آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران

آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران

در این پست موضوع آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران را بررسی خواهیم کرد.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران

آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران

آرایشگاه مردانه مکانی است که در آن خدمات آرایش و پیرایش آقایان انجام می گیرد. کلمه ی آرایش از مصدر آراستن در لغت به معنای اضافه کردن است و کلمه ی پیرایش از مصدر پیراستن به معنای کم کردن و کاستن است.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران

آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران

آرایشگر

به کسی که خدمات آرایش و پیرایش را انجام می دهد، آرایشگر گفته می شود. سه شاخه از شغل آرایشگری مشتق می شود که شامل آرایشگری آقایان، آرایشگری خانم ها و آرایشگری کودکان است که هر کدام نیازمند تخصص خاص خود است.

در گذشته به آرایشگر سلمانی گفته می شد، چرا که اولین کسی که کار کوتاهی موی پیامبر را انجام داد سلمان فارسی بود. به همین دلیل در زبان عربی به کسی که موهای مردان را کوتاه می کند سلمانی گفته می شود.

در گذشته کار تراشیدن موی صورت آقایان علاوه بر کوتاهی بر عهده ی آرایشگر بود، ولی با گذشت زمان و‌ رواج استفاده از ریش تراش های برقی، آرایشگر ها کمتر کارهای ریش و سبیل را انجام می دهند.

در ایران آرایشگری به عنوان هنر دهم محسوب می شود و برای یادگیری آن دوره های مبتدی و تخصصی برگزار می شود و مدرک های معتبر به فردی که این دوره ها را گذرانده باشد، اعطاء می گردد.

آرایشگری در گذشته

در گذشته سلمانی ها مانند دلاکان، کارهای تخصصی پزشکی را نیز انجام می دادند و به خاطر نبودن امکانات پزشکی و‌ دندان پزشکی، آرایشگر ها کارهای مربوط به دندان پزشکی، حجامت، پانسمان ضخم ها، شکسته بندی، درمان مار گزیدگی و عقرب گزیدگی را انجام می دادند.

برخی از سلمانی ها در گذشته به صورت سیار بودند و آرایشگر در مکان های پر تردد مستقر و‌ کارهای آرایشگری را انجام میداد، البته معمولا کار این افراد از کیفیت پایینی برخوردار بود و فرد فاقد مهارت کافی برای آرایشگری بود.

امروزه آرایشگر ها به صورت بسیار مجهز و‌ مدرن به کار خود رونق بخشیده اند، به این صورت که در آرایشگاه خود دستگاه های به روز دنیا و کاتالوگ های به روز مدل های آرایشگری را دارند که در انتخاب مدل توسط مشتری دچار سر درگمی نمی شوند.

آرایشگری در گذشته

آرایشگری در گذشته

وسایل و تجهیزات آرایشگری پیشرفت قابل توجهی داشته که برای سهولت کار آرایشگر و آسایش مشتری این وسایل روز به روز پیشرفته تر و‌ مدرن تر می شوند.

در زمان گذشته از وسایل مشترک برای ارائه خدمات آرایشگری برای افراد مختلف استفاده می شده است، این کار باعث انتقال بسیاری از بیماری های واگیر دار پوست و‌ مو بین همه ی افرادی که از خدمات آن سلمانی استفاده می کرده اند، می شد.

مجهز شدن به دستگاه های استریل

امروزه آرایشگاه ها به دستگاه های استریل به روز و مدرنی مجهز شده اند که احتمال انتقال بیماری های واگیر دار را از این طریق به حداقل ممکن می رساند، همچنین مشتری ها دارای وسایل جداگانه هستند که در کیف های مخصوصی نگه داری می شوند.

وسایل اصلی آرایشگری شامل قیچی، شانه، برس، پیش بند، ماشین اصلاح، تیغ و دسته تیغ، فرچه ی مو پران، حوله و کیف نگهداری وسایل و لوازم است که هر فرد به صورت جداگانه هنگام رجوع به آرایشگاه از این وسایل اختصاصی برای خدمات آرایشی خود استفاده می کند.

امروزه آرایشگر ها ملزم به گذراندن دوره های آرایشگری و اخذ مدرک آرایشگری و مجوز آرایشگاه هستند تا بتوانند کار خود را شروع کنند و در صورتی که این مسائل را رعایت نکنند مجوز آرایشگری و‌ تاسیس آرایشگاه به آن ها داده نمی شود. علاوه بر این موارد، داشتن کارت بهداشت سلامت برای هر آرایشگری اجباری است.

در ادامه در مورد موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد:

خدمات ارائه شده در آرایشگاه های مردانه شامل چه مواردی می شوند؟

مدرک آرایشگری مردانه دارای چه ویژگی ها و شرایطی می باشد؟

ویژگی های روحی و جسمی آرایشگر مردانه ی موفق به چه صورت است؟

ورود به شغل آرایشگری و مجوز ها و ‌دوره های لازم برای آرایشگری به چه صورت می باشند؟

عوامل موثر بر میزان در آمد شغل آرایشگری کدام موارد می باشند؟

آیا با بیماری هایی که ممکن است، از طریق آرایشگاه انتقال پیدا کنند، آشنایی دارید؟

وسایل و تجهیزات مدرن آرایشگری شامل چه تجهیزاتی می باشند؟

انواع مدل های کوتاهی مردانه کدام موارد می باشند؟

جزئیات سر فصل هایی که در دوره های آموزشی آرایشگری در مورد آن ها آموزش خواهید دید، چگونه است؟

آیا با لغات و اصطلاحات آرایشگری آشنایی دارید؟

مزایا و‌ معایب شغل آرایشگری کدام موارد می باشند؟

مهم ترین نکاتی که در انتخاب آموزشگاه آرایشگری مردانه باید به آن ها توجه کرد، کدام موارد می باشند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران با ما همراه باشید.

خدمات ارائه شده در آرایشگاه های مردانه

انواع خدمات کوتاهی مو به روش های مختلف و طبق سلیقه ی مشتری در آرایشگاه مردانه انجام می شوند. کوتاهی مو دارای سبک ها و مدل های زیادی است که با وسایل مخصوص به حرفه ی آرایشگری انجام می گیرد.

برای مثال خدمات پیتاژ با قیچی مخصوصی که قیچی پیتاژ نام دارد، انجام می گیرد. گاهی اوقات آرایشگر مردانه از تیغ برای کوتاهی استفاده می کند که مستلزم مهارت خاصی است و گاهی از آتش برای کوتاهی استفاده میکند که توسط اسپری آتش زا انجام می شود.

تخصص ویژه برای گریم داماد

خدماتی مانند گریم داماد و آرایش داماد در آرایشگاه های مردانه مستلزم مهارت و تخصص ویژه ای است و فرد باید به صورت تخصصی برای این کار آموزش دیده باشد، چرا که اکثر افراد به ازدواج به عنوان مهم ترین مرحله زندگی نگاه می کنند و باید دارای ظاهری خاص و آراسته در شب ازدواجشان باشند.

در گذشته خدمات ماسک صورت و ماسک مو، رنگ کردن و پیرایش ابرو، صاف کردن و فر کردن مو، اپیلاسیون و حتی بافت مو فقط در آرایشگاه های زنانه انجام می گرفت، ولی امروزه با توجه به گسترش نیاز های آقایان مبنی بر آراستگی ظاهر، یک آرایشگر مردانه هم باید این مهارت ها را داشته باشد تا در صورت لزوم برای مشتری انجام دهد و رضایت مشتری را جلب کند.

آرایشگر باید قدرت تشخیص این مسئله را داشته باشد که چه مدل مو و سبک کوتاهی ریش با چه صورتی متناسب است و همیشه با پیشنهاد مناسب ترین گزینه به مشتری، با مشتری هم فکری کند و سلیقه، هنر و مهارت خود را به مشتری نشان بدهد.

علاوه بر این باید به نظر مشتری اهمیت بدهد و در صورتی که مشتری نظر او را پذیرفت، خدمات لازم را انجام دهد و در صورت عدم رضایت مشتری هیچ کاری را برای او انجام ندهد.

تخصص ویژه برای گریم داماد

تخصص ویژه برای گریم داماد

مدرک آرایشگری مردانه

یکی از ضروریات لازم برای شروع شغل آرایشگری مردانه داشتن مدرک آرایشگری از مراکز معتبر آموزشی است. برای گرفتن مدرک آرایشگری، در مرحله ی اول باید مراحل آموزش درجه دو را پشت سر بگذارید و پس از اینکه در آزمون فنی حرفه ای شرکت کردید و حداقل نمره لازم را کسب کردید و مهارت خود را ثابت نمودید، باید برای مدرک درجه یک آموزش ببینید. گرفتن مدرک درجه دو لازمه ی شروع کلاس های درجه یک و‌ صدور مدرک درجه یک است.

البته داشتن مدرک درجه دو برای آغاز به کار آرایشگری کفایت می کند، ولی برای افزایش مهارت و تخصص پیشنهاد می شود، دوره ی آموزش درجه یک را نیز بگذرانید و مدرک این دوره را نیز به رزومه ی خود اضافه کنید.

آزمون فنی حرفه ای برای آرایشگری در دو مرحله انجام می گیرد: مرحله ی اول قبول شدن در آزمون تئوری فنی حرفه ای است که به صورت آنلاین برگزار می شود.

مرحله ی دوم، در صورتی که در مرحله ی اول آزمون فنی حرفه ای که بخش تئوری بود قبول شدیدف باید به صورت عملی از مهارت شما امتحان گرفته شود، پس از کسب نمره ی کافی در دو مرحله گواهینامه مهارت فنی حرفه ای به شما اعطاء می شود.

مخاطب گرامی شما در حال خواندن مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران هستید.

کد بین المللی

تمامی مدارکی که از سوی سازمان فنی و حرفه ای صادر می شوند، دارای کد بین المللی است و در تمامی کشور هایی که عضو سازمان جهانی کار هستند، معتبر است، لذا اگر قصد مهاجرت به یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی کار را دارید، این مدرک کمک بزرگی به شما خواهد کرد که بتوانید شغلی مناسب برای خود پیدا کنید.

آموزش عملی آرایشگری بدون کار کردن در یک آرایشگاه تقریبا غیر ممکن است، هنر جو برای این که بتواند تمام فوت و فن کار را یاد بگیرد باید دوره ی کار آموزی را زیر نظر یک استاد ماهر آموخته باشد. مراکز آموزش آرایشگری این امکان را فراهم می کنند که فرد بتواند مهارت عملی خود را به خوبی تقویت کند.

برای گرفتن مدرک درجه دو آرایشگری گذراندن ٣ تا ۶ ماه آموزش عملی کفایت می کند و پس از گرفتن مدرک و طی کردن دوره ی کار آموزی در یک آرایشگا،ه فرد آماده ی این است که به صورت مستقل یک آرایشگاه داشته باشد.

برای این که فرد یک آرایشگاه تاسیس کند باید مکانی به متراژ حداقل ١٢ متر مربع تهیه کند، مکان تهیه شده باید از نظر بهداشتی مورد تایید باشد و باید ‌دکوراسیون مناسب برای این مکان باید انتخاب شود. برای تاسیس یک آرایشگاه، به صورت متوسط سرمایه ی زیادی لازم نیست و می توان کار را با مبالغ کم شروع کرد و رفته رفته آن را توسعه داد و امکانات جدید را اضافه کرد.

کمبود سرمایه

اگر فرد سرمایه ی لازم برای شروع کار را ندارد، می تواند با کار روی صندلی یک آرایشگاه از قبل فعال، سرمایه ی کوچکی را برای خود فراهم کند.

برای انجام کارهای تخصصی آرایشگری مردانه مانند گریم داماد، رنگ مو و مدل های جدید، آرایشگر باید دوره های آموزش درجه یک را پشت سر بگذارد. بدون آموزش دیدن در زمینه های تخصصی نباید کار تخصصی انجام داد

چرا که غیر ممکن است، کارهای تخصصی را بدون آموزش دیدن بتوانید به درستی انجام دهید. داشتن مدرک درجه یک نشان دهنده ی مهارت و به روز بودن آرایشگر است که توجه مشتری های زیادی را به خود جلب می کند.

ویژگی های روحی و جسمی آرایشگر مردانه ی موفق

کسانی که علاقمند هستند، به صورت حرفه ای شغل آرایشگری را ادامه دهند، می توانند در مراکز کار دانش، به این رشته ی تحصیلی ادامه دهند و بعد از این طریق وارد دانشگاه شوند.

یک آرایشگر باید بتواند با نگاه کردن به فرم چهره ی فرد تشخیص دهد، چه مدل مو و مدل ریشی با چهره ی فرد متناسب است و همیشه بهترین پیشنهاد را برای مشتری داشته باشد و با مهارت و تسلط خود بر این حرفه نظر مشتری را تحت تاثیر قرار دهد.

کسانی که علاقه دارند، وارد حرفه ی آرایشگری شوند، باید علاوه بر علاقه، دارای قدرت روحی بالایی باشند و بتوانند مشتری را جذب کنند و رضایت مشتری را پایه و اساس کار خود قرار دهند.

فرد باید قدرت شنوندگی و سخنوری خوبی داشته باشد تا مشتری در مدت زمان کوتاهی که با او در ارتباط است، لذت ببرد، داشتن اخلاق خوب و مشتری مداری می تواند مشتری را علی رغم نارضایتی دوباره به آرایشگاه شما بکشاند.

در آموزشگاه، اصول اولیه ی کار به یک هنر جو آموزش داده می شود که تنها خلاقیت زیر بنای کار است و فرد برای این که در این حرفه موفق باشد، باید بسیار خلاق و با سلیقه باشد.

نظم و تمیزی اصلی ترین موضوعی است که یک آرایشگر به خوبی باید رعایت کند، علاوه بر به روز بودن مدل ها و دکوراسیون آرایشگر حرفه ای کسی است که با رعایت بهداشت، ادب و متانت مشتری را جذب می کند. نارضایتی از بهداشت محیط کار منجر به از دست رفتن مشتری برای همیشه می شود.

همچنین یک آرایشگر برای این که بتواند در این حرفه موفق شود، باید در مورد مسائل مختلف اطلاعات کافی داشته باشد تا هنگام صحبت کردن با مشتری به او اطلاعات غلط ندهد.

بروز کردن مهارت های خود

برای این که آرایش گر موفقی باشید، باید مهارت های خود را به روز کنید و تمامی تخصص های لازم برای این حرفه را آموزش ببینید، همچنین باید اطلاعات عمومی خود را در مورد مراقبت از پوست و مو بالا ببرید تا در موارد نیاز، به مشتری اطلاعات لازم را بدهید. با شرکت در سمینارهای آموزشی می توانید به یادگیری مهارت های خود استمرار ببخشید.

با ارائه ی خدمات رایگان به اطرافیان می توانید مهارت خود را در پیاده کردن مدل ها و طرح های مختلف تقویت کنید.

برای مشتری های دائمی امتیاز هایی قائل باشید تا افراد دیگر هم به صورت مشتری دائمی برای شما در بیایند تا از این امتیاز ها بهره مند شوند.

مکانی که برای تاسیس آرایشگاه انتخاب می کنید، بسیار مهم است که در درجه ی اول باید در مناطق شلوغ و پر تردد شهر واقع شده باشد و در درجه ی دوم ظاهری زیبا و جلوه ی خوبی داشته باشد.

دکوراسیون آرایشگاه یکی از اصولی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. تبلیغات نقش موثری در پیشرفت روند کار دارد، برای این کار می توانید از بنر های تبلیغاتی و فضای مجازی استفاده کنید.

با تبلیغات در فضای مجازی می توانید هم نمونه کارهای خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید و هم هزینه ی کمی صرف تبلیغات کرده اید. ارائه ی خدمات رایگان در روزهای خاص کمک زیادی به جلب مشتری می کند.

شما در حال مشاهده پست آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران هستید.

مثال

برای مثال برای سالگرد افتتاحیه ی آرایشگاه خود می توانید بخشی از خدمات آرایشی یا پیرایشی را به صورت رایگان به مشتری ارائه دهید.

این کار باعث می شود، افرادی که به صورت رایگان برای اولین بار از خدمات شما استفاده می کنند، با مهارت شما و کیفیت کارتان آشنا شوند و برای استفاده از خدمات شما تشویق شوند.

انتخاب همکار مناسب

در انتخاب همکار مناسب بسیار دقت داشته باشید، چرا که همکار شما می تواند سطح کیفیت کار شما را بالا ببرد.

زمان دقیقی که مشتری باید به شما مراجعه کند را مشخص کنید، چرا که بسیاری از افراد برای زمان خود ارزش زیادی قائل هستند و این که مدت زمان کمی را در آرایشگاه منتظر بمانند، بسیار در این موضوع که مجددا به شما مراجعه کنند و مشتری دائمی شوند، موثر است.

یکی از اصول اصلی برای این که بتوانید در این حرفه موفقیت کسب کنید، رعایت نکات ریز آراستگی و رعایت بهداشت فردی و محیط آرایشگاه است، این مسئله به خوبی در ذهن مشتری باقی می ماند. استفاده از روپوش در این حرفه بسیار ضروری است.

به تمامی اصول و ابزار های کار مسلط باشید و نحوه کار با تمامی وسایل و ابزار های کاری را یاد بگیرید.

فشار کاری

در روزهایی از سال فشار کاری آرایشگر ها زیاد می شود. بنابراین برخوردار بودن از استقامت روحی و بدنی بالا نقش مهمی در موفقیت در این حرفه دارد.

انصاف را رعایت کنید و قیمت ها را نه زیاد تر و نه کم تر از قیمت مصوب اتحادیه بگیرید، افراد زیادی هستند که به هزینه ای که صرف می کنند، توجهی ندارند و کیفیت کار را ملاک انتخاب یک آرایشگر قرار می دهند.

یک آرایشگر حرفه ای باید بداند، در مسائلی که به او ربطی ندارد و در حیطه شغلی او نیست، نباید دخالت و اظهار نظر کند و علی رغم این که شنونده ی خوبی است، به حریم خصوصی افراد احترام بگذارد، چرا که با دخالت بی جا و اظهار نظر اشتباه و غلط در بعضی از مسائل باعث می شود، تعداد زیادی از مشتری های دائمی خود را از دست بدهد.

آرایشگر موفق کسی است که با تمامی اصول و تکنیک های کار آشنایی داشته باشد و همیشه به روز باشد، انتقاد پذیر باشد و از انتقادات مشتری در جهت بهبود کار خود استفاده کند و بتواند خشم خود را کنترل کند.

فشار کاریچگونگی ورود به شغل آرایشگری و مجوز ها و‌دوره های لازم برای آرایشگری

راه اندازی یک آرایشگاه نیاز به گرفتن مجوزهای قانونی دارد و کسانی که قصد دارند، آرایشگاه تاسیس کنند، باید به خوبی از این مراحل اطلاع داشته باشند.

در مرحله ی اول فرد باید جواز آرایشگری را تهیه کند که برای جواز کسب باید یک در خواست برای اتحادیه ی آرایشگران شهرستان محل زندگی خود بفرستد و پس از ثبت در خواست و گرفتن رسید ثبت از اتحادیه، این درخواست در جلسه ای که بین اعضای هیئت مدیره بر گذار می شود، مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه را به صورت کتبی به فرد اعلام می کنند.

پس از کسب جواز باید مدارک لازم برای پروانه ی کسب را تهیه کرد و به اتحادیه ی صنف آرایشگری آن منطقه تحویل داد تا بررسی های لازم انجام بگیرد.

برای جواز کسب باید اصل کارت ملی و کپی آن، چند قطعه عکس ٣×۴، گواهی سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد، کپی اجاره نامه یا سند مالکیت، کپی کارت پایان خدمت و کپی مدرک دیپلم آرایشگری را به اتحادیه ارائه داد.

مدرک دیپلم آرایشگری را پس از گذراندن دوره های آموزشی درجه دو در مراکز آموزشی و شرکت در آزمون فنی حرفه ای میتوان گرفت. مهم ترین که مدرکی باید به اتحادیه ارائه داد، کپی گواهی بهداشت است. پس از گرفتن مجوز های لازم فرد باید ابزار و وسایل اولیه ی کار را تهیه کند، وسیله هایی نظیر صندلی و ابزار آرایشگری مانند سشوار، قیچی و … جز ضروریات کار آرایشگری هستند.

چگونگی ورود به شغل آرایشگری و مجوز ها و‌دوره های لازم برای آرایشگری

چگونگی ورود به شغل آرایشگری و مجوز ها و‌دوره های لازم برای آرایشگری

عوامل موثر بر میزان در آمد شغل آرایشگری

پس از گرفتن مدرک آرایشگری می توانید بدون صرف هزینه برای تاسیس و راه اندازی آرایشگاه خود، روی صندلی یک آرایشگاه فعال کار کنید. در این حالت در صدی از دستمزد خود را باید به عنوان اجاره ی صندلی به صاحب آرایشگاه بپردازید.

در صورتی که سرمایه ی لازم برای افتتاح یک آرایشگاه مردانه را دارید، بهتر است، برای شروع کار استارت بزنید.

عوامل زیادی بر میزان در آمد یک آرایشگر موثر هستند: پر تردد بودن محل آرایشگاه باعث می شود، تعداد زیادی از افراد روزانه از مقابل آرایشگاه شما عبور کنند و بنابراین تعداد زیادی مشتری به مغازه ی شما وارد می شوند و در صورتی که شما از سطح تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشید، مشتری دائمی شما خواهند شد.

زیاد بودن تعداد مشتری های آرایشگاه

زیاد بودن تعداد مشتری های یک آرایشگاه نشان دهنده ی خوب بودن عملکرد، بالا بودن سطح تخصص و حسن خلق آرایشگر است و بر اعتبار آرایشگاه شما می افزاید. برای کسب تجربه در هر کاری، زمان زیادی باید صرف کرد و میزان تجربه امری مهم در میزان در آمد هر شغلی است، به این صورت که هر قدر میزان تجربه ی یک آرایشگر بالا تر باشد، تعداد بیش تری مشتری برای خدمات آرایش و پیرایش به او مراجعه می کنند.

در واقع میزان تسلط به تخصص های مختلف آرایشگری می تواند تعداد بیش تری مشتری را برای استفاده از خدمات مختلف به مغازه ی شما جذب کند، بنابراین در کنار مهارت پیرایش مو مهارت های تخصصی را نیز آموزش ببینید.

مقایسه کردن میزان در آمد آرایشگران در کشورهای مختلف کار اشتباهی است، دلیل این امر تفاوت وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف است. در واقع باید میزان در آمد آرایشگران را در شهر های مختلف یک کشور مقایسه کرد یا میزان درآمد حرفه ی آرایشگری نسبت به سایر مشاغل و حرفه ها را.

هزینه های مختلف خدمات آرایشگری در جاهای مختلف، علی رغم داشتن تعرفه ی ثابت ممکن است، متفاوت باشد و این امر بستگی به انصاف آرایشگر دارد.

همانطور که قبلا گفته شد، خوش برخوردی، آراستگی و تمیزی محیط و دکوراسیون مناسب و شیک تاثیر زیادی در موفقیت یک آرایشگر و جذب مشتری دارد.

زیاد بودن تعداد مشتری های آرایشگاه

زیاد بودن تعداد مشتری های آرایشگاه

آشنایی با بیماری هایی که ممکن است، از طریق آرایشگاه انتقال پیدا کنند.

آرایشگاه ها جز مناطق شلوغی هستند که افراد زیادی در این مکان ها رفت و آمد دارند، در صورتی که وسایل استفاده شده به خوبی استریل نشده باشند، بیماری های زیادی از این طریق به افراد مختلف انتقال پیدا می کنند.

ساده ترین بیماری هایی که از طریق آرایشگاه می توانند منتقل شوند، بیماری های عفونی پوست است. اگر قیچی به خوبی ضد عفونی نشده باشد و سطح پوست فرد را زخمی کند محل خراش، جایی برای ورود قارچ ها و باکتری ها به بدن می شود و محل زخم دچار عفونت می شود

همچنین ممکن است، بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت از این طریق انتقال پیدا کنند، خراش ایجاد شده روی پوست، قیچی یا وسایل دیگر را به این ویروس آلوده می کند و استفاده از ابزاری که به خوبی ضد عفونی نشده باشد، این بیماری ها را به افراد دیگری انتقال می دهد.

امیدواریم تا اینجا از مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران اطلاعات خوبی کسب کرده باشید.

ضد عفونی کردن تجهیزات

برای ضد عفونی نمودن تجهیزات و لوازم آرایشگاه، به کار گیری الکل صنعتی کفایت نمی کند و آرایشگاه های به روز دنیا از دستگاه های خاصی برای استریل کردن ابزار کار استفاده می کنند.

اگر موهای فردی به بیماری قارچی یا باکتریایی مبتلا باشد، این عوامل بیماری زا پس از استفاده از قیچی روی قیچی باقی می مانند و به فرد دیگری انتقال پیدا می کنند و باعث ایجاد بیماری در او می شوند.

اگر چه احتمال انتقال شپش از طریق قیچی بسیار کم است، ولی نباید از آن هم غافل شد.

استریل کردن وسایل پلاستیکی را می توان با ساولن و دتول انجام داد. وسایل باید به مدت ۲۰ دقیقه در ماده ی ضد عفونی کننده باقی بمانند و مواد ضد عفونی کننده باید زود به زود ریخته شوند و مواد ضد عفونی کننده ی جدیدی جایگزین آن ها بشود تا خود این مواد ضد عفونی کننده منجر به انتقال عوامل بیماری زا نشوند.

ابزارهای فلزی معمولا با چراغ الکلی یا پنبه ی آغشته به الکل استریل می شوند، ولی کفایت نمی کند. دستگاهی به نام اتوکلاو وجود دارد که با اشعه ی لیزر، ابزار و وسایل پلاستیکی و فلزی را به خوبی استریل می کند. نحوه ی استریل کردن صحیح وسایل تا حد زیادی از بروز بیماری در افراد جلوگیری می کند.

ضد عفونی کردن تجهیزات

ضد عفونی کردن تجهیزات

وسایل و تجهیزات مدرن آرایشگری

استفاده از تجهیزات مدرن آرایشگری کمک زیادی در جلب مشتری می کند. اولین چیزی که مشتری با آن برخورد دارد، وسایل و تجهیزات آرایشگاه است. تجهیزاتی نظیر صندلی آرایشگری از نوع الکتریکی، صندلی مخصوص شستن سر، صندلی هایی برای انتظار، آینه و کنسول جزء ملزوماتی هستند که اگر چه وجود آن ها خیلی ضروری نیست، اما نقش مهمی را در جلب مشتری ایفا می کنند.

انواع ماسک ها، لایه بردار ها و حالت دهنده ها از متریال هایی هستند که در آرایشگاه ها استفاده می شوند و نقش مهمی در بهتر شدن نتیجه کار آرایشگر دارند.

وسایل و تجهیزات مدرن آرایشگری

تا اینجا با مبحث وسایل و تجهیزات مدرن آرایشگری آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران با ما همراه باشید.

انواع مدل های کوتاهی مردانه

کوتاهی مو و مرتب کردن موها نقش مهمی در زیبایی و روابط اجتماعی و اعتماد به نفس فرد دارد و یک آرایشگر با آگاهی از این موضوع باید به خوبی به این مورد توجه کند.

مدل کوتاهی باید با چهره ی فرد، نوع مو و فیزیک صورت او متناسب باشد و آرایشگر نقش مهمی در انتخاب بهترین مدل برای فرد دارد. در کوتاهی مدل موی آقایان شش مدل پایه و اصلی وجود دارد که مدل های قارچی، تاسیونی، کوپ و آلمانی تر مهم ترین آن ها می باشند. بهتر است، هنر جو برای یادگیری مدل های مو از مدل طبیعی استفاده کند، اما استفاده از مانکن برای مواقعی که مدل طبیعی وجود ندارد، کمک زیادی به یادگیری می کند.

انواع مختلف مو شامل موهای نرم و صاف، مجعد و حالت دار و فر، نیاز به مدلهای مناسبی دارند.

مدل های مختلف مو نقش مهمی در متراکم نشان دادن مو دارند، بنابراین بسته به این که تراکم موی فرد چه قدر است، باید مدل کوتاهی مناسبی را بر روی موی او پیاده کرد تا با توجه به شرایط بتوان موهای فرد را متراکم تر یا خالی تر نشان داد.

مدل های فشن، دیزلی، کلاسیک، خامه ای، چتری، ایتالیایی و … مدل هایی هستند که اگر به صورت خلاقانه ای روی سر پیاده شوند، کار آرایشگری شما را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث جلب بیش تر مشتری می شوند.

انواع مدل های کوتاهی مردانه

انواع مدل های کوتاهی مردانه

جزئیات سر فصل هایی که در دوره های آموزشی آرایشگری در مورد آن ها آموزش خواهید دید.

در دوره های آموزش آرایشگری سر فصل های خاصی را به فرد آموزش می دهند که دانستن آن ها ضروری است.

در فصل اول فرد با مراحل آماده کردن مشتری قبل از پیرایش و برخورد مناسب با مشتری آشنا می شود.

در فصل دوم در مورد محیط کار آموزش های ضروری به فرد داده می شود که تنظیم نور محیط و آماده سازی محیط کار، دکوراسیون، ابزار و محل کار است. در فصل سوم آموزش پیش گیری از حوادث احتمالی به فرد داده می شود و این که چگونه در مواقعی که حادثه ای اتفاق می افتد بهترین عملکرد را انجام دهد و با حادثه به خوبی مواجه شود.

در فصل بعدی با بیماری ها، ضد عفونی کردن وسایل و پیش گیری از انتقال بیماری ها در آرایشگاه آشنا می شوید.

فصل پنجم شامل انواع مو و آشنایی با ساختمان پوست و مو است.

در فصل ششم به روش های مختلف حالت دادن مو و آشنایی با اصول این کار پرداخته می شود.

در نهایت در فصل هفتم با انواع مو و رسیدگی و تقویت موها آشنا می شوید.

در هر صورت تسلط به تمامی فوت و فن های آرایشگری کمک می کند آرایشگر بهتری باشیم و در آمد بیش تری از این طریق داشته باشیم.

افرادی که به ارتباط با افراد دیگر علاقمند هستند و از ارائه ی خدمات به دیگران لذت می برند، مناسب ترین افراد برای شغل آرایشگری هستند و این موضوع را نمی توان در هیچ دوره ی آموزشی به فرد یاد داد و امری ذاتی است.

جزئیات سر فصل هایی که در دوره های آموزشی آرایشگری در مورد آن ها آموزش خواهید دید.

جزئیات سر فصل هایی که در دوره های آموزشی آرایشگری در مورد آن ها آموزش خواهید دید.

تا اینجا با مبحث انواع مدل های کوتاهی مردانه آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران با ما همراه باشید.

آشنایی با لغات و اصطلاحات آرایشگری

آرایشگری هم مانند هر حرفه ی دیگری دارای لغات و اصطلاحات ویژه ای است که دانستن آن ها برای یک آرایشگر ضروری است. متعادل نمودن حالت صورت و چهره شامل برخی تکنیک های ویژه است که برای برجسته کردن، محو نمودن و فرو رفته نشان دادن بخشی از صورت انجام می گیرد.

با استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره می توان رنگدانه های مو را از آن جدا کرد و پس از جدا کردن رنگدانه های مو، رنگدانه ی دیگری را برای مو جایگزین کرد. دکاپاژ کردن هم یکی دیگر از تکنیک های رنگ بری مو است که داری درجه تیرگی بیش تری نسبت به دکلره است.

برای از رفع موهای اضافی و بدون استفاده، از اصطلاح اپیلاسیون استفاده می شود که روش های متعدد و متنوعی برای آن وجود دارد. موم، وکس و شمع از روش های اپیلاسیون یا موزدایی هستند.

برای گریم داماد از اصطلاحات خاصی استفاده می شود: مانند فونداسیون که به معنای زیر سازی برای آرایش داماد است. میکاپ اصطلاح دیگری است که به معنای اضافه کردن سایه روشن به زیر سازی است.

براشینگ کردن به معنای استفاده از برس و سشوار برای حالت دادن به موها است و پس از براشینگ از فیکس کننده ها برای نگه داشتن حالت موها استفاده می شود. خرد کردن، پیتاژ، هاشور، کراتینه کردن و میکروبیلدینگ از اصطلاحات تخصصی آرایشگری هستند.

آشنایی با لغات و اصطلاحات آرایشگری

آشنایی با لغات و اصطلاحات آرایشگری

مزایا و‌ معایب شغل آرایشگری

آرایشگری شغل شادی است و این مهم ترین مزیت این شغل است، چرا که شاد بودن باعث می شود، خستگی ناشی از کار زیاد را فراموش کنید. این شادی از مشتری به آرایشگر و از آرایشگر به مشتری ها انتقال پیدا میکند.

معمولا آرایشگر ها انسان های شادی هستند و در انتخاب ساعت کاری خود آزاد هستند، بنابراین آرایشگری را می توان به عنوان شغل دوم در نظر گرفت. بزرگترین مزیت شغل آرایشگری این است که آرایشگر زمان کار خود و زمان حضور مشتری در آرایشگاه را تعیین می کند.

آشنا شدن با افراد مختلف باعث می شود، فرد در زمان کار اطلاعات زیادی در زمینه های مختلف کسب کند.

درآمد بالا

در آمد این شغل در مواردی بسیار بالا است و این امر بستگی به این دارد که در چه شرایط و موقعیتی آرایشگاه خود را تاسیس کرده باشید.

به خاطر تماس رو در رو و نزدیک با مشتری و تعداد زیادی از افراد در طول روز احتمال مبتلا شدن به بیماری های واگیر دار در آرایشگاه ها بسیار زیاد است و آرایشگر باید تمامی موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کند، چرا که ایجاد بیماری در آرایشگر مشتری های او را هم در گیر بیماری می کند.

در صورتی که آرایشگر استقامت روحی بالایی نداشته باشد، ممکن است، در برخورد با انتقادات مشتری ها به راحتی به هم بریزد و به راحتی تعداد زیادی از مشتری های خود را از دست بدهد.

یکی دیگر از معایب شغل آرایشگری این است که رقابت در این شغل بسیار بالا است و در صورتی که رضایت مشتری را جلب نکنید به راحتی او را از دست خواهید داد.

درآمد بالا

درآمد بالا

مهم ترین نکاتی که در انتخاب آموزشگاه آرایشگری مردانه باید به آن ها توجه کرد.

علاوه بر این که به هزینه و شهریه ی کلاس ها توجه می کنید، نباید از کیفیت کار آموزشکاه های آرایشگر غافل شوید و در گزینش بهترین آموزشگاه آرایشگری به موارد زیر دقت کنید.

یکی از این موارد نزدیک بودن آموزشگاه به محل زندگی شما است تا بتوانید در تمام جلسات آموزشگاه حاضر شوید و جلسه ای را به خاطر دور بودن از محل زندگیتان از دست ندهید و از طرف دیگر زمان و هزینه ی زیادی را صرف رفت و آمد نکنید.

از طرف دیگر باید توجه کنید، اساتیدی که در آموزشگاه، این حرفه را آموزش می دهند، اساتید دلسوز و با تجربه ای باشند.

اکثر آموزشگاه ها این امکان را فراهم می کنند که هنر جو روی افرادی که به عنوان مشتری به این مراکز رجوع می کنند، کار کند، بنابراین برای پیدا کردن فردی به عنوان مدل دچار دردسر نخواهید شد و این امکان یک امتیاز برای شما محسوب می شود.

علاوه بر این تعداد هنر جو ها و بودن در محیطی صمیمی بسیار در افزایش علاقه به ادامه ی کلاس ها و وضعیت یادگیری هنر جو موثر است و اشتیاق او را برای یاد گیری افزایش می دهد.

به روز بودن آموزشگاه کمک می کند اطلاعات خود را به روز کنید و این که شما در حرفه ی خود به روز باشید، مهم ترین اصل در جذب مشتری است.

مقایسه آموزشگاه ها

بعد از این که به آموزشگاه های مختلف مراجعه کردید یا با آن ها تماس گرفتید، آموزشگاه ها را مقایسه کنید و بهترین گزینه که با شرایط شما متناسب است را انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که آرایشگاه مدرک معتبر به شما بدهد.

همانطور که قبل تر گفته شد، معتبر ترین مدرک در هر رشته ی شغلی مدرک فنی حرفه ای است.

آموزشگاه هایی هستند که جلسه ی اول را به صورت رایگان برگزار می کنند، با شرکت در این جلسات به خوبی می توانید تفاوت آموزشگاه های مختلف را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آموزشگاه های معروفی که آرایشگران موفقی را تربیت کرده اند، گزینه ی مناسبی برای انتخاب هستند.

مقایسه آموزشگاه ها

مقایسه آموزشگاه ها

توجه کنید، تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه را حتما از آموزشگاه بپرسید.

پیشرفت شغل آرایشگری

با گذر زمان و پیشرفت شغلی در تمامی شاخه ها، شغل آرایشگری هم پیشرفت زیادی کرده است و روز به روز با روش های نوین نیاز بشر را به آراستگی و زیبایی بر طرف می کند.

برای یادگیری مهارت و هنر آرایشگری مانند هر حرفه ای نیاز به آموزش صحیح و اصولی دارید که بدون حضور در یک آموزشگاه خوب این کار غیر ممکن است.

در صورتی که به صورت وردست (شاگرد) در یک آرایشگاه کار کنید، مهارت های اولیه را کسب می کنید، اما نمی توانید تمام فوت و فن های کار را در زمان کوتاهی یاد بگیرید. در آموزشگاه تمام فوت و فن های کار به خوبی به شما آموزش داده می شوند.

آرایشگری شغلی کاملا سلیقه ای و خلاقانه است، بنابراین افرادی که علاقه دارند، به این شغل وارد شوند، علاوه بر علاقه باید از سلیقه ی خوبی برخوردار باشند و با خلاقیت خود بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهند.

پیشرفت شغل آرایشگری

پیشرفت شغل آرایشگری

مهم ترین نکته در شغل آرایشگری توانایی جلب مشتری برای رجوع دوباره او به شما است. مشتری مداری و اخلاق خوب را در هیچ آموزشگاهی به شما آموزش نمی دهند، لذا افرادی که از خلق خوشی بر خوردار هستند، نسبت به رقبای خود یک پله بالاتر می باشند.

از اینکه تا پایان مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه در جنوب تهران استفاده لازم را کرده باشید.

More Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *