلی سالن و اطمینان خاطر از پاکیزگی موارد مورد نیاز اعم از حوله ها، پیشبندها و غیره، حفظ نظافت سالن، انجام وظایف در قسمت پذیرش و نوبت دهی و همچنین دریافت مبالغ کار مربوطه از مشتریان و غیره اشاره کرد.

آشنا کردن مشتریان با به روزترین و آخرین متدهای دنیا

در مقابل آرایشگر اصلی سالن مسئولیت مشاوره دادن به مشتریان در مورد کار تخصصی که مایل به انجام آن هستند و آشنا کردن آن ها با به روزترین و آخرین متدهای دنیا و در نهایت انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل برای فرد را برعهده دارد. اگر بخواهیم وظیفه هایی که یک آرایشگر زبده بر عهده دارد، را برشماریم موارد زیر قطعا جزء آنها هستند:

انجام کوتاهی ها با مدل های گوناگون، گذاشتن رنگ، انجام عملیات روی حالت مو مثل صاف یا فر کردن آن، اصلاح ابروها و موهای صورت، انجام میکاپ صورت و شینیون مو، کاشت و طراحی ناخن در آرایشگاه های مخصوص بانوان، انجام عملیات پاکسازی پوست یا در اصطلاح فیشال، راهنمایی کردن اصولی مشتریان در خصوص موارد مربوط به پوست و مو در محدوده ی اطلاعات خود، رعایت کردن تمامی پروتکل های بهداشتی و تهیه ی تمامی مواد اولیه و وسیله های مورد نیاز افراد مشغول به کار در سالن و غیره.

در سالن های آرایشی بزرگ، خصوصا آنهایی که مخصوص خانم ها هستند، عمدتا برای هر کار یک آرایشگر تخصصی وجود دارد، مثلا یک فرد همراه با تعدادی شاگرد در قسمت مخصوص اصلاح، شخص دیگری به همراه کارمندانش در بخش رنگ و خدمات مو و الی آخر مشغول به کار هستند، اما در آرایشگرهای محلی و کوچک عموما کل کارها به وسیله ی یک یا در نهایت دو آرایشگر انجام می شود.

تا اینجا با مبحث وظیفه های آرایشگران آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

توانایی ها و علم مورد نیاز برای یک آرایشگر

یک آرایشگر برای این که در کار خود پیشرفت کند و به بالاترین سطح از تخصص و تجربه برسد نیازمند داشتن ویژگی هایی از قبیل زیر می باشد:

توانایی ها و علم مورد نیاز برای یک آرایشگر

توانایی ها و علم مورد نیاز برای یک آرایشگر

  1. در کارهای عملی ماهر باشد و بتواند به راحتی از بدن خود استفاده ی لازم را ببرد.
  2. داشتن نوآوری و خلاق بودن و نیز چاشنی کردن ذوق و سلیقه ی خود حین انجام کار
  3. از لحاظ برقراری ارتباط موثر با مشتری ها بسیار توانمند بوده و فن بیان و گیرایی و جذبه ی خوبی داشته باشد تا بتواند مشتری را به خود و کار خود جذب کند.
  4. باید بتواند به هر مشتری متناسب با درخواست وی خدمات مناسب ارائه دهد.
  5. از آخرین مدل های روز با خبر باشد و در کار خود همیشه با اطلاعات و دانش پیش برود.
  6. از یاد گرفتن و به کار بردن متدها و تکنیک های جدید در کار خود هراسی نداشته باشد.
  7. کاملا به موارد بهداشتی واقف باشد و نکات ایمنی را در مورد کار خود به خوبی بداند و آنها را رعایت کند.
  8. از لحاظ شکل ظاهری و پوشش در آراستگی کامل باشد، چرا که ویترین آرایشگر ها همان ظاهر خودشان است و اگر آرایشگر نامرتب و با ظاهری آشفته در سالن حضور داشته باشد، قطعا در برداشت مشتریان از کار آنها هم تاثیر منفی می گذارد.
توانایی ها و علم مورد نیاز برای یک آرایشگر

توانایی ها و علم مورد نیاز برای یک آرایشگر

اولین راه برای وارد شدن به دنیای آرایشگری

برای ورود به شغل آرایشگری عموما سه راه متصور هستند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

در روش اول شخص می تواند با حضور در سالن های آرایشی و به صورت قرار گرفتن در کنار آرایشگر کار بلد به شکل تجربی کار و فوت و فن های آن را فرا بگیرد و کم کم برای خود تبدیل به استاد شود، البته طی سلسله مراتب و پیشرفت در کار بسیار وابسته به توانایی و استعدادهای خود شخص و پشتکاری که از خود نشان میدهد و عطش وی برای یادگیری است.

اولین راه برای وارد شدن به دنیای آرایشگری

اولین راه برای وارد شدن به دنیای آرایشگری

اما در روش دوم که آکادمیک تر هم هست، شخص این شغل را به عنوان رشته ی تحصیلی خود پس از اتمام سال اول در دبیرستان بر می گزیند و وارد هنرستان های کاردانش شده و تحصیل خود را در رشته ی آرایش و پیرایش بانوان برای بانوان و پیرایش آقایان برای آقایان ادامه میدهد.

علاوه بر این به تازگی دانشگاه های جامع علمی و کاربردی هم این رشته ها را تحت نام های پیرایش زنانه و مردانه و مراقبت و زیبایی پوست و مو به لیست رشته های تحصیلی خود افزوده اند و شخص می تواند در صورت قبولی در این رشته ها تحصیل خود را در دانشگاه ادامه داده و مدرک دانشگاهی در این زمینه اخذ کند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری هستید.

ثبت نام در دوره های آموزشی

روش سوم شروع آموزش با ثبت نام در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای و یا موسسه های آموزش آرایشگری است. این دوره ها عموما سه تا چهار ماه به طول می انجامد و بعد از تمام کردن آن ها باید در آزمونی که از سوی وزارت کار برگزار می شود، شرکت کنید

و در صورت کسب حد نصاب نمره و قبولی در آزمون از سوی سازمان فنی و حرفه ای مدرک دارای اعتبار برای شروع کار دریافت می کنید، البته بعد از اخذ مدرک هم آموزش به هیچ عنوان تمام نمی شود و شخص می تواند در صورت تمایل و برای به روز نگه داشتن سطح اطلاعات و نیز فراگیری جدیدترین تکنیک ها در هر زمینه ای در دوره های مختلفی که تشکیل می شود، حضور بهم برساند و در انتها مدرک دیگری را بر مدارک قبلی خود بیفزاید.

هنگامی که هنرجوی آرایشگری مدرک خود را دریافت میکند، این مدرک در سطح بین المللی معتبر است و آن ها می توانند اقدام به ترجمه ی مدرک های خود کرده و آن را برای کشور مربوطه ای که قصد کار در آن را دارند، ارسال کنند. عموما این مدرک در تمام کشورهایی که در عضویت سازمان بین المللی کار هستند، پذیرفته می شوند و شخص از این بابت مشکلی نخواهد داشت.

آموزش ها عموما در دو رده ی سطحی انجام می شوند:

نخست دوره ی پیرایش مردانه ی درجه ی دو و پس از آن دوره ی پیرایش مردانه ی درجه ی یک. هنرجو ها باید ابتدا سطح دو را بگذرانند و بعد از موفقیت در آزمون آن به سطح یک رفته و آنجا آموزش می بیند و مدرک معتبر آن را دریافت می کنند. در دوره ی پیرایش مردانه درجه ی دو ابتدا هنرجو با ابزار کار آشنایی پیدا می کند

آموزش ها عموما در دو رده ی سطحی انجام می شوند:

آموزش ها عموما در دو رده ی سطحی انجام می شوند:

و سپس چگونگی کار با آنها را فرا می گیرند. پس از آن نوبت به آموزش نحوه ی آماده سازی مکان آرایشگاه و استریل کردن وسیله ها می رسد.

پس از آن نوبت به آموزش مدل های کوتاهی و پیتاژ کردن موها و حالت دهی آن ها می رسد و بعد از تمام شدن این آموزش ها نحوه ی اصلاح کردن صورت با کمک تیغ به هنرجو یاد داده می شود.

در این آموزشگاه ها استاد های با تجربه و دارای تاییدیه ی سازمان فنی و حرفه ای آموزش های مورد نیاز را به هنرجو ها تعلیم می دهند و آنها را برای حضور در بازار کار به آمادگی های لازم می رسانند.

آموزش ها عموما در دو رده ی سطحی انجام می شوند:

آموزش ها عموما در دو رده ی سطحی انجام می شوند:

فرصت های کاری موجود برای پیدا کردن شغل در رشته ی آرایشگری

اولین نوعی که شما می توانید از آرایشگری درآمد کسب کنید، حضور در آرایشگاه های دیگر به عنوان شاگرد و یا با اجاره ی صندلی از آرایشگاه است. معمولا در این گونه موارد پرداخت به صورت توافقی صورت میگیرد و در حالتی که فرد صندلی را کرایه می کند، معمولا طبق توافق درصدی از درآمدی که او از هر مشتری دارد، را به صاحب آرایشگاه می پردازد.

در روش دیگر اگر شما به عنوان یک فرد تازه کار هم سرمایه ی مورد نیاز برای شروع یک سالن آرایشی را دارید و هم احساس می کنید، اعتماد به نفس و توانایی لازم برای راه اندازی یک آرایشگاه صرفا برای خودتان را دارا هستید، پس این کار را انجام میدهید، همچنین اگر سرمایه ای که در اختیار دارید، محدود است، می توانید این کار را به صورت گروهی انجام دهید.

علاوه بر اینها یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق آرایشگری این است که در دوره های مربوط به آموزش و مربی گری شرکت کنید و پس از دریافت مدارک لازم، اقدام به راه اندازی یک موسسه ی آموزشی آرایشگری کنید.

درست است که هزینه های راه اندازی یک کسب و کار جدید احتمال دارد، بسیار بالا رود، اما اگر شخص در کار خود زبده باشد و بتواند با ارائه ی کار سطح بالا و متنوع و خاص مشتریان زیادی برای بیزینس خود دست و پا کند، قطعا به سرعت هزینه هایی که برای راه اندازی کرده است، را چندین برابر به دست می آورد.

تاسیس آموزشگاه آموزش آرایشگری

تاسیس آموزشگاه آموزش آرایشگری شرایط خاص و ضوابط معینی را می طلبد که بحث آن ها در اینجا نمی گنجد و شما میتوانید برای مطالعه ی آنها از گوگل کمک بگیرید.

در جمع بندی نهایی از بازار کار این رشته می توان به این نتیجه رسید که چون در جوامع امروز مردم اهمیت زیادی به زیبایی ظاهر و مرتب بودن خود می دهند و آن را نوعی اصل به شمار آورده و حتی سایرین را از روی شکل ظاهری شان قضاوت می کنند، برای کار آرایشگری فرصت های شغلی زیادی فراهم است و در آینده می توان یک روند صعودی برای بازار کار این رشته متصور بود.

بستر کاری که برای این رشته در کشورهای دیگر فراهم است، هم قابل توجه است. در ایالات متحده آمریکا بین سالهای دو هزار و ده تا دو هزار و بیست استخدام آرایشگران تقریبا چهارده درصد افزایش داشته است و این رقم در مقایسه با سایر مشاغل مقداری چشمگیر محسوب می شود

تاسیس آموزشگاه آموزش آرایشگری

تاسیس آموزشگاه آموزش آرایشگری

اما در استرالیا در پنج سالی که گذشت میزان رشد این شغل رو به کاهش بوده است و درصد منفی سه و نیم را برای خود به ثبت رسانده است. و با توجه به این آمار منفی می توان رشد نسبی و متوسطی را برای آرایشگری در این کشور متصور بود.

اندازه ی درآمد آرایشگر ها

عموما آرایشگری را در رده ی مشاغلی که بازدهی کوتاه مدت دارند، به شمار می آورند. این به این مفهوم است که شخصی که قصد انجام این کار را دارد، بعد از این که تحت نظر اساتید آموزش دید بلا فاصله یا پس از مدت بسیار کوتاهی قادر به کسب درآمد می باشد،

البته که سطح درآمد افراد با هم فرق می کند و این متفاوت بودن از تفاوت در سطح توانایی، آپدیت بودن، میزان کار بلدی، تجربه ای که شخص کسب کرده و در نهایت میزان راضی بودن مشتری ها از کار وی ناشی می شود. اما در حالت کلی درآمد آرایشگری در سطح متوسط کفاف گذران یک زندگی معمولی را می دهد

اما خب قطعا آرایشگر های حرفه ای با توجه به خدمات به روز و خاصی که ارائه می دهند، درآمد های بسیار بالایی را کسب می کنند، همچنین کسانی که موسسه های آموزش آرایشگری دارند، هم با این پیش فرض که سطح خدمات آموزشی که ارائه می دهند، در بالاترین سطح خود باشد، هم میزان درآمدی حتی بیشتر از آرایشگران حرفه ای خواهند داشت. عموما آرایشگاه های زنانه به دلیل خدمات گسترده تری که در مقایسه با انواع مردانه ی خود دارند، درآمد های بالاتری دارند.

در کشور آمریکا در سال دو هزار و ده میانگین درآمدی شغل آرایشگری در مقایسه با سایر مشاغل پایینتر بود، اما با گذشت زمان درآمد آن تقریبا هم رده با سایر شغل ها شده و به سطح خوبی رسیده است.

دراسترالیا میانگین درآمد آرایشگران پیش از کسر مالیات در مقایسه با ایالات متحده بالاتر است، اما در انگلستان میانگین درآمد آرایشگران در سطح معمولی همانند آمریکا و استرالیا است، اما این میزان برای قشر متخصص و حرفه ای آن با توجه به موقعیت مکانی و همچنین این که چه کاری قرار است، انجام شود، تقریبا دو برابر می شود.

چه افرادی و با چه ویژگی های شخصیتی برای این کار مناسب هستند؟

برای این که فرد بهترین و مناسب ترین شغلی را که می تواند داشته باشد، انتخاب کند تعداد زیادی از عامل ها دخیل هستند. برای نمونه فاکتورهای شخصیتی، نکته های ارزشی مورد نظر شخص، چیزهایی که به آن علاقه دارد، چگونگی جامعه ای که در آن زندگی می کند، نوع نگرش خانواده و خیلی مورد های دیگر در انتخاب شغل برای یک شخص نقش دارد.

میان همه ی این عامل ها می توان نوع شخصیت فرد و خصیصه های آن را به عنوان با اهمیت ترین اصل در نظر آورد، چرا که شناسایی صحیح ویژگی های فردی هر شخص مکانیزمی پیچیده دارد و به دانش و زمان کافی احتیاج دارد،

البته ذکر این نکته ضروری است که هر کسی برای خود خصیصه های شخصیتی متفاوت و منحصر به فردی دارد و حتی اگر برخی از اشخاص کم از لحاظ ویژگی های شخصیتی به هم شبیه باشند، باز هم در نهایت مورد هایی پیدا می شود که مثل هم نباشند و از یکدیگر متمایز شوند.

اگر بخواهیم به شکل کلی به مسئله نگاه کنیم، در همه ی شغل ها اشخاص متفاوت با ویژگی های شخصیتی متفاوت حضور دارند که اتفاقا در آن حوزه بسیار هم موفق عمل کرده اند و در نتیجه نمی توان یک تیپ شخصیتی خاص را برای هر شغل صریحا مشخص کرد،

اما بر اساس بررسی های انجام شده بر روی ویژگی های شخصیتی افراد، مدل های شخصیتی ای که در زیر آورده می شوند، به صورت کلی بیشتر از انجام این کار راضی بوده اند و آن را باب سلیقه ی خود دانسته اند.

افراد با تیپ شخصیتی ای اس اف جی:

این دسته از افراد بسیار مسئولیت پذیر هستند و همواره برای کمک به دیگران آمادگی دارند. برای آنها احساسات بقیه بسیار مهم بوده و دوست دارند، همه را از خود راضی نگه دارند. از لحاظ برقراری رابطه های اجتماعی بسیار زود جوش هستند و همیشه روابط اجتماعی پایداری را به وجود می آورند. این افراد بسیار جزئی نگر هستند و در کارهای خود بسیار به تجارب دیگران اهمیت می دهند. بسیار علاقه مند به فعالیت هستند و به طور کلی پویا و در حرکت هستند.

افراد با تیپ شخصیتی آی اس اف پی:

افرادی با این تایپ شخصیتی بسیار با احتیاط، دارای صبر زیاد، انعطاف پذیر و با آرامش هستند. این افراد در انجام کارها شور و انگیزه ی زیادی دارند و با نظر های دیگران کاملا خود را وفق داده و آن ها را می پذیرند. عموما خیلی اهل ریاست بر دیگران نیستند و بیشتر با بقیه احساس رفاقت و همدلی دارند. در کار گروهی هم ایده آل عمل کرده و به خوبی از رهبر گروه تبعیت می کنند. در نهایت که افرادی با این ویژگی های توانایی پذیرش و رشد در شغل آرایشگری را دارند.

افرادی که دارای این دو تیپ شخصیتی و ویژگی های گفته شده برای آن ها هستند، بسیار مستعد شغل آرایشگری هستند و می توانند در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنند.

افراد با تیپ شخصیتی آی اس اف پی:

افراد با تیپ شخصیتی آی اس اف پی:

شرط راه اندازی یک آرایشگاه مردانه

برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه باید یک سری روال های قانونی طی شود. امروزه به صورت تدریجی شمار افرادی که خواستار تاسیس آرایشگاه مردانه هستند، افزایش پیدا می کند،

اما بیشتر این افراد هیچ گونه اطلاعاتی در مورد این که برای این کار چه پروسه ای باید طی شود و چه مجوزهایی باید اخذ شود، ندارند. این افراد با خود فکر می کنند، راه اندازی آرایشگاه مردانه هیچ درد سری ندارد و بسیار ساده است و نیازی به هیچ گونه دوندگی برای گرفتن مجوز نیست.

در صورتی که این افراد کاملا در اشتباه هستند و تاسیس آرایشگاه هم مانند دیگرصنف های کاری سلسله مراتب خود را دارد و باید برای کسب جواز های مختلف اقدام کرد. به همین علت است که افرادی که قصد باز کردن یک سالن آرایشی را دارند، باید ابتدا با تمامی شرایط راه اندازی آشنایی پیدا کنند و سپس به انجام پروسه های قانونی آن بپردازند،

البته اگر شخص آموزش خود را از طریق موسسه های آموزشی آرایشگری دیده باشد، آن ها روال کلی اخذ مجوز را و چگونگی تاسیس آرایشگاه را کاملا تشریح کرده و سبب آشنایی افراد با روال کاری آن می شوند.

مراحل گرفتن جواز

برای گرفتن مجوزهای مربوط به آرایشگاه شخص باید به روال قانونی کاملا اشراف داشته باشد و بعد از آن برای کسب مجوز اقدام کند. این گرفتن مجوز مهمترین بخش از تاسیسی کار آرایشگاه مردانه است.

گام یک:

شخص باید به اتحادیه ی آرایشگران در شهر خود مراجعه کرده و درخواست کتبی خود را مبنی بر گرفتن مجوز برای راه اندازی آرایشگاه مردانه به آنها ارائه دهد.

گام دو:

ثبت کردن درخواست در اتحادیه و اخذ رسید از اتحادیه است.

گام سه:

به طور معمول یک بازرس از کمیسیون بازرسی از سوی اتحادیه به واحد صنفی مورد نظر فرستاده می شود و آن را تحت بررسی قرار می دهد.

گام چهار:

در هیئت مدیره ی صنف آرایشگرها جلسه ای برپا می شود و درخواست کتبی فرد را برای تاسیس آرایشگاه و گرفتن مجوز تحت نظارت و بررسی قرار می دهند. نتیجه ی نهایی این جلسه و تصمیم هایی که در آن گرفته می شود، در فرم نوشتاری و مکتوب به فرد ارائه می شود.

گام پنج:

یکی از گام های گرفتن مجوز برای آرایشگری آماده کردن و تحویل دادن تمامی مدرک های مورد نیاز برای صدور پروانه ی کسب است. این قسمت یعنی دادن مدارک یکی از با اهمیت ترین مراحل در راه اندازی آرایشگاه است.

گام پنج:مدارک مورد نظر برای جواز

تعدادی از مهم ترین مدرک هایی که برای تحویل به صنف آرایشگران برای گرفتن مجوز نیاز است، در زیر آورده شده است:

اولین مدرک مورد نیاز اصل شناسنامه ی فرد درخواست دهنده و یک کپی از کلیه ی صفحات آن است. مدرک بعدی کارت ملی نسخه ی اصلی آن به همراه یک کپی از پشت و روی آن است.

تعداد قطعه عکس ذکر شده در ابعاد سه در چهار هم برای گرفتن جواز لازم است. مدرک بعدی ارائه ی گواهی عدم داشتن سوء پیشینه کیفری است و پس از آن نیاز به ارائه ی یک گواهی مبنی بر نداشتن اعتیاد به هرگونه ماده ی مخدر است.

یک نسخه ی کپی شده از قرارداد اجاره یا سند مالکیتی که در اختیار فرد است، هم باید به اتحادیه ارائه شود. در نهایت مدرک هایی مثل کپی کارت اتمام خدمت و همچنین کلیه ی مدارک کسب شده در باب آرایشگری هم باید به اتحادیه تحویل داده شود.

این مدرک آرایشگری عموما به وسیله ی سازمان کار و مرکزهای فنی و حرفه ای به شخص اعطا می شود و از مهم ترین مدرک ها برای تاسیس آرایشگاه است. علاوه بر این گواهی نامه های بهداشتی هم از با اهمیت ترین مدرک هایی است که اتحادیه ی صنف آرایشگران از متقاضی ها دریافت می کند.

مدارک مورد نظر برای جواز

مدارک مورد نظر برای جواز

هزینه راه اندازی یک آرایشگاه مردانه

یکی از کارهایی که در باب راه اندازی یک آرایشگاه مردانه باید انجام شود، پرداخت کردن هزینه های مربوطه هست که خود این هزینه ها در چند بخش طبقه بندی می شوند.

یک قسمت از هزینه ها مرتبط با عضو شدن در اتحادیه ی آرایشگر ها و علاوه بر آن گرفتن جواز کسب است. بخش دیگر هزینه ها عموما مرتبط با وسایل کار مورد نیاز و خرید تجهیزات برای خود واحد صنفی می شود که از جمله ی آنها می توان به خرید صندلی، قیچی، شانه و غیره را نام برد.

آرایشگر باید برای خرید لوازم و تجهیزات مربوط به آرایشگاه دقت خود را به کار ببندد و بهترین و با کیفیت ترین وسایل را تهیه و خریداری کند، چرا که اگر لوازم غیر استاندارد خریده شود، در مدت کوتاهی اکثر وسیله ها دچار مشکل می شوند و هزینه ی اضافه به فرد تحمیل می شود.

یکی دیگر از بحث هایی که در مورد هزینه ی راه اندازی آرایشگاه مردانه مطرح می شود، بحث مکان و جایی است که آرایشگاه قرار است، در آنجا برپا شود. این مکان می تواند بسته به بودجه ی شخص استیجاری باشد، یا خریداری شود. یکی از سنگین ترین هزینه ها در حوزه ی راه اندازی همین بحث اجاره یا خرید مکان است.

یکی دیگر از مواردی که برای هزینه ها مطرح می شود، به کار گیری یک یا چند نفر در قالب دستیار، منشی و یا برای انجام کارهای آرایشی و پیرایش است. عموما دستمزد پرداختی به این افراد باید در چارچوب قانون کار باشد و حتی برای آنها بیمه هم در نظر گرفته شود.

هزینه راه اندازی یک آرایشگاه مردانه

هزینه راه اندازی یک آرایشگاه مردانه

مزایا و معایب آرایشگری مردانه

شغل آرایشگری یکی از معدود شغل هایی است که تمام وقت به حساب می آید و فرد عموما تعطیلی ندارد و حتی در روزهای تعطیل خصوصا تعطیلی های مناسبتی مانند اعیاد حتی میزان کار آن ها بیشتر است.

هرچند این در مورد کسانی که خود صاحب سالن هستند، تماما صادق نیست، اما به هر صورت حتی شخص صاحب سالن هم دوست ندارد، مشتری های خود را از دست بدهد.

آیا آرایشگری شغلی سخت است؟

اکثریت شخص هایی که می خواهند در این راه قدم بگذارند و به آن علاقه دارند، با این پرسش رو به رو هستند که آیا توانایی یادگیری کامل این شغل را دارند، یا خیر و این که می توانند آن را به نحو احسن انجام دهند، یا نه؟

عامل مهم در این شغل را می توان عشق و علاقه به کار عنوان کرد. اگرکسی به این کار با عشق نگاه کند و آن را دوست داشته باشد تنها با چاشنی کردن کمی دقت و توجه به نکته های خاص و ریز در زمان خیلی کمی میتواند این کار را کامل فرا بگیرد و به سرعت وارد بازارکارشده و درآمد دلخواه خود را کسب کند.

این نکته خیلی مهم است که بدانید اگر به خوبی و کاملا آموزش ببینید و اصول مشتری مداری را رعایت کنید، به بالاترین سطح درآمدی خواهید رسید.

آرایشگری هنری ذاتی است!

خیلی از اشخاص فکر می کنند که آرایشگر شدن و این هنر کلا در ذات برخی از افراد وجود دارد. این موضوع تا حدی درست است، اما ذکر این نکته هم ضروری است که توانایی های انسان به اندازه ای است که هیچ نبایدی برای او متصور نیست و با کمی تلاش هر کاری قابل انجام است. کسانی که آرایشگر شده اند، هم به صورت مادر زادی در این کار وارد نبوده اند و با گذراندن دوره های آموزشی و تمرین و ممارست به این سطح از توانایی رسیده اند.

حال در گذشته این کسب تجربه به صورت استاد شاگردی بوده، اما در عصر حاضر که عصر تکنولوژی هم هست شخص می تواند علاوه بر آموزش دیدن در کلاس ها و دوره های مختلف از اینترنت و بستری که در آن مهیا است، هم کمال استفاده را ببرد و مهارت های خود را تقویت کند. پس این که آرایشگری هنری انتسابی و وابسته به ذات انسان است، عملا بهانه ای بیش نبوده و تنها تلاش و پشتکار است که نتیجه می دهد.

امیدواریم تا اینجا از مطالعه مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری اطلاعات مفسدس کسب کرده باشید.

آیا دستمزد آرایشگری پایین است؟

بعضی از اشخاص این گونه فکر می کنند که آرایشگری دستمزد خوبی ندارد و شخص درآمد قابل توجهی را کسب نمی کند، اما این فکر از پایه و اساس دارای مشکل است، چرا که هرکاری در صورت کسب توانایی های لازم برای آن بالاترین درآمدها را نصیب افراد می کند.

در کنار آموزش تکنیک های مربوط به آرایشگری شخص باید تمامی نکاتی را که در رابطه با مشتری ها، برقرار کردن ارتباط با آنها و حفظ و نگهداری آنها هم مطرح است، را به خوبی فرا بگیرد و طوری با مشتری برخورد کند که او با دیدن هنر و نیز شخصیت وی دیگر سراغ هیچ آرایشگر دیگری نرود و به مشتری دائم او بدل شود.

عکس این موضوع هم صادق است و اگر آرایشگری ماهرترین در حوزه ی کاری خود باشد، اما اخلاق خوبی نداشته باشد و مشتری را از خود برنجاند، قطعا مشتری ها در طولانی مدت این رفتار را تاب نمی آورند و در صدد تغییر آرایشگر خود بر می آیند.

تا اینجا با مبحث دستمزد آرایشگری آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

آیا برای شروع این شغل به سرمایه ی بسیار زیادی احتیاج است؟

یکی از مواردی که افراد از آن بی اطلاع هستند، این است که این شغل در مقایسه با درآمدی که از آن کسب خواهید کرد، به وسیله های اولیه ی چندانی نیازمند نیست.

به خاطر همین موضوع است که بیشتر افرادی که دوره های آموزشی را به اتمام می رسانند خیلی سریع و به آسانی می توانند آرایشگاه خود را راه اندازی کنند و کسب و کار خود را شروع و به آن رونق ببخشند.

شما در حال خواندن پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری هستید.

آیا هزینه ی آموزش ها خیلی بالا است؟

یکی از بهانه هایی که از دهان افراد به وفور شنیده می شود، این است که مبلغ درخواستی برای شروع آموزش خیلی زیاد است. اگر یکی از دوست ها یا آشنا های این اشخاص برای یک سفر تفریحی با آنها تماس بگیرد، از هر روشی هم که شده پول مورد نیاز آن را جمع آوری کرده و با آن ها همراه می شوند،

اما همین شخص اگر بحث هزینه کردن برای یادگیری این هنر، کاری که می تواند تا آخر عمر به کمک آن زندگی خود را بچرخاند و از آن درآمد داشته باشد، برایش پیش بیاید به بهانه ی نداشتن پول متوسل می شود.

عموما این دسته از اشخاص به دنبال آموزش دیدن بدون هزینه کردن هستند و می خواهند مجانی همه چیز را یاد بگیرند، اما به قول معروف پنیر رایگان تنها در تله ی موش موجود است. یاد گرفتن هر هنری مستلزم پرداخت بهای آن است و تا این مبلغ پرداخت نشود، مطمئن باشید، راه به جایی نخواهید برد.

به شکل کلی آرایشگری شغلی است که در کنار درآمد خوب آن شما باید علم و هنر خود را به روز نگه دارید و این کار طبیعتا با حضور داشتن در دوره های مختلف و کارگاه های متعددی که برگزار می شوند، امکان پذیر است.

تا اینجا با مبحث آیا هزینه ی آموزش ها خیلی بالا است آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

آیا کسب درآمد زیاد مدت زمان زیادی هم می طلبد؟

همواره داشتن یک درآمد رویایی هدف هر شخصی از گزینش هر نوع کاری است. شخص باید بتواند علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی، تکنیک های جذب مشتری را هم به خوبی فرا بگیرد و با پشتکار و ممارست در زمان کوتاهی به درآمد بالایی دست پیدا کند.

آیا کسب درآمد زیاد مدت زمان زیادی هم می طلبد؟

آیا کسب درآمد زیاد مدت زمان زیادی هم می طلبد؟

تا اینجا با مبحث آیا کسب درآمد زیاد مدت زمان زیادی هم می طلبد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

در کار آرایشگری چه مشکل هایی از لحاظ وضعیت بیمه ای موجود است؟

یکی از مورد هایی که در باب مزیت ها و عیب های این شغل باید بدانید، اطلاعاتی راجع به سیستم بیمه کردن و پرداخت آن می باشد. می توانیم بگوییم امروزه مبلغی که برای حق بیمه ی یک ماهه پرداخت می شود، تقریبا زیاد هست و میزان آن در پایتخت کشور یعنی شهر تهران تعیین شده و به تمامی شهرها ابلاغ می شود.

حرفه ی آرایشگری کاری است که برای جوان ها جذابیت دارد و آرایشگر های جوان عموما پس از مشغول بودن در این شغل برای چند سال به هر حال از آن خروج می کنند و در عمل خود را بازنشست می کنند و تنها حقوق ناچیزی در اختیار خود خواهند داشت.

حال آن که با گذشت زمان هزینه های زندگی به صورت صعودی رشد پیدا میکند و حتی مبالغ مربوط به هزینه کرد فرزندان هم به آن مازاد می شود.

اکثر افرادی که در این صنف مشغول به کار هستند، شامل بیمه از نوع کار آزاد می شوند و پرداخت کردن هزینه های بالای بیمه با دستمزد کمی که از این شغل به دست می آورند، برای آن ها صرفه ی اقتصادی ندارد، اما در هر صورت این وظیفه ی کارفرما محسوب می شود که کارگر خود را در ابتدای ورود به این شغل بیمه نماید.

در کار آرایشگری چه مشکل هایی از لحاظ وضعیت بیمه ای موجود است؟

در کار آرایشگری چه مشکل هایی از لحاظ وضعیت بیمه ای موجود است؟

تا اینجا با مبحث در کار آرایشگری چه مشکل هایی از لحاظ وضعیت بیمه ای موجود است آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری با ما همراه باشید.

نتیجه گیری

آرایشگری یکی از شغل هایی است که باید حتما با عشق و علاقه انتخاب شود. اگر شخص در راستای استعداد یابی خود به این نتیجه برسد که در این کار حرفهایی برای گفتن دارد و به آن علاقه هم داشته باشد، قطعا پس از طی دوره های آموزشی مختلف و یادگیری اصول جذب و نگهداری مشتری می تواند به شدت در کار خود موفق باشد و به سطح بسیار بالایی از نظر کسب درآمد برسد.

در این شغل باید به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز نگه دارید و همواره می توانید این کار را با حضور در دوره های مختلف و کارگاه ها یا ورک شاپ هایی که می توانند بین المللی هم باشند، انجام دهید، البته این شغل سختی های خود را هم دارا است، اما کدام شغل است که سختی و مشکلی نداشت باشد.

از اینکه تا انتهای پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در شهرری نهایت استفاده را کرده باشید.

More Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *